Skip to main content

The Sun renunță la accesul cu plată pentru conținutul online

 
The Sun renunță la accesul cu plată pentru conținutul online
The Sun

Tabloidul britanic The Sun va face o întoarcere cu 180 de grade în noiembrie și va renunța în cea mai mare măsură la accesul cu plată la conținutul său online, scrie HotNews.ro, care citează The Guardian.

Compania-mamă a The Sun, News UK, ce mai deține și The Times și The Sunday Times, a făcut anunțul prin intermediul directorului Rebekah Brooks, vineri dimineață. The Sun va reintra, astfel, în concurență directă cu rivalii săi, precum Mail Online, pentru banii de publicitate online.

Publicitate

Revenirea la accesul gratuit se va face începând cu 30 noiembrie.

Compania-mamă a The Sun a decis, în vara anului 2013, să introducă pentru The Sun și celelalte mari titluri ale sale un paywall (sistem prin care utilizatorii puteau accesa conținutul doar contra cost). în acel moment, The Sun online în varianta gratuită înregistra peste 30 de milioane de vizitatori unici lunar.

În vară, The Sun a relaxat sistemul de paywall, permițând acces gratuit pentru o parte din conținutul său. în noile condiții, primele cifre de audiență medie zilnică ale site-ului arătau că acesta este cu mult în urmă rivalilor săi, pe o piață dominată the versiunile online ale Daily Mail și The Guardian.

Sursa citată notează că Rebekah Brooks-fosta șefa a operațiunilor de presă ale grupului lui Rupert Murdoch în Marea Britanie, revenită la conducerea News UK după ce a scăpat de acuzații în scandalul interceptărilor ilegale de la News International-i-a informat pe angajați, într-un mail:

  • creșterea audienței The Sun este o prioritate pentru companie, ceea ce presupune accesul predominant liber la conținutul online al publicației din 30 noiembrie
    măsura vine în continuarea unor decizii precum încheierea unui parteneriat cu Apple News și intrarea în zona Facebook Instant Articles
  • la început de nou capitol, The Sun are avantajul experienței dobândite în perioada în care s-a aflat în spatele unui paywall: "știm mult mai multe despre cititorii noștri"

The Guardian notează că revenirea are loc într-o perioadă în care piața presei scrise a înregistrat scăderi de până la 30% a veniturilor din publicitate, situație complicată de încetinirea creșterii publicității digitale, domeniu unde Google și Facebook au o poziție dominantă.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu