Skip to main content

TVR anunţă că dă în judecată Antena 3! A difuzat din emisiunile TVR fără acord şi a acuzat postul public de cenzură

 
TVR anunţă că dă în judecată Antena 3! A difuzat din emisiunile TVR fără acord şi a acuzat postul public de cenzură

SCANDAL între TVR şi Antena 3. TVR a anunţat că va sesiza CNA şi va da în judecată Antena 3 după ce, în cadrul emisiunii Sinteza zilei, postul a difuzat fragmente din două reportaje, fără acord. Totodată, spun cei de la TVR, Antena 3 a acuzat pe nedrept postul public de cenzură.

Publicitate

„Reprezentanţii SRTv au în vedere sesizarea Consiliului Naţional al Audiovizualului, precum şi demararea unei acţiuni civile în instanţă, fără a fi exclusă varianta formulării unei plângeri penale.

Reiterăm faptul că difuzarea de către postul de televiziune Antena 3 a fragmentelor extrase din programul „Dosar România” s-a realizat fără acordul SRTv”, spun reprezentanţii TVR, într-o poziţie obţinută de Paginademedia.ro

Mai mult, Mihai Gâdea a supus în emisiune că realizatorul programului „Dosar România”, Răzvan Butaru, a difuzat cu întârziere ancheta din cauza faptului că a fost cenzurat. „Afirmaţie falsă şi deosebit de gravă care aduce prejudicii atât imaginii televiziunii publice, cât şi realizatorului SRTv”, spun reprezentanţii TVR.                                                                

Despre ce emisiuni a fost vorba: 
 
- aproximativ şase minute (în intervalul orar 21.04-21.10) din episodul „Dosar România” - Pacienţii din linia întâi – partea a treia, difuzat de TVR 1 în data de 30.01.2022, ora 18.00;
- aproximativ 13 minute (în intervalul orar 21.20-21.33) din episodul „Dosar România” - Sechestrat printre morţii vii, difuzat de TVR 1 în data de 23.01.2022, ora 18.00.

Redăm în continuare poziţia TVR:

TVR va sesiza instituţiile abilitate pentru încălcarea drepturilor de autor şi pentru ştirbirea imaginii Serviciului Public de Televiziune

  • Antena 3 a difuzat la Sinteza zilei, fără acordul Televiziunii Publice, două fragmente din două ediţii ale emisiunii Dosar România, produsă de TVR 1

Reprezentanţii Televiziunii Române au luat act de încălcarea flagrantă a drepturilor de autor de către postul Antena 3, în urma difuzării unor fragmente trunchiate din emisiunea „Dosar România”, fără acordul SRTv. 

Astfel, în data de 31 ianuarie 2022, la ora 21.00, postul Antena 3 a difuzat, în cadrul emisiunii „Sinteza zilei”, două fragmente (remontate conform politicii editoriale a postului Antena 3) din două ediţii ale emisiunii „Dosar România”, produsă de TVR şi realizată de Răzvan Butaru, după cum urmează:

- aproximativ şase minute (în intervalul orar 21.04-21.10) din episodul „Dosar România” - Pacienţii din linia întâi – partea a treia, difuzat de TVR 1 în data de 30.01.2022, ora 18.00;

- aproximativ 13 minute (în intervalul orar 21.20-21.33) din episodul „Dosar România” - Sechestrat printre morţii vii, difuzat de TVR 1 în data de 23.01.2022, ora 18.00.

Totodată, postul de televiziune Antena 3 furnizează aceste fragmente publicului şi prin intermediul serviciilor media audiovizuale la cerere, cu acces condiţionat de plata unui abonament lunar.

În plus faţă de cele enumerate mai sus, moderatorul emisiunii, dl. Mihai Gâdea, a afirmat că realizatorul programului „Dosar România”, Răzvan Butaru, a difuzat cu întârziere ancheta din cauza faptului că a fost cenzurat, afirmaţie falsă şi deosebit de gravă care aduce prejudicii atât imaginii televiziunii publice, cât şi realizatorului SRTv.                                                                 

Faţă de cele constatate, reprezentanţii SRTv au în vedere sesizarea Consiliului Naţional al Audiovizualului, precum şi demararea unei acţiuni civile în instanţă, fără a fi exclusă varianta formulării unei plângeri penale.

Reiterăm faptul că difuzarea de către postul de televiziune Antena 3 a fragmentelor extrase din programul „Dosar România” s-a realizat fără acordul SRTv. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Soby Chestia asta cu furatul declaratiilor de la Digi ale lui CTP...nu stiu daca se pune problema cu acordul imaginilor,eventual cu modul in care preiau acele declaratii,asta da...
  • Atat le-a mai ramas si celor de la tvr. Ca de televiziune nu se mai ocupa demult. Sa le mulțumească cu vârf si îndesat celor de la Antena 3. Macar asa mai stie poporul roman ca mai exista Tvr.
  • Celor de la TVR ar trebui să le fie rușine de performanțele lor penibile pe bani grei de la buget. S-a și găsit cine să acuze!
  • Nu ar fi primul act de cenzură de la TVR, așa că nu mă miră reacția lor.
  • S-a umflat orezul deontologic în TVR, eterna căpușă cu audiențe formate dintr-o singură cifră, și aia prăpădită.
  • Ați avut și voi 19 minte de glorie la Sinteza zilei și n-ați știut să profitați de ele. Ceea ce nu mă miră deloc, având în vedere că TVR știe doar să facă banii pierduți.
  • Ma amuza stirea asta :))). Am si uitat ca mai exista TVR. Mai intai de toate, ar trebui sa livreze ceva le post. Noroc de Antena 3 ca mai auzim si noi ca exista :)))
  • Și la România TV, ei fură secvențe de la emisiunile cu CTP difuzate la Digi 24.

    Digi 24 nu a dat în judecată România TV pentru că fură secvențe cu CTP? Probabil că au relații bune.
  • O COMPLETARE la postarea PRECEDENTĂ:
    P.S.
    1)Ce vrea să spună TVR 1 când afirmă că Antena 3 a difuzat două fragmente "remontate conform politicii editoriale a postului Antena 3"???
    2)În eventualitatea unei cenzurii făcute de TVR 1, cum ar fi fost prejudiciată imaginea lui Răzvan Butaru (teoretic o victimă a presupusei cenzuri)????
    E chiar hilar cum atât TVR 1, cât și Răzvan Butaru afirmă că "imaginea domnului Butaru e afectată de aceasta situație". Dacă până și victimele unor presupuse acțiuni NEGATIVE (precum cenzura) au imaginea prejudiciată...
    Trebuie concediat autorul acestui comunicat! (ÎN OPINIA MEA)
  • O opinie PERSONALĂ (după ce am descoperit cine e Butaru):
    Nu înțeleg de ce cei de la TVR fac atâta devatură! În loc să zică "Bodaproste!" că cei de la Antena 3 LE PROMOVEAZĂ emisiunea GRATUIT (dat fiind audiențele RUȘINOASE ale acestui post), ei o ard cu "Nu ni s-a cerut acordul!" (N.r. pentru a fi promovați)
    Cu ocazia asta, Gâdea le-a amintit telespectatorilor că există TVR 1! Plus că, atunci când faci un reportaj, SCOPUL TĂU E CA INFORMAȚIILE DIN EL (presupun că sunt toate "adevărate", că doar e TVR :) ) SĂ AJUNGĂ la un număr CÂT MAI MARE POSIBIL DE OAMENI!!! Iar cei de la Antena 3 au făcut ce NU au fost în stare șefii TVR!
    E chiar PENIBIL acest scandal ARTIFICIAL provocat de TVR 1! Că nu s-a precizat sursa cum aveai tu chef și să te plângi de asta (deși s-a precizat CLAR emisiunea și postul TV unde lucrezi), e iar penibil!
    Într-adevăr, dacă refuzau să precizeze, era o problemă... Dar NU e cazul!!!
    TVR ar trebui să lase deoparte această atitudine de "*** din proprie voință, dar care mă plâng că m-a bătut clientul"!!!
  • @vali, mai bine ai verifica ce sume din banii publici s-au scurs catre antena 3 si nu doar catre ei...
  • In opinia mea : Antena 3 - singura televiziune LIBERA din Romania.
    care ghici ce traieste si din bani NEPUBLICI ... nu ca TVR - cu management politic sau altele
  • TVR-istii au simtit ca i-a facut Gadea celebri si bat fierul cat e cald. Adica fac circ in loc sa dea un butoi cu bere din banul statului.
  • Foarte bine. Gâdea și intreaga echipa a Varanului trebuie să plătească.

Trimite un comentariu

sus