Skip to main content

Asia Express, Las Fierbinţi şi iUmor, între producţiile preferate de români, pe TV, dar şi în online

 
Asia Express, Las Fierbinţi şi iUmor, între producţiile preferate de români, pe TV, dar şi în online

Asia Express - Drumul împăraţilor, Las Fierbinţi şi iUmor se bat pe primele locuri în topul producţiilor cuc ea mai mare vizibilitate, în audienţe, dar şi în online. 

Publicitate

Concluziile aparţin unui studiu lansat de agenţia de media Starcom România -Content Power Ratings - care ierarhizează cele mai urmărite emisiuni TV de publicul român, în sezonul toamnă  2021.

Pe primul loc în clasamentul realizat de Starcom se află emisiunea Asia Express – Drumul Împăraţilor. Emisiunea  conduce clasamentul şi din punct de vedere al vizibilităţii în publicaţii online şi forumuri, dar şi în social media, unde este urmată la distanţă de 1.5 puncte de emisiunile Las Fiebinţi şi Acces Direct, aflate pe locurile 2 şi 3, cu acelaşi punctaj.

Însă cele mai multe vizualizări pe canalul de YouTube le are serialul Las Fierbinţi, clasat pe locul doi în top. Totuşi, interesul fanilor îl plasează pe primul loc din punct de vedere al audienţelor TV, unde distanţa dintre Las Fierbinţi şi Visuri la cheie (emisiunea de pe locul al doilea) este de 2.7 puncte.

Pe podium se mai află şi emisiunea iUmor, care ocupă locul trei în clasament. Totuşi, este lider în privinţa numărului de fani din social media şi e pe locul 2 la capitolul vizualizări pe YouTube.

 

În privinţa căutărilor în mediul online, producţiile Antena 1 - Asia Express - Drumul Împăraţilor şi Mireasa - ocupă primele două locuri în top. Acestea sunt urmate de emisiunile PRO TV - Las Fierbinţi şi Masked Singer România.

Pe locul patru în top se află emisiunea Acces Direct (Antena 1), care a urcat o poziţie faţă de sezonul primăvară 2021. Chiar dacă programul continuă să ocupe locul 2 în privinţa numărului de fani din social media, a scăzut în topul audienţelor TV, ajungând pe locul 16. În plus, a înregistrat scăderi şi la numărul de vizualizări pe Youtube. 

Schimbări în grila de toamnă 

Studiul a remarcat şi schimbările pe care televiziunile le-au făcut în grila de toamnă. Astfel, Pro TV a înlocuit emisiunea fanion Vocea României cu nou-venitul Superstar România, iar Antena 1 a schimbat Chefi la Cuţite pe Asia Express.

În categoria premierelor s-a aflat şi show-ul Căsătoriţi pe nevăzute de la Pro TV, program care intră în top 10 emisiuni căutate pe internet.

De asemenea, o altă schimbare importantă a fost trecerea noului sezon Survivor România de la Kanal D la Pro TV, după cum a relatat PaginadeMedia.ro. Totuşi, canalul deţinut de Dogan Media, a intrat în top cu Bravo, ai Stil! Celebrities şi Puterea Dragostei.

Românii au comentat mai puţin 

Autorii studiului au remarcat că, deşi realizatorii emisiunilor se promovează tot mai intens pe social media, fanii nu mai dezbat atât de mult subiectele pe care le văd la TV. Astfel, numărul de comentarii  a scăzut cu 35% faţă de toamna anului trecut, cea mai mare cădere fiind pe YouTube (-51%).

Singurul care nu a fost afectat de acest trend a fost Instagram (-7%), platforma înregistrând chiar creşteri ale interacţiunile fanilor cu conţinutul publicat (+42% mai multe reacţii faţă de sezonul din 2020). Acest lucru se datorează în special contului Asia Express, care are mai mult de 4.7 milioane de reacţii în această perioadă. 

Audienţa pe YouTube, la jumate

Clipurile postate pe YouTube au strâns mai puţine vizualizări în această perioadă faţă de 2020, scăderea fiind de 41%.

Studiul  Content Power Ratings ia în calcul o serie de indicatori, precum audienţa TV, activitatea din reţelele sociale, vizionările online, numărul de interogări din motoarele de căutare şi interesul manifestat în presa scrisă şi online în sezonul de toamnă 2021.

Sursele de date utilizate în alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă şi online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe reţelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audienţă TV şi Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Meritat pentru Asia Express.
    Sper ca asta sa-i convinga sa faca multe sezoane chiar daca n-o sa aiba constant spre 1.5m/2m audienta..

Trimite un comentariu

sus