Skip to main content

Patru din cinci posturi de ştiri nu au dat despre desfiinţarea instituţiei care ar analiza dacă premierul Ciucă a plagiat sau nu

 
Patru din cinci posturi de ştiri nu au dat despre desfiinţarea instituţiei care ar analiza dacă premierul Ciucă a plagiat sau nu

ANALIZĂ G4media. Desfiinţarea unei instituţii care ar trebui să analizeze suspiciunile de plagiat - inclusiv a premierului Nicolae Ciucă - a fost ocolită de patru din cele cinci posturi TV de ştiri. Cine a difuzat şi cine nu a abordat subiectul, într-o analiză G4media.

Publicitate

Înainte, despre ce ştire este vorba: 

Potrivit proiectului Legii învăţământului superior, prezentat de edupedu.ro, se desfiinţează Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).

CNATDCU este o instituţie cheie în analizarea suspiciunilor de plagiat. Este instituţia care trebuie să analizeze inclusiv sesizările de plagiat din teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă. Analiza plagiatelor va trece la universităţi.

Desfiinţarea CNATDCU ca for de decizie în materia plagiatelor din doctorate este propusă de ministrul Sorin Cîmpeanu în plin scandal de plagiat la adresa premierului Nicolae Ciucă.

Doar B1 TV a abordat subiectul

Potrivit monitorizării G4media, posturile Digi 24, Antena 3, Realitatea TV şi România TV au ignorat total subiectul lansat de edupedu.ro.

Posturile menţionate nu au acoperit subiectul nici în dezbaterile de seară, nici pe site.

Cine a dat subiectul?

TVR: a fost subiect la Ştirile TVR de la ora 20.00, şi pe site
TVR Info: a fost subiect pe durata zilei, atât ca ştire, cât şi ca temă de dezbatere
B1 TV: A fost subiect şi la dezbaterea de seară, şi pe parcursul zilei, şi pe site

În online, au scrisG4Media, RFI, Europafm, News.ro, Hotnews, Libertatea, Spotmedia, EpochTimes, plus o serie de publicaţii independente. Site-ul stirileprotv.ro nu a preluat subiectul, mai scrie g4media.

G4media.ro aminteşte, în context, de banii cheltuiţi de partidele politice pentru publicitate şi propagandă.

PSD şi PNL investesc sume masive pentru promovarea în presă şi propagandă. Cele două partide au plătit peste 60 de milioane de lei în 2021, iar suma poate fi depăşită în 2022, potrivit unei analize EuropaLibera.ro, care nota şi că Pe baza contractelor, partidele primesc ştiri favorabile, care nu sunt însă marcate cu vreun semn publicitar 

În primele cinci luni ale lui 2022, social-democraţii au utilizat din subvenţia pentru presă şi propagandă peste 22,4 milioane de lei (4.5 milioane de euro), iar PNL a plătit 14,7 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro).

Comparativ cu datele din 2021, se observă dublarea sumelor.

Reţeta este următoarea: partidele încasează sume consistente ca subvenţie, peste 210 milioane de lei în 2022 (42 de milioane de euro), iar banii încasaţi lunar pleacă ulterior spre presă, prin intermediul unor contracte care sunt ţinute la secret, mai scrie g4media.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Aseară antena a criticat pe ciuca ha

    La fel a facut si Pro TV. Dar erai 24 de ore din 24 pe Antenuta Zero si nu ai vazut postacule.
  • Pai postacii nu prea critica nici ei ha

    Pai bolovane. Postac e ala care pupa un singur post TV. Cum esti tu Mile postacul Antenist Zero.
  • Ești postac tvr de te bagi în seama ha

    Pai tu esti postacul Antenist, daca te legi de TVR. Ha ha ha !
  • Alo postaci tvr acum nu ziceți nimica

    Cum nici tu nu zici nimica de Antenuta Zero cand e umilita de Pro TV, asa nici postacii TVR nu apar sa comenteze. Se ascund in barlog exact ca Mile postacul.
  • @Andrei, vezi că uiți că s-au modificat niște lucruri între timp...
    -Sediu nou, invitați, platou (pentru Realitatea Plus)
    -Partid nou cu procent mic (pentru Ludovic Orban)
  • Poate că acum unii (mai demagogi, în stil "politically correct") înțeleg afirmația că "Închiderea News România e un SEMNAL pentru ca jurnaliștii să fie MAI cuminți" de ieri și vor începe să judece cu PROPRIUL DISCERMĂNÂNT!!!
    Apropo de posturi mici (și nu numai), acestea au scris de plagiat:
    -Aleph News?
    -Euronews România?
    -News România? (Că de', să există totuși un motiv "OBIECTIV" pentru închiderea lor, precum INCOMODITATEA creată politicienilor români...)
    -NCN?
    -Canal 33?
    -Etno TV?
    -Metropola TV?
    -Antena 1? (Că de', nu mai au acceași politică editorială ca Antena 3.)
    -Kanal D?
    -Prima TV?
    -PRO TV? (Că de', site-ul nu înlocuiește încă eterul...)
    -Național TV? (Are acel grupaj de 30 de minute...)
    -Național 24 Plus? (Idem)
    -Link Press?
    -Kapital TV?
    -A7 TV?
    -Inedit TV? (Că de', Lazarus are acea emisiune, alături de alți oameni mai anonimi...)
    -Profit News? (Că de', abordează și spectrul politic.)
    -Nașul TV? (Că de', Radu Moraru...)
    P.S.
    1) Nici măcar Anca Alexandrescu ("Culisele Statului Paralel) de la Realitatea Plus nu a vorbit? (Cunoscătorii înțeleg de ce întreb...)
    2) Aș fi întrebat și de București TV, dar au emisiune cu cei de la EpochTimes care au scris despre asta. Și dacă nu voiau, tot apărea pe post știrea...
  • Curios cum Realitatea nu a abordat subiectul, ei ramanand cu Orban alături de B1 :))

Trimite un comentariu

sus