Skip to main content

Libertatea: Asaltul medicamentelor. În medie, una din 3 reclame la TV te trimite la farmacie

 
Foto: Roberto Sorin - Unsplah
Foto: Roberto Sorin - Unsplah

Abundenţă de reclame la medicamente pe TV, arată o analiză a jurnalistului Petre Barbu, pentru ziarul Libertatea. În cazul unor televiziuni cunoscute, ponderea reclamelor la medicamente din volumul total de publicitate depăşeşte chiar 50% şi poate atinge chiar 70%, notează ziarul. 

Publicitate

Jurnalistul remarcă faptul că mai cu seamă în ultimii doi ani de pandemie asistăm „la un veribail bombardament dezlănţuit de producătorii şi distribuitorii de medicamente asupra publicului consumator.”

Concret, pe cifre, în ptimele trei luni ale acestui an, cele 64 de televiziuni monitorizate de compania de măsurare a audienţei Kantar Media au rulat 1.301.307 de difuzări de reclame ale companiilor din domeniul farmaceutic.

Mai exact, 34% din toate reclamele difuzate în aceste trei luni pe TV au fost fie medicamente OTC, suplimente alimentare, dispozitive medicale, reţele de farmacii sau servicii şi aparatură medicală.

Potrivit analizei jurnalistului Petre Barbu, televiziunile care au avut cele mai multe difuzări la produse farmaceutice sunt Favorit TV, Antena 3, National TV, Romania TV, N24 Plus şi Bollywood TV.  

Găsiţi analiza integrală Asaltul medicamentelor asupra televizoarelor, în ziarul Libertatea

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Bă băiatule! Voi cu acest articol ați preluat discursul lui Șoșoacă și Lazarus despre Big Pharma!!!
    WOW!!! NIMIC RĂU ÎN ACEASTĂ ALEGERE!!! ERA CHIAR DE APRECIAT alegerea voastră, dacă această poziție publică NU ar fi fost PRECEDATĂ de un discurs public anti-Șoșoacă+Lazarus (și implicit pro-Big Pharma)!!! Iar această precedare nu face altceva decât să scoată la iveală IPOCRIZIA (și ba chiar DEMAGOGIA) JURNALISTICĂ SPECIFICĂ ROMÂNIEI (împrumutată cei drept din Occident)!!!
    REVENIND LA SUBIECTUL ARTICOLULUI, VOI CE TIP DE RECLAME AȚI VREA SĂ VEDEȚI LA TV:
    -Automobile? "GHINION!", criza nesfâtșită a semi-conductoarelor!
    -Magazine alimentare (și implicit alimentele vândute de ele)? "GHINION!", criza energiei și agazelor, războiul Ucrainei, seceta iernii (știu! e paradoxal și lipsit de dovezi logice) AU ȘTERS orice urmă fie de REDUCERI ȘI PROMOȚII, dar și orice urmă de DORINȚE SUBIECTIVE ALE TELESPECTATORILOR (reclame la dulciuri, pizza, fast-food, băuturi alcoolice, etc)
    -La bănci? "GHINION!" În România, băncile au abuzat atât de mult de clienți, că românii au MAI MULTĂ încredere în politicieni decât in bancheri (ceea ce e incredibil dar real și corect)!!
    -La jocuri de noroc? "GHINION!!, iubiții voștri utopiști din CNA, fără un gram de cunoștiințe despre cum funcționează industria TV, au interzis aceste reclame pe timpul zilei!!!
    -Produse pentru igienă, cosmetică sau parfum? "GHINION!" Știți prea bine că poporul român NU e unul SIMANDICOS!!! Românii fac o baie pe săptămână, și ies în oraș cam tot atât, după ce s-au spălat.
    ZICEȚI, MĂ! LA CE VREȚI VOI RECLAME DACĂ NU LA MEDICAMENTE??? Că am epuizat toate domeniile de mai sus, iar la contrucții și bricolaj NU mă bag, las "mortu'" să doarmă în pace!!!
    În această perioadă de crize existențiale, singurele reclame care au potențialul să meargă (și deci care au rost să fie produse și difuzate) sunt:
    -la magazine, dacă trec peste etapa STUPIDĂ a reducerilor de pe aplicațiile telefoanelor (care îi pun în încurcătură pe români încă) și SE ÎNTORC LA REDUCERILE DE PE RAFT.
    -la alimente, dacă acestea vor putea fi produse, FĂRĂ a exista PENURIE sau prețuri peste limita suportabilului
    -la medicamente, unde STATUL ACOPERĂ O PARTE DIN PREȚURILE MARI DIN FARMACII de ani mulți deja!!!
    Ca să nu mai zic că ultimele două categorii sunt INDISPENSABILE vieții omului. Și atunci sunt INDISPENSABILE ȘI TELEVIZIUNILOR "cu scaun la cap"!!!
    P.S.
    Întreb din nou!!! Poate de data asta spuneți:
    CINE ESTE PETRE BARBU? CE INTERES ARE DE A ANALIZA PIAȚA TV? DE CE Pagina de media îi preia articolele ca pe abonamentele de autobuz?? Cine este acest om??? De ce este relavantă această opinie/expunere de idei???
  • Așa și, cui folosește aceste statistici ? Te obliga cineva să cumperi medicamentele la care se face reclama...oricum se cam stie ca produsele farmaceutice sunt promovate pe posturi TV cu oarece audiență care percep sume mici de bani pentru publicitate si sunt urmarite, in special, de batrâni, pubicul țintă la campaniilor !
  • Dați audiențele Dancing on ice de sâmbătă și audiențele Survivor de aseară

Trimite un comentariu

sus