Skip to main content

3 august: WAZ pleacă de la România liberă. Adamescu ar putea prelua acţiunile

 

Tot mai des oligarhii îşi cumpără ziare şi reviste, nu atât pentru a face bani, ci pentru a obţine pe această cale influenţă politică. (…) această strânsă conexiune între oligarhi şi puterea politică afectează grav piaţa.” Este una dintre explicaţiile date de Bodo Hombach, directorul WAZ, pentru retragerea din Europa de Est, inclusiv din România, unde nemţii au jumătate din România liberă. Grupul german media WAZ, unul dintre cele mari din Europa, se pregăteşte să se retragă din Bulgaria, unde deţine două dintre cele mai populare cotidiane: Trud şi 24 Chasa. Până la sfârşitul lui 2011, WAZ a anunţat că se va retrage şi din Serbia.

Publicitate

Retragerea din Bulgaria este primul pas al WAZ din retragerea totală din Balcani, a declarat directorul WAZ Bobo Hombach pentru cotidianul german Handelsblatt. Acesta a precizat că grupul media nu vede un viitor în Europa de Est. În România, WAZ ar putea accepta oferta familiei Adamescu, împreună cu care deţine acum, în părţi egale, ziarul România liberă. Despre retragerea WAZ scriu Evenimentul zilei, Jurnalul Naţional şi Daily Business. WAZ deţine operaţiuni în Germania, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Macedonia, România şi Ungaria.

Mediafax Group, compania care reuneşte afacerile de print, online şi agenţie de presă ale lui Adrian Sârbu în România, a fost autorizată şi înregistrată la Registrul Comerţului, anunţă Wall-Street. La rubrica fondatori ai Mediafax Group figurează patru companii, fiecare cu 25%: Publimedia International (editorul publicaţiilor Ziarul Financiar, Gândul, ProSport şi Business Magazin), Apropo Media (divizia de online care reuneşte şi vinde spaţiu publicitar pe site-uri precum zf.ro şi gandul.info) agenţia Mediafax şi Alerria Management Company (firmă deţinută de Adrian Sârbu şi de Rootland Trading Ltd).
S-a înfiinţat Mediafax Group, compania umbrelă a Publimedia, Mediafax şi Apropo Media

Zenith Media va gestiona contul de media al producătorului de lactate Tnuva, aflat anterior în portofoliul Universal McCann, scriu Wall-Street şi Daily Business. Adriana Ionescu, director de marketing la Tnuva, a confirmat informaţia pentru Wall-Street, precizând că producătorul de lactate a început să lucreze cu Zenith Media de aproximativ două săptămâni.

Hatice Soysev Kolat, directorul Kanal D spune că piaţa TV românească este una atipică, fără prea multe vedete din care să poţi alege. “În România e foarte dificil să schimbi obiceiurile telespectatorilor. Este foarte dificil să-i faci să-şi întoarcă capul de la un punct la altul”, spune ea într-un interviu acordat ziarului Adevărul. “Nu am nicio explicaţie de ce unele programe funcţionează ani întregi pe alte canele, iar când te uiţi la conţinut şi la aspect arată foarte rău, dar fac audienţă şi sunt profitabile”, continuă ea.
Hatice Soysev Kolat: „E dificil să schimbi obiceiurile telespectatorilor“

Teddy Dumitrescu, şeful Publicis România, consideră că dacă piaţa scade anul acesta cu până la 15% faţă de 2009, vom ajunge la sfârşitul lui 2010 la nivelul anului 2004, notează Financiarul. „Asta va fi o problemă, pentru că toate costurile rămân la nivelul din 2010: salarii, chirie, lumină“, punctează Teddy Dumitrescu. Pentru acest an, grupul condus de Teddy Dumitrescu îşi propune menţinerea rezultatelor din 2009, când au fost de 136 de milioane de lei, în scădere cu 25% faţă de 2008.
Piaţa totală de publicitate va înregistra un recul de 10%-15% faţă de 2009

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus