Skip to main content

Revista presei media - 16 aprilie

 

Publicitate

Televiziunile au început anul cu tarife mai mici decât anul trecut, cu circa 10%-20%, au declarat pentru DailyBusiness.ro surse de top din piaţă media. Un advertiser foarte mare, de talia Unilever sau Procter&Gamble, cu bugete de marketing de ordinul zecilor de milioane de euro, cumpără punctul de rating din prime - time (intervalul de maximă audienţa) la televiziuni de talia Pro TV sau Antena 1 cu o medie de 700 lei - 1.100 lei net. Advertiserii mai mici, cu bugete situate între câteva sute de mii euro şi 1 milion euro cumpără publicitatea pe TV cu până la 50% mai scump.

Lupta pentru supravieţuire pe TV: Doar trei televiziuni şi-au crescut audienţa în T1, în timp ce publicitatea se ieftineste

Două secţiuni ale site-ului cotidianului britanic Telegraph a fost ţinta unui atac informatic, lansat de un grup care se prezintă drept "Romanian National Security" şi care protestează faţă de remarci referitoare la "ţigani" şi faţă de o ediţie a emisiunii Top Gear, relatează Mediafax, care citează The Guardian.

Mesajul postat pe secţiunea "Short Breaks" critică emisiunea Top Gear, care creează o imagine incorectă a românilor: "Ne-am săturat să vedem cum niste «gunoaie» ca voi încearcă să îşi bată joc de ţara noastră. Să ne creaţi o imagine cu totul alta faţă de cea reală, şi numindu-ne «romanian gypsies» difuzând emisiuni de tot căcatul gen TopGear. Dacă aţi avut tupeul să enervaţi o ţară întreagă, aflaţi că nu ne vom opri aici! România". Mesajul conţine şi textul "Guess what, gypsies aren't Romanians, morons" ("Ce să vezi, ţiganii nu sunt români, idioţilor!").
Secţiuni ale site-ului Telegraph, atacate de un grup de hackeri români

În ianuarie-februarie, bugetele in­vestite la radio de primii 10 advertiseri au consemnat o creştere de 12% faţă de sumele cheltuite de top 10 pu­blicitari în eter în perioada similară din 2009, scrie Financiarul într-o analiză dedicată acestei teme. Dacă jucătorii din telecom au ieşit anul acesta din top 10 publicitari la radio şi au preferat să-şi direcţioneze bugetele de comunicare pe TV, mai activi au rămas retalierii, unii dintre aceştia dublându-şi investiţiile în acest canal de comunicare. În primele două luni din 2010, in­ves­tiţiile în reclame pe undele ultra­scurte au totalizat 13,8 milioane de euro la rate card, în creştere cu 8,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, potrivit datelor Alfa Cont.
Publicitatea la radio: creştere cu 8,4% în primele două luni

Din cele 21 de televiziuni româneşti care au participat anul acesta la MIPTV (târgul de televiziuni de la Cannes), TVR şi Media Pro Distribution au avut standuri proprii la târg, scrie Adevărul. Pentru Cristian Tabără, directorul Departamentului Film de la TVR, ediţia 2010 a fost dezamăgitoare, faţă de cele din anii trecuţi, cu o ofertă mult mai slabă. „Televiziunile din zona asiatică s-au arătat interesate de reportajele şi documentarele din oferta noastră", spune Tabără, care adaugă că tot asiaticii au cerut imagini istorice de arhivă, cu momente importante pentru România. TVR a cumpărat seria de scurtmetraje a Fraţilor Lumière şi serialul chinez „Three Kingdoms". Kanal D a luat două formate de reality show.
Ofertă dezamăgitoare la târgul TV de la Cannes

Campaniile online ale Ursus Breweries vor fi administrate începând din aprilie de agenţiile GreenPixel şi Kubis, pe o perioadă de un an. Cele două agenţii au fost selectate de producătorul de bere în urma unei licitaţii organizate în martie a.c., potrivit unui comunicat Ursus referitor la integrarea serviciilor de digital media pentru toate mărcile din portofoliu, notează HotNews.ro.
Ursus Breweries îşi integrează serviciile de digital media pentru toate mărcile din portofoliu

Republika Interactive, agenţie interactivă specializată în promovarea pe reţelele sociale şi ARBOinteractive, reprezen­tantul în România al reţelei hi5.com, anunţă semnarea parteneriatului pentru dezvoltarea de aplicaţii şi campanii social media, scrie Financiarul.
Aplicaţii pentru social media de la Republika

Timişoreana, brand aflat în portofoliul Ursus Breweries, a lansat o campanie care are drept scop readucerea în prim plan a fotbalului adevărat, notează Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro. Mesajul campaniei este susţinut de 11 legende ale sportului rege din România anilor '80. Mesajul campaniei Timişoreană este "Să nu uităm ce înseamnă fotbal!”. Site-ul campaniei - Fotbaladevarat.ro - le oferă posibilitatea microbiştilor de a-şi demonstra calităţile necesare pentru a jucă alături de 11 foşti fotbalişti români în deschiderea finalei Cupei României Timişoreană ce va avea loc pe 26 mai, la Iaşi. Conceptul campaniei este dezvoltat de agenţiile GMP (creaţie), Webstyler (creaţie şi dezvoltare online), United Media (media) şi 2activePR (consultanţă şi PR).

Pe 23 si 24 aprilie are loc la Piteşti a treia ediţie a Congresului naţional de istorie a presei, cu tema "Presa locală şi regională, în context european", scrie România liberă. Evenimentul este organizat de Universitatea "Constantin Brâncoveanu" Piteşti şi Asociaţia Română de Istorie a Presei. Congresul are şase secţiuni: audiovizual, presă scrisă, presa din diaspora, micromonografii de ziare-reviste, teorie şi metodă în cercetarea istoriei presei şi jurnalism cultural.
Congresul naţional de istorie a presei a ajuns la a treia ediţie

Avocatnet organizează pe 22 Aprilie 2010 seminarul “Afaceri online şi problemele lor juridice”, unde se vor analiza în detaliu principalele probleme juridice întâlnite în mediul online. Vor fi prezentate principalele legi aplicabile pentru fiecare temă în parte, cu discutarea modificărilor aduse de actele adoptate recent. Se va discuta despre: contractele utile în activităţile online, publishing online, magazine şi servicii online, conflictele din mediul online, scrie Money.ro.
Afacerile online şi problemele lor juridice

Lagardere, care deţine 20% din Canal+France, va ceda participaţiunea sa grupului de media şi telecom Vivendi, potrivit Financiarul, care citează „Le Figaro". Vivendi, care deţine restul de 80% din acţiunile Canal+, a confirmat că a fost informat despre intenţia Lagardere. Analiştii estimează că valoarea pachetului de 20% din acţiunile deţinute de Lagardere la Canal+ ar valora între 1,2 şi 1,3 miliarde de euro.
Lagardere vinde 20% din Canal+

Internetul, care este considerat un instrument pentru destabilizarea dictaturilor, este folosit, de asemenea, ca un mijloc excelent de control de către aceste regimuri autoritare, consideră bloggerii reuniţi săptămâna aceasta la Berlin, potrivit Mediafax. "Internetul este o armă cu două tăişuri. Anumite Guverne au armate de funcţionari responsabili cu supravegherea Internetului", afirmă un blogger din Bahrein, Almira al Hussaini.
Internetul, un instrument util pentru regimurile autoritare

Pepsi a lansat şi în România noua campanie centrată pe fotbal a brandului. Având ca temă Africa, campania de anul acesta îi prezintă pe opt dintre cei mai mari fotbalişti ai lumii într-o ipostază surprinzătoare, scoţându-i de pe stadion şi ducându-i în inima savanei africane, scrie IAA.ro. În linie cu tema de anul acesta, coloana sonoră oficială a campaniei se numeşte ‘Oh Africa’ şi a fost creată de Akon, celebrul cântăreţ de origine africană. Melodia a fost înregistrată cu ajutorul a 16 tineri artişti din întreaga lume, printre care şi românca Lys Pîrvu, selectată în cadrul unui concurs desfăşurat de Pepsi în 2009.
Fotbalişti de talie internaţională, într-un nou spot Pepsi

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus