Skip to main content

Rectificăm sau nu rectificăm? Vaccinaţi, nevaccinaţi, ce mai contează? Ce publicaţii româneşti au reparat greşeala după ce autorul ei a "dres-o"

 
Pexels
Pexels

Cum se fac rectificările din presa de la noi? Se face update? Se schimbă pur şi simplu? Sau ...nu se face deloc? Un exemplu pornit din Anglia şi preluat în România. 

Publicitate

"60% dintre persoanele internate la spital cu Covid sunt dubluvaccinaţi!" O afirmaţie îngrijorătoare, dacă n-ar fi fost o ...greşeală. Reparată ulterior de cel care a spus-o. A reparat şi presa?

Povestea pe scurt, semnalată de Paul Alexandru (autor de newsletter, om de comunicare şi fotograf): Un oficial britanic oferă o declaraţie eronată pe care mai apoi o rectifică. Publicaţiile străine care preluaseră afirmaţia iniţial fac update, inclusiv Reuters. 

Informaţia greşită ajunge şi la noi, însă doar unele dintre publicaţii mai urmăresc subiectul şi rectifică.

Despre ce a fost vorba? 

Patrick Vallance (consilierul ştiinţific şef al Marii Britanii) a declarat la o conferinţă de presă că 60% dintre persoanele internate la spital cu COVID-19 au avut două doze de vaccin.

A revenit asupra declaraţiei. A menţionat că, de fapt, voia să spună că 60% dintre pacienţii cu COVID-19 internaţi în spitalele britanice sunt nevaccinaţi, nu dublu vaccinaţi

Pe Agerpres, Mediafax şi Economica e încă varianta greşită

Paul Alexandru relatează că subiectul a fost prezent şi la noi şi că doar o parte din publicaţii au făcut update după rectificarea lui Vallance. Cele care au modificat sunt HotNews şi G4Media, spune el. 

În continuare, pe Mediafax, Agerpres şi Economica există articolul cu varianta iniţială, cea greşită. 

O scurtă monitorizare Paginademedia.ro, arată că într-adevăr pe Mediafax, Agerpres şi Economica era prezentă, până la ora publicării acestui material, varianta greşită a declaraţiei consilierului ştiinţific.

GALERIE FOTO

  • Economica - informatie nerectificată
  • G4 - informatie rectificată
  • HotNews - informatie rectificată
  • Mediafax - informatie nerectificată
  • Agerpres - informatie nerectificată

Postarea lui Paul Alexandru

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Din cei 40 la suta marea majoritate au primit doar o doza, asa ca da ro mare diferență, pe datele publicate azi de public health uk doar 4 la suta din cei spitalizați sunt la minim 10 zile după rapel
  • "Patrick Vallance (consilierul ştiinţific şef al Marii Britanii) a declarat la o conferinţă de presă că 60% dintre persoanele internate la spital cu COVID-19 au avut două doze de vaccin.

    A revenit asupra declaraţiei. A menţionat că, de fapt, voia să spună că 60% dintre pacienţii cu COVID-19 internaţi în spitalele britanice sunt nevaccinaţi, nu dublu vaccinaţi"

    Voi vă dați seama că și rectificarea lu' nenea ăsta e la fel de spectaculoasă ca varianta inițială, nu? Dacă 60% dintre noii covidați sunt nevaccinați, logica elementară spune că restul până la 100% sunt cât se poate de vaccinați. Ce mi-e 60%, ce mi-e 40 %. The cat is out of the bag, cum ar zice franțuzul.
  • Dacă nu există interes pentru subiect, e totalmente de înțeles că nu sunt "rectificări"! Deja subiectul "covid" s-a tocit exponențial de mult iar știrea e mai mult "de umplutură, mai ales cu greșeala de rigoare...
  • Pai hotnews si g4media sunt siteuri ale guvernului, ei publica ce primesc pe mail. Ceilalti o sa schimbe sau o sa adauge alta stire. Voi ati primit mail-ul?

Trimite un comentariu

sus