Skip to main content

Președintele CNA vrea cronometrarea reclamelor direct pe ecran

 

Laura Georgescu - Sursa foto: Paginademedia.ro
Laura Georgescu - Sursa foto: Paginademedia.ro

Publicitate

Laura Georgescu a propus în ședința de astăzi lansarea unui proiect de decizie care să oblige televiziunile să afișeze pe ecran, în pauzele publicitare, un timer care să contorizez minutele de reclamă.

Laura Georgescu: „Avem tot timpul sesizări referitoare la minutele alocate în timpul programelor alocate publicității. Propun să contorizăm ca secunde, de la final spre zero spoturile de publicitate așa cum se face în orice țară civilizată. Când încep minutele de publicitate contorul să se miște. Așa avem acoperire pentru toate părțile implicate.”

„Noi ne confruntăm săptămânal cu 25 – 30 de sesizări exact pe acest subiect”, a mai spus președintele CNA.

Potrivit Laurei Georgescu, „contorul” se oprește în momentul în care se trece la spoturi de autopromovare sau alte promouri.

Propunerea Laurei Georgescu va fi pusă, spre dezbatere, pe masa CNA în ședința de joi, 16 mai.

Potrivit legii audiovizualului, televiziunile pot difuza 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce posturile Societății Române de Televiziune pot difuza opt minute de reclamă la fiecare oră.

Discuția pe acest subiect a venit în contextul în care CNA a prezentat monitorizarea periodică a duratelor orare a inserțiilor publicitare pe întreaga lună martie. Realitatea TV a avut cea mai mare depășire, de peste cinci minute. Reprezentanții postului au motivat această depășire printr-o eroare tehnică. Chiar și așa, CNA a decis să dea o scrisoare de atenționare.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu