Skip to main content

STUDIU Group M. Efectele pandemiei: consumatorul român, mai preocupat de sănătate şi mai activ pe zona de digital

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

STUDIU. Cum a afectat pandemia de Covid-19 consumatorul român? Cât de mari sunt efectele? Răspunsurile sunt date de un scurt studiu al GroupM România, care a analizat comportamentul românilor după această pandemie globală.

Publicitate

Principala concluzie: consumatorul român adoptă un stil de viaţă ca în vestul Europei. Adică: se apropie mai mult de zona digitală, a început să cumpere diverse lucruri din online şi este preocupat mai mult pentru sănătatea sa.

Câteva concluzii ale studiului GroupM România cu privire la impactul pandemiei asupra comportamentului consumatorului român:

- Românii au cumpărat multe produse în online ca să reducă anxietatea provocată de pandemie

- Românii au încercat să scape de stresul pandemiei şi s-au refugiat în digital. Zona de gaming a crescut cu 41%, cea de social media cu 10% şi cea de video cu 10%

- Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciţii fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au cumpărat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanşarea pandemiei. Din acelaşi motiv, cu 11% mai mulţi oameni au cumparat medicamente fără reţetă;

- Pe de altă parte, stresul prelungit generat de pandemie va creşte incidenta bolilor cronice, atât in România cat şi in restul lumii;

- S-a creat şi în România o minoritate care a aderat la mişcarea globală de mental wellbeing (sănătate mintală). 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus