Skip to main content

Angajaţii TVR îşi cer prima de Crăciun în instanţă. Cât era şi de ce nu au luat-o. La Radio, a fost peste 300 de euro! Şi s-a dat

 
Angajaţii TVR îşi cer prima de Crăciun în instanţă. Cât era şi de ce nu au luat-o. La Radio, a fost peste 300 de euro! Şi s-a dat

PRIMA LA TRIBUNAL. Angajaţii din TVR îşi cer prima de Crăciun în instanţă. Au dat în judecată Televiziunea publică pentru că nu şi-au primit prima. Cât era? De ce nu au luat-o? Şi de ce la radio s-a dat (şi acolo a fost aproape dublu!)

Publicitate

Detalii, în continuare:

Cei din TVR ar fi trebuit să primească o primă de 750 de lei de Crăciun. Consiliul de Administraţie a votat, dar prima nu s-a mai dat, iar Sindicatul MediaSind a dat în judecată conducerea pentru "pentru nerespectarea Contractului Colectiv de Muncă, a hotărârilor Comitetului Director şi ale Consiliului de Administraţie".

Din acţiunea MediaSind aflăm şi cât a fost prima la Radioul Public: 1600 lei net, a fost prima la Radio. Plus 150 lei pentru salariaţii care au în întreţinere copii.

La radio, prima s-a dat. La TVR, prima nu s-a dat. De ce?

Situaţia delicată vine din statutul incert al TVR şi al Radioului, instituţii care sunt finanţate de la bugetul de stat, de la Guvern, dar care, organizatoric, sunt diferite de o instituţie publică "normală" (după ce s-a decis să se renunţe la Taxa radio TV şi s-a trecut la finanţarea de la buget).

Aşadar, de ce la Radio DA şi la TVR NU?

Răspunsul a fost dat de conducerea TVR într-un mesaj către angajaţi.

Pe scurt: Controlorul delegat de Ministerul Finanţelor nu a fost de acord cu plata primei, pentru că "nu permite premierea salariaţilor angajaţi în instituţiile care funcţionează cu fonduri de la bugetul de stat".

Şi atunci cum de Radioul a luat prima?

Potrivit explicaţiilor TVR date angajaţilor, Controlul Ministerului Finanţelor se face diferit la Radio şi la TVR. La TVR, controlul se face înaintea plăţilor. La Radio, se face după. Şi la Radio, însă, avizul reprezentantului Ministerului Finanţelor a fost negativ.

MediaSind susţine în acţiunea înaintată instanţei că, potrivit Contractului Colectiv de Muncă, TVR trebuie să plătească primele de Crăciun. 

Conducerea TVR a contestat avizul negativ

TVR a contestat avizul negativ al controlorului de la Ministerul Finanţelor. Conducerea TVR a susţinut într-un răspuns către Ministerul Finanţelor că primele trebuie date angajaţilor şi a cerut reanalizarea situaţiei.

Conducerea TVR:

"În răspunsul transmis de SRTv, sunt demontate, cu argumente, concluziile controlorului delegat, demonstrând că Televiziunea Română NU este definită de lege ca ”instituţie publică”, iar legislaţia privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice nu se aplică SRTv.

Mai mult, în documentul respectiv se arată că SRTv este obligată să acorde aceste prime salariaţilor săi, conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă în vigoare, în caz contrar existând un risc procesual major, cu impact semnificativ asupra bugetului instituţiei.

Ca urmare a răspunsului trimis de SRTv, a fost convocată, conform legii, Comisia de opinie neutră din cadrul Ministerului Finanţelor. Conducerea SRTv urmează să primească, zilele acestea, un răspuns din partea Comisiei de opinie neutră din Ministerul Finanţelor şi ulterior decizia finală din partea controlorului privind avizul pentru plata primelor de Crăciun."

Oficialii TVR au precizat, pentru Paginademedia.ro, că răspunsul Comisiei de opinie neutră din Ministerul Finanţelor a susţinut în continuare prima decizie. Ca atare reprezentantul Ministerului Finanţelor şi-a menţinut poziţia: primele nu se pot da.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Când dau la Digi 24, zici că mă uit la Telejurnalele TVR și nu la Digi 24. Digi 24 este un fel de TVR și Digi FM este un fel de Radio România, adică la Digi 24 este Telejurnal, iar la Digi FM este Radiojurnal.
  • Ăștia de la Digi 24 au bani foarte mari și mai multe decât TVR. O parte din angajații Digi 24 sunt aduși de la TVR, în rest de la posturi locale și regionale, Radio România, dar și de la Școala de Media Digi.

    Nu mai lucrează niciunul de la Digi 24 care a fost la Antena 1, Antena 3, PRO TV, Realitatea TV, Realitatea Plus, B1 TV, România TV, Kanal D, Prima TV și alte posturi. La Digi 24 lucrează doar cei care au fost la TVR, Radio România, posturi locale și regionale și Școala de Media Digi împreună cu Prelipceanu, Pândaru și Negruțiu care Prelipceanu a fost la comunicare la Raiffeisen Bank, iar Pândaru și Negruțiu a fost la Gândul.

    Da. Lucrez la Digi de mai mult timp ca să știți. Sunt un fel de Livia Pila care eu sunt nemulțumit de angajații Digi 24 că sunt pe linie moartă din 2019. În curând, vor îmbunătăți Digi 24 și vor fi aduși și profesioniști șomeri care nu au lucrat niciodată la Digi 24 și vor să facă o revenire în televiziune.
  • Merită, muncă multă și audiență pe măsură! La TVR chiar se văd rezultate, zero!
  • dar de ce contractul de munca se respecta doar cand e vorba de primit bani si nu se respecta cand e vorba de obligatiile angajatilor? adica aia sunt bugetari normali cand primesc subventii de la buget, dar se considera "anormali" cand e vorba de respectat legea cu privire la bugetari?
  • *** Deci, performante zero virgula patru, dar prime ca si cum TVR ar fi lider de audiente. Misto afacere!
  • Niste prime de performanta / taieri de salarii din cauza lipsei de performanta - a se citi de audienta - nu sunt prevazute in acele contract colectiv de muncă ?

Trimite un comentariu

sus