Skip to main content

Nu e spaţiu cât e cerere! Publicitarii, interes pentru posturile de nişă: Thematic Channels e "sold out"

 
Nu e spaţiu cât e cerere! Publicitarii, interes pentru posturile de nişă: Thematic Channels e "sold out"

Sfârşitul de an vine cu o cerere de publicitate puternică pentru posturile de televiziune. Thematic Channels, companie care vinde publicitate pentru peste 20 de televiziuni, de la Disney Channel la Comedy Central şi National Geographic, anunţă că spaţiul de publicitate este mult sub cerere.

Publicitate

Mai exact, spun cei de la Thematic, "cererea de spatiu publicitar este cu 50% mai mare decat inventarul disponibil, un nivel fara precedent pentru aceasta perioada si cu mult peste cel de anul trecut".

Pot rămâne "pe dinafară", în această perioadă, 100 de minute pe zi (chiar 180 de minute în ultimele zile).

Ce se întâmplă în această situaţie?

Cererea mare pentru publicitate va face ca diferenţierea să fie făcută în funcţie de preţ.

"Pentru lunile septembrie – decembrie, conditiile de decontare pentru solicitarile noi de spatiu publicitar se vor situa in zona maximală a grilei de CPP si suprataxe din Politica de Vânzări 2021", spun cei de la Thematic.

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, preţul pentru un punct de audienţă (GRP) poate ajunge, în această situaţie, şi la aproximativ 200 de euro.

Nişele, o piaţă de zeci de milioane de euro

Cât de mare este piaţa posturilor TV de nişă?

Potrivit datelor MediaFact Book, raport realizat de agenţia de media Initiative, piaţa totală de televiziune a fost anul trecut de 302 milioane de euro, iar pentru anul acesta aştepările sunt de 330 de milioane de euro.

Reclamele difuzate de posturile de televiziune de nişă au totalizat aproape zece procente, ceea ce înseamnă o piaţă în jur de 30 de milioane de euro. Suma include doar punctele de audienţă vândute (nu şi proiectele speciale).

Thematic Channels reprezintă în România vânzările pentru grupurile A+E Networks, AMC, ISG Media, Mega Max Media, The Walt Disney Company, Telekom, ViacomCBS, Viasat World, Warner Media.

Mai exact, administrează vânzările de publicitate pentru posturile TV:

  • AMC
  • Bollywood
  • Boomerang
  • Cartoon Network
  • Comedy Central
  • Disney Channel
  • Disney Junior
  • Diva
  • Duck TV
  • E!
  • Film Cafe
  • History
  • Jim Jam
  • Minimax
  • Naţional Geographic
  • Naţional Geographic Wild
  • Nick Jr.
  • Nickelodeon
  • Nicktoons
  • TeenNick
  • Telekom Sport 1
  • Telekom Sport 3
  • TNT
  • TV Paprika
  • TV1000
  • Viasat History

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Fisherman - Tocmai asta așteptam, un înțelept ca tine care să mă lumineze. Bagă materiale, meștere.
  • @ceva nu se leaga Mai e si varianta a treia, in care nu intelegi nimic din ce se petrece
  • Audiențele majorității canalelor din lista de mai sus sunt mediocre, în cel mai bun caz. Dar, ce să vezi ,e mare bătaie pe spațiul lor publicitar. Din două, una: sau măsurarea audiențelor e vai și amar de ea, sau publicitarii fac nasoale și se asigură că mega-corporațiile care dețin posturile în cauză încasează la greu, orice s-ar întâmpla. La drept vorbind, ar putea fi și ambele.
  • @geo De acum o luna este reclama si pe canalele Viasat. Intr-adevar, pana atunci erau doar promovate productiile proprii.
  • Antenuta devastata aseara. Hai cu audientele sa planga postacii.
  • Scuzați-mă dar pe unele din canelele Tv mentionate in articol, sa zicem Viasat History, nu (prea) am vazut reclame...ci doar promouri la propriile lor emisiuni, la greu...
  • @Iuli. Este o informație interesantă pentru piață. Pe Paginademedia.ro, tot ce este publicitate este marcat. Restul sunt știri pe care noi le considerăm de interes pentru cititori și pentru piața de media.

Trimite un comentariu

sus