Skip to main content

Revista presei media – 15 decembrie

 

Industria presei scrise ar putea fi decimată în 2009, mai ales în pieţe dezvoltate, soluţia fiind restricţionarea sau reducerea conţinutului online, în favoarea formatului fizic al publicaţiilor, potrivit celui mai recent raport realizat de compania de consultanţă Deloitte, citat de Cotidianul. Previziunile sunt sumbre: o publicaţie din 10 va fi obligată, anul viitor, să-şi reducă tirajul la mai puţin de jumătate sau să se mute integral pe internet.

Deloitte propune ca soluţie pentru presa scrisă reducerea sau restricţionarea conţinutului online

Trustul Media Pro ar putea recurge la o serie de disponibilizări în 2009, precum şi la închiderea mai multor produse din portofoliu, ca urmare a efectelor crizei financiare, scrie Business Standard. Articolul acoperă şi situaţia angajaţilor din grupurile Intact, Realitatea – Caţavencu şi din postul Prima TV.
Pro TV, primul trust care recurge la disponibilizări

Meciurile steliştilor au avut audienţe mai mari cu 11% faţă de cele ale clujenilor, analizează Adevărul. Pro TV a transmis pentru prima dată meciurile a două formaţii româneşti - CFR şi Steaua - în grupele UEFA Champions League. Meciurile Stelei din această toamnă au avut un rating mediu de 16% în urban, superior celui înregistrat de partidele campioanei CFR Cluj (14,4%).
Steaua a bătut CFR Cluj în Liga Campionilor

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Alexandra Alexandra
    Eu cred ca e absurda solutia data de Deloitte. Ori este o solutie "cumparata". Cand toata planeta urca continutul informational in mediul online, sa te reaintorci la formatele clasice in detrimentul celor care cresc vertiginos in audiente, e complet nerealist. Nu este vorba de variante optime de business, ci de o tendinta evolutiva EVIDENTA a pietii, dar si a culturii. Majoritatea cititorilor tineri utilizeaza editiile online ale ziarelor, si mai important, ca si in cazul de fata, citesc si creeaza continut pe bloguri. Business-ul din online va fi acelasi, numai modelul de business se schimba. Cred ca asta va relansa presa din punct de vedere al calitatii.
    Deloitte ia in calcul modelul Japoniei, care nu e relevant si care nu stim cat va mai exista. Schimbarile se petrec de la o luna la alta.
    Clar,va fi o perioada grea pentru multi oameni, pentru noi toti cred, dar o criza inseamna intotdeauna o transformare. Media traditionala e competitiva, iar media online este colaborativa, cu siguranta vor fi gasite solutii.
  • Raluca Raluca
    Acum, gandind problema la rece, si aducand-o strict in sfera situatiei din Romania, daca un ziar a investit in crearea unei variante electronice, a rezervat un spatiu, a creat un site, i-a facut SEO, la asezat in prima pagina pe google, i-a facut un awareness, a investit in oameni dedicati pentru a gestiona cu atentie continutul din varianta online, castiga si niste banutzi din publicitatea online, va renunta la aceasta investitie? Va retrage ziarul din .ro? Iar daca da, unul va face acest lucru?…Cati il vor urma? Probabil retragerea primului ziar/ revista din mediul online va determina reactii in lant, iar acela care va face primul acest lucru va demonstra ca da, exista o problema, si da, a ales varianta optima. Sau cel putin…acesta ar fi cazul ideal: aceasta sa fie oare varianta optima?
  • Dan Dan
    Frumos. Intamplator eu le vazusem pe toate trei, dar acum astept un comentariu pertinent macar la primele doua. :)

Trimite un comentariu

sus