Skip to main content

Gândul se schimbă la faţă de luni

 

Cotidianul Gândul, deţint de trustul Media Pro, va avea începând din 20 septembrie o nouă identitate vizuală. Schimbarea va marca doar ediţia de print a ziarului, site-ul gandul.info beneficiind de o reîmprospătare chiar în primăvara acestui an.

Publicitate

Noua variantă a ziarului pe hârtie va avea un layout nou, un alt logo, alte fonturi, mai multe articole de opinie, mai multă informaţie şi o serie de proiecte surpriză. Cotidianul îşi va păstra, în schimb, formatul de berliner şi numărul de pagini. Câteva detalii, în continuare:

Practic, este vorba de o redesenare totală a felului în care arată ziarul tipărit. [...]Pe partea editorială, ziarul îşi va păstra aceeaşi forţă şi în plus vom încerca să aducem mai multă opinie în cadrul ziarului tipărit. [...] Vom adopta modelul occidental unde un articol de informare sau un reportaj este însoţit de un mic comentariu sau o mică opinie a ziaristului care a scris şi articolul vecin”, a declarat într-un interviu acordat paginademedia.ro Claudiu Pândaru, redactor-şef al ziarului Gândul.

Carmen Andronache: În ce va consta relansarea ziarului?
Claudiu Pândaru: Practic, este vorba de o redesenare totală a felului în care arată ziarul tipărit. Luăm de la un capăt la altul layoutul, va fi schimbat şi logoul ziarului păstrând, însă, aceeaşi forţă iniţială, pe care a avut-o de la lansarea ziarului Gândul. Pe partea editorială, vom încerca să aducem mai multă opinie în cadrul ziarului tipărit.

Vor veni şi alţi oameni ?
Nu este vorba de alţi oameni, este vorba despre faptul că vor fi rubrici de comentarii nu numai în pagina denumită Puterea Gândului, acolo unde avem editoriale şi opinii. Adică vom adopta modelul occidental unde un articol de informare sau un reportaj este însoţit de un mic comentariu sau o mică opinie a ziaristului care a scris şi articolul vecin. Asta nu înseamnă că orice articol va fi însoţit şi de o opinie. Acolo unde se simte nevoia, este necesară, vrem să facem şi treaba asta.

Schimbarea layoutului permite punerea unei cantităţi mai mare de informaţie în acelaşi număr de pagini. Ca să fie bine înţeles, nu schimbăm formatul ziarului. El va rămâne tot berliner, acelaşi număr de pagini. Este vorba de o schimbare de layout, sunt schimbate şi fonturile, total, sunt alt tip de fonturi.

CIFRE: În intervalul aprilie – iunie 2010, cotidianul Gândul a vândut, în medie, aproximativ 13.200 de exemplare pe zi, cu 2000 mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit ultimelor date BRAT. Ziarul are în prezent un tiraj brut de 20.829 de exemplare.

Gândul e scris cu fonturi The Guardian

Despre ce fonturi este vorba?
Guardian Egyptian, sunt fonturile folosite de cei de la ziarul The Guardian, din Marea Britanie. Le-am achiziţionat şi le vom folosi cu licenţă din partea creatorului fontului. În ziarul tipărit deja am publicat poze cu noua variantă a ziarului. Avem o campanie de endorsement, am rugat câteva personalităţi care chiar citesc ziarul Gândul în mod frecvent să ne susţină în această campanie şi chiar le-am prezentat un exemplar din noul ziar Gândul. De exemplu, în ediţia de astăzi este Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, care e un cititor fidel al ziarului şi a acceptat să ne susţină în această schimbare a feţei Gândului.

Cine s-a ocupat de realizarea logoului?
Atenţie, că nu sunt schimbări fundamentale. Sunt, însă, schimbări la care s-a lucrat foarte mult. A fost făcută de art designerii din grupul nostru şi de către grupul de design al colegilor din PRO. Ideea era că trebuie să păstrăm spiritul, dar trebuia să adăugam un logo şi noului layout.

Odată cu relansarea ziarului pregătiţi şi ceva campanii speciale?
Avem o serie de campanii speciale pe care le veţi vedea la momentul potrivit. Ce vă pot spune este că, în noua formulă a ziarului, veţi vedea în continuare campaniile care au avut succes şi în vechiul format. Sunt, spre exemplu, Fabrica de idei Gândul şi Născut în România - în care am atras atenţia asupra situaţiei din maternităţi, o serie de reportaje prin toată ţara prin care, efectiv, am povestit ce se întâmplă acolo, am arătat lucruri neştiute în Bucureşti şi am încercat să-i ajutăm pe doctorii din maternităţile de acolo prin bani, oferiţi de sponsori, pentru a achiziţiona o parte din aparatura de care au nevoie.

Noua variantă va avea şi rubrici noi?
Practic, ziarul este împărţit în două. Prima parte este cea de hard, care cuprinde ştirile zilei şi exclusivităţile pe politic economic s.a. Iar partea a doua, care începe cu rubrica de reportaje, face trecerea către secţiunile de life-quality. O pagina de life, o pagină de sănătate, o pagină de sport şi ultima pagină rămâne, ca şi până acum, pagina de recomandări. E locul în care noi încercăm să-i oferim o agendă cititorului. Îi spunem ce cărţi noi au apărut, la ce filme merită să se ducă s.a.

Am preluat extrem de multe elemente din pagina de net a ziarului

Prima pagină îşi va păstra formatul şi organizarea actuală a articolelor?
Am încercat acolo să echilibrăm foarte bine fotografiile, trimiterile şi să plasăm editorialul într-un loc extrem de vizibil. Editorialele Gândul sunt printre cele mai citite articole ale ziarului. Aceasta a fost principala cerinţă pe care am avut-o către cei care s-au implicat în proiectul acesta. Să creeze un ziar pe care să-l ţii în mână cu plăcere, să oferim celor care încă preferă să pipăie hârtia o alternativă. Şi aici nu ascund faptul că ne-am inspirat din modelele occidentale, dar am preluat extrem de multe elemente din pagina de net a ziarului Gândul. Deschiderea de ziar este luată după modelul celei pe care o folosim pe site. O deschidere mare, curată, cu un titlu mare şi o poză generoasă.

De ce aţi dorit această schimbare?
Pentru că întotdeauna trebuie să-i oferi cititorului ceva mai bun. Asta este principiul de funcţionare al oricărei pieţe şi acesta trebuie să fie întâiul gând al celui care face un produs.

Ce obiective aveţi?
Obiectivele sunt aceleaşi pe care le-am avut şi până acum. Să creştem tirajul ziarului Gândul, să creştem notorietatea brandului Gândul şi să creăm o simbioză între pagina online a ziarului şi varianta tipărită. În ultima perioadă noi am investit foarte multă energie editorială şi nu numai în pagina de internet a ziarului. Printul rămăsese, cumva, puţin în urmă.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nu se prea intelege ce tiraj au? Trag 21.000 si vind 13.000? Adica au aproape jumatate returi? Pai acum va fi si mai rau, ca la orice schimbare intervine un soc, intotdeauna in jos, cumparatorii obisnuiti (nu prea multi, dupa cum se vede) nu mai vad produsul pe care il stiau si o mica ezitare se incheie cu 'nu'. Oricum, probabil exemplarele vindute sunt sub 10.000, iar in conditiile in care concurenta s-a subtiat prin disparitie de fapt ziarul exista doar ca idee!
  • gandu nu mai e la mediapro ci la noua companie alerria noua companie reuneste toate firmele lui adrian sarbu
  • Sigur Gandul e din trustul MediaPro? Ca nu se mai cheama asa de ceva vreme :) Mai curand Mediafax Group...dar ce stiu eu :)
  • Cat de spirituali sunteti. Se vede ca ziarul Gandul are un target pozitionat mai sus, din care voi clar nu faceti parte. intorceti-va la CanCan si Click.
  • ... cu 2000 mai puțin decât în același perioadă ...
    Halal acord!
  • vedeti cu fonturile de la the guardian e ca si cu frunza lui Udrea.
    oricum felicitari, macar isi justifica baietii banii, ca din tirajul vindut e mai greu. Probabil ca viitorul va fi ceva de genul"da' mai tare si inchide-l"
  • Sa-i zica cineva lu' Lipan sa ceara despagubiri ca i-au plagiat ultima versiune de Business Standard :))

Trimite un comentariu

sus