Skip to main content

STUDIU. La capitolul încredere, românii aleg Pro TV, Digi şi Europa FM. Pentru prima dată în cinci ani, Pro TV nu mai e primul în topul pe online

 
Pexels
Pexels

STUDIU. Ce site-uri spun românii că citesc în online? Pentru prima dată în ultimii cinci ani, Pro TV nu mai e în fruntea listei principalelor surse de ştiri din online. Lider în topul brandurilor media online este Digi24.ro (fiind menţionat de peste 35% dintre români). 

Publicitate

Pro TV News online a ocupat locul secund, fiind menţionat de 29% dintre respondenţi. 

Datele nu au legătură cu traficul, ci reprezintă răspunsurile românilor date în contextul studiului Digital News Report. Cel puţin în cazul Digi24.ro, rezultatele studiului coincid cu datele de trafic. Site-ul RCS este cel mai citit site de ştiri din ţara noastră, conform topurilor publicate lunar de Paginademedia.ro

Pro TV (de pe primul de acestă dată) şi Digi24, la fel ca şi anul trecut, au cele mai mari scoruri la capitolul încredere, potrivit datelor pentru România ale Digital News Report. Podiumul încrederii a fost completat de Radio Europa FM, faţă de anul trecut când pe locul trei era Ziarul Financiar.

Înainte de concluziile detaliate, câteva lucruri despre Digital News Report: 

Studiul este lansat la nivel internaţional de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, realizat pe 92.000 de consumatori din toată lumea. Raportor pentru România este Raluca Radu, directorul Departamentului de Jurnalism din FJSC (Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării), cea care a prezentat o partea din date. La studiul pentru ţara noastră au mai participat şi Emilia Şercan (jurnalistă şi profesor la FJSC), Antonia Matei (profesor la FJSC) şi Manuela Preoteasa (tot profesor la FJSC). 

Rezultatele au fost lansate astăzi, în candrul unui eveniment online organizat de FJSC şi PressHub. 

*Eşantionul pentru România al studiului a numărat peste 2.000 persoane

Câteva concluzii pe scurt: 

- Pro TV şi Digi24 sunt considerate cele mai de încredere branduri de media din România. De asemenea, sunt considerate principalele surse de informaţii atât pe online, cât şi la TV

- De altfel, principalele surse de ştiri pentru români sunt TV-ul şi online-ul

- O altă concluzie: tinerii se informează mai mult din online şi mai puţin de la televizor, în timp ce vârstnicii fac exact invers

- Locurile din care se informează sunt diverse: 7 din 10 români folosesc mai mult de 7 surse săptămânal

- S-a dublat procentul celor care plătesc pentru ştiri (abonament, donaţii), de la 10% în 2019, la 20% în 2021. 

- Facebook rămâne principala reţea de socializare, fiind urmată de YouTube şi WhatsApp. 

- Românii consideră că politicienii se regăsesc între principalele surse ale dezinformării, fiind urmaţi de activişti şi jurnalişti. 

- La nivel global, inclusiv în România, a crescut încrederea în ştiri

La încredere, România TV şi Antena 3 sunt la coada listei

Potrivit studiului, de cea mai mare încredere din partea românilor, ca branduri de media, se bucură Pro TV, Digi24 şi Radio Europa FM. Cele trei înregistrează o încredere de peste 70% din partea publicului, conform datelor, şi doar 10% este procentul de neîncredere.

La coada listei, cu scoruri ceva mai mici de încredere, regăsim posturile de ştiri Antena 3 şi România TV. În cazul celor două, peste 50% dintre respondenţi spun că au încredere, în timp ce aproximativ 30% dintre aceştia n-au încredere. 

În topul primelor cinci regăsim cele două mari instituţii publice de presă: Radioul Public şi TVR, cu scor de încredere de 72%, respectiv 69%. 

Surse de ştiri. Top branduri din media „tradiţională”: Pro TV, Digi şi Antena 1

Principalele surse de ştiri când vine vorba de media „clasică” (TV, Radio, Presă scrisă) sunt Pro TV, Digi24, Antena 1, Antena 3 şi România TV. 

Peste 60% dintre români au spus că se informează frecvent, de câteva ori pe săptămână, de pe Pro TV. Aproape 50% au dat ca sursă de ştiri postul Digi24, iar aproximativ 40% au menţionat Antena 1. 

În topul brandurilor media, conform Digital News Report, au fost menţionate TVR, Adevărul, Realitatea, Prima şi Libertatea.

Surse de ştiri. Top branduri în online: Pro TV nu mai e cap de listă

Când vine vorba de online, românii spun că cel mai mult îşi iau informaţii de pe Digi24.ro - site menţionat de peste 35%.

Important de menţionat este că pentru prima dată în cinci ani Pro TV nu mai este cap de listă la acest capitol. Cu toate acestea ocupă locul doi, fiind menţionat de pes 29% dintre respondenţi. 

Ziare.com, Adevărul.ro şi Libertatea.ro se regăsesc în top cinci branduri online de media. 

GALERIE FOTO. Câteva date din studiu

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Dan
    În document apar 16 poziții la media clasică și încă 16 la media online, deci au fost mai multe branduri sugerate în listă, iar unul din ele este generic: „city newspapers”.
    Este dezamăgitoare poziția KanalD în topul încrederii!
  • Eroare sau manipulare?
    In prezentarea reuters scrie asa:
    “Only the above brands were included in the survey so should not be treated as a list of the most trusted brands”. Adica? Adica cineva de la FJSC a zis: luati aceste 10 branduri si puneti-le in ordinea increderii. Asa ca titlul corect ar fi fost “La capitolul incredere, dupa ce li s-a dat o lista de 10 nume, romanii au ales…”.
    Linkul reuters (pag.99): https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2021-06/Digital_News_Report_2021_FINAL.pdf
  • Gabriel , mai baiatule esti manipulat rau de varanul . du-te si te culca ca din cauza caniculei esti afectat rau de tot
  • Sigur, ne uitam la Pro ca ne place sa fim mintiti si manipulati cu clasa.

Trimite un comentariu

sus