Skip to main content

Reclama AdePlast va fi mutată după ora 20.00

 

ACTUALIZARE: AdePlast declară că "se va conforma" deciziei CNA de a da reclamele numai seara. În poziţia AdePlast, compania menţionează că "aceste mesaje nu au fost concepute şi lansate pentru a aduce prejudicii unei femei sau a ofensa pe cineva, ci pentru a sublinia calităţile produselor." Poziţia AdePlast, la finalul articolului.

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât mutarea spotului AdePlast după ora 20.00, astfel încât acesta să fie exclus din programul accesibil copiilor sub 12 ani.

Toate posturile care difuzează acest spot (despre care paginademedia.ro a scris AICI) vor primi o somaţie de intrare în legalitate prin care li se va cere mutarea spotului într-un interval orar adecvat unei producţii audiovizuale care intră în conflict cu normele de protecţia copiilor.

Carmen Andronache a fost la şedinţa CNA, la care forul s-a ferit să ia o decizie fermă şi a lăsat la latitudinea posturilor TV dacă mută spotul după ora 20.00 sau după 22.00.

Înainte de detalii, iată spotul:

Reclama AdePlast, mutată după ora 20.00

Răsvan Popescu a explicat cădecizia de somare cu intrare în legalitate, nu se publică pe post, ci în acest caz prespune doar reorientarea spotului pe un alt palier orar”.

Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei:

“Nu vom decide noi dacă acest spot trebuie mutat după ora 20.00 sau 22.00, ci o să îi lăsăm pe radiodifuzori să clasifice această producţie audiovizuală, iar noi vom judeca apoi dacă este corect sau nu”.

Dacă Daciana Sârbu era revoltată de prezentarea femeii „ca obiect sexual”, cretivii de la Media Consulta au veit cu o explicaţie.

Emil Budău, director de creaţie la agenţia Media Consulta:

„Am folosit femeia pentru a seduce, ca obiect al seducţiei”.

Argumentele reprezentanţilor Media Consulta, la reclamaţia făcută de europarlamentarul Daciana Sârbu:

„Noi am analizat atât intern, cu specialiştii noştri şi am ţinut neapărat să avem şi părerea altora din afara agenţiei, tocmai pentru a nu fi amendaţi. Mai mult decât atât, am cerut şi părerea televiziunilor şi nimeni nu a interpretat spotul aşa cum a făcut-o doamna Daciana Sârbu”, a răspuns Elena Brişan, (media strategic director Media Consulta) la întrebarea membrului CNA, Narcisa Iorga dacă înainte de difuzarea spotului au consultat legislaţia din audiovizual.

Iată un fragment din reclamaţia trimisă de Daciana Sârbu la CNA:

“Realizatorii clipului ne propun, în mod explicit, o suprapunere între două obiecte: o vopsea şi o femeie, fiindcă veţi fi de acord cu mine că în acest produs publicitar femeia este portretizată, direct şi neechivoc, drept un obiect sexual”.

Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, i-a lămurit pe reprezentanţii Media Consulta, că agenţia nu va fi amendată în niciun fel. „Singura relaţie juridică pe care o avem este cu radiodifuzorii. Noi luăm o decizie doar în privinţa materialelor care rulează pe TV. Nu vă putem spune cum este bine să vă adaptaţi producţiile, pentru că asta ar însemna cenzură”.

Citeşte şi:

Reactia oficiala a companiei AdePlast in urma interzicerii de catre CNA a reclamelor la produsele “Gletul Meseriasului” si “Vopseaua Meseriasului”

"Ca urmare a deciziei CNA din data de 25.11.2009 privind interzicerea difuzarii spoturilor la produsele “Vopseaua Meseriasului” si “Gletul Meseriasului”, (avand ca motiv incalcarea prevederilor art. 29 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, raportate la art 39 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, privind protecţia copiilor şi ora de difuzare accesibilă audienţei generale) compania AdePlast se va conforma acestei decizii.

Astfel, cele doua spoturi vor fi inlocuite in timpul zilei pentru a nu expune posturile de televiziune la situatii care pot genera sanctiuni suplimentare sau amenzi. Dupa ora 22.00 vor fi difuzate spoturile initiale.
Mentionam ca decizia CNA a avut la baza o reclamatie a doamnei europarlamentar Daciana Sarbu care a considerat ca femeia din aceste spoturi este “portretizata, direct şi neechivoc, drept un obiect sexual”.

Atat pentru doamna Daciana Sarbu cat si pentru publicul ofensat care urmarit reclama facem urmatoarea precizare:

mesajele celor doua spoturi „se intareste greu” si „se intinde usor” se refera la produsele AdePlast in speta glet si respectiv vopsea (dovada sta si in textul scris din timpul reclamei „dupa 45 de minute”). Aceste mesaje nu au fost concepute si lansate pentru a aduce prejudicii unei femei sau a ofensa pe cineva, ci pentru a sublinia calitatile produselor.

Dorim ca pe aceasta cale sa multumim doamnei europarlamentar Daciana Sarbu pentru ca ne-a ajutat sa atragem atentia mai mult asupra campaniei noastre. O asiguram ca produsele promovate au cea mai buna calitate, iar indemnul domniei sale prin care publicul ar trebui sa boicoteze aceste produse prin a refuza sa le cumpere, ni se pare nejustificat si deplasat.

Reamintim ca AdePlast este o companie 100% romanesca, iar prin programul „Fabricat in Romania” produsele noastre ar fi trebuit sustinute de catre factorii de decizie si publicul din tara noastra. Chiar daca acest proiect nu mai este activ, suntem convinsi ca doamna europarlamentar Daciana Sarbu nu se va dezice de ideea care a stat la baza acestui program si care apartine partidului pe care il reprezinta. Astfel, speram ca pe viitor ne va sustine mai mult si ne va recomanda materialele pentru a compensa posibilele deservicii aduse afacerii AdePlast prin indemnul la boicotarea produselor."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • nimeni nimeni
    Este aproape clar ca aproape toti din cei care scriu pe aici nu stiu ca scopul unei reclame este unul singur: sa vanda.
  • CMD-Berater CMD-Berater
    Domnule Barbut, aveti in mare parte dreptate, si in special cand va referiti ce ati realizat si ce reprezinta Adeplast si mai ales cand subliniati un adevar recunoscut cu greu de altii MESERIASUL.
    Stimati comentatori - nu doresc decat sa subliniez ca e mai bine sa dea dovada de responsabilitate profesionala atat ordonatorul cat si executantul de reclama.
    CNA-ul si "doamna sarbu" (sic!) sunt "elemente" (sic!) care nu consider ca merita sa ne dea atata bataie de cap.
    In opinia mea este evident ca au reusit sa faca o extra-reclama prin mesajele lor.
    Meseriasii stiu insa oricum ce sa aleaga.
    Bafta multa Domnule Barbut, materialele sunt bune, si sa stiti ca nu activez in domeniul produselor de specific. Materialele Adeplast le-am utilizat insa personal in gospodarie si rezultatele m-au multumit pe deplin, si tin. (si nu e reclama!)
    Sau, cum spunea un meserias prin anii '85 - sa ma fereasca Domnu sa trebuiasca sa fac modificari ! doar cu barosul de 5kg!
    E totusi bine sa nu influentam vizual si auditiv copii, si asta tine mai mult de ce educatie le dam si cum reactionam noi!
    Tuturor un decembrie 2009 linistit, cu bucurii, glumet si cu SANATATE !
    Stima,
    CMD
  • tibi tibi
    Mai, dar voua vi s-a intarit?
  • Marcel Barbut Marcel Barbut
    Pentru dl Petru Ilutiu,
    Dupa atatea remarci mega-inteligente de la persoane mega-sofisticate ma asteptam la o intrebare mai inteligenta !!!
    Referitor la neuroni;colegule cel caruia ii vorbesti de neuroni a construit in 13 ani din 10.000 de dolari cu piedici de la mai toata lumea un imperiu ce este peste companii cu 100 de ani traditie !!Daca esti slab cu duhul si nu ai inteles nimic din ce s-a intimplat nu sunt eu de vina ci ......
    Oamenii sunt rai,toti ati ras cu gura pina la urechi la packshot-ul „se intareste greu” .Sunt sigur ca multe comentarii au fost scrise de concurenta care este ingrozita de preturile si constanta calitatii produselor ADEPLAST.SI CE M-A DERANJAT CEL MAI MULT este faptul CA MULTI FAC REMARCI RAUTACIOSE LA ADRESA MESERIASILOR.Acesti ,,Meseriasi" nu profesionisti de la multinationale sunt romani de ai nostrii care ne pun faianta ,ne zugravesc casa si ei sunt oameni de multe ori calificati din mers,pe santier dar fac totul cu suflet si de multe ori reusesc sa satisfaca exigentele persoanelor mega-pregatite si mega-inteligente.Acestor ,,Meseriasi" dar si voua domnilor si doamnelor va place gluma si de multe ori gluma fara perdea si nu va dati seama ca linga dumneavoastra sunt copii care rad si ei si pun intrebari nevinovate.Eu sunt tata a 4 copii si vreau sa cred ca sunt un tata bun dar uneori sever cu toate ca eu Marcel Barbut si multi din dumneavoastra nu am fost niste copii surprinzatori de buni .
    Doamnelor amintiti-va cand sunteti impreuna cu vecina sau vechea colega de scoala ce coate va dati sau ochiade va aruncati
    la reclamele cu barbati super muschiulosi sau domnii cu MBA ce sunete scot cand vad in strada o super bunaciune !!!Nu numai (Dorel !!!),,Meseriasi de pe santier fluiera !!
    Sa uitam povestea sau continuati dumneavoastra,eu m-am retras de aici si revin in scurt timp cu o surpriza mai placuta
    Marcel Barbut
  • Petru Ilutiu Petru Ilutiu
    Pai, domnii de la Adeplast, cam putini neuroni in dotare: din textul dvs se intelege ca: 1. protestul v-a ajutat si 2. ca v-a adus prejudicii. care e de fapt?
  • lolo lolo
    Reclama filmata de amatori cu amatori pentru amatori. Femeia din spot sigur e constructoare.
  • gabi gabi
    mi se pare palavrageala chioara ce afirma domnul Victor N e vorba de bun simt...si asta lipseste cu desavirsire realizatorilor de reclame care confunda publicul tinta cu niste obsedati sexuali sau adolescentilor cu cosuri pe fata
  • alk alk
    In schimb, astora din CNA nu prea li se "intareste" cind vine vorba de sanctionarea Posturilor de stiri pentru informatii partinitoare.
  • George W Bush George W Bush
    prietene, sesizarea europarlamentarei se referea la expunerea copiilor la reclama respectiva, nu la kafka si nici la mesajul sexual... publicitatea va scoate din cap tot bunul-simt?!
  • Victor N. Victor N.
    Institutie de doi lei asa cum a fost intotdeauna CNA-ul.Iata cum vad eu spotul usor modificat:se incepe cu stop cadru pe o casa demolata iar apoi se vad in imagine cei doi zidari discutand lejer despre Noica,despre perioada carteziana si usor ,usor discutia alunecand usor inspre "Procesul" lui Kafka,moment in care unul din cei doi zidari va exclama satisfacut..."Numai ce ma gandesc ca maine voi citi "Castelul" si simt ca produsul la care facem reclama incepe sa capete o vascozitate marita..!!!".Si aici se poate baga o gluma cu... "Numai folosind acest produs rezultatele muncii dvs. vor fi mai mari!".Vom rade cu totii satisfacuti de aceasta reclama chiar indrazneata as putea spune, si ne vom duce la culcare mai curati ,mai uscati,mai intariti de pupincurismul acestei institutii sacre numita pe scurt CNA.Si astfel doamna EuroParlamentar Monta va avea constiinta impacata cu refularile sexuale ale domniei sale ca femeie.Care femeie...moncher!?
    O tara in care oamenii nu mai stiu sa rada risca sa dispara de harta!CONSTANTIN TANASE

Trimite un comentariu

sus