Skip to main content

25 octombrie: Marcel Puşcaş, martorul surpriză care l-a înfundat pe Dan Diaconescu

 

Patronul OTV a fost trimis în judecată pentru două fapte de şantaj: una din 2005, când a solicitat 140.000 de euro, şi alta din 2009, când a cerut 200.000 de euro. Una dintre mărturiile incriminatorii îi aparţine lui Marcel Puşcaş, fost preşedinte al clubului Steaua şi fost realizator de emisiuni la OTV, scrie România liberă.

Publicitate

Dan Diaconescu a fost anchetat prima dată de procurorii anti-corupţie în 2005, pentru şantajarea omului de afaceri Petre Paul Ţârdea, care organiza jocul de noroc "Eurotombola" la Prima TV. Atunci, Dan Diaconescu i-ar fi cerut omului de afaceri suma totală de 140.000 de euro - 10.000 de euro pe lună pentru publicitate la OTV şi 4.000 de euro pe lună personal pentru Dan Diaconescu - ca OTV să nu dezvăluie nereguli ale jocului.

Negocierea sumelor s-a făcut la restaurantul lui Romică Ţociu, în prezenţa mai multor martori, care ar fi confirmat întâmplarea în declaraţiile date la DNA. Între cei care au confirmat şantajul s-a aflat atât Romică Ţociu, cât şi Marcel Puşcaş. Iniţial, Puşcaş a susţinut că nu ştie nimic de şantaj. După ce a fost pus sub învinuire pentru mărturie mincinoasă şi i s-au arătat convorbirile interceptate, Puşcaş a revenit asupra declaraţiilor iniţiale şi a confirmat existenţa şantajului. Procesul lui Dan Diaconescu, patronul OTV, va începe la data de 22 noiembrie 2010, potrivit paginii de internet a Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti.


Martorul-surpriză care l-a înfundat pe Diaconescu

Ziariştii Bogdan Chirieac şi Alecu Racoviceanu sunt protagoniştii unei înregistrări realizate în dosarul ALRO. În înregistrarea din 2008, Racoviceanu, fostul director al ziarului Gardianul, susţine că e urmărit de o Volgă neagră şi îi cere lui Chirieac să îl ajute să afle identitatea celor care îl supraveghează, potrivit site-ului ancheteonline.ro, preluat de Realitatea TV. Chirieac lansează o tactică de devoalare a filajului prin apelul la breaslă:

Chirieac: Stai puţin, domnule, dar asta-i chiar o chestie! Zău, Alecu, dă-o în ziar şi dă o chestie la Clubul Român de Presă, mâncaţi-aş.
Alecu: Clubul Român de Presă? Ăsta-i hărtie igienică.

Racoviceanu şi Chirieac: Clubul Român de Presă este hârtie igienică VEZI STENOGRAMA

TVR a reluat tradiţia înregistrărilor de piese de teatru, ce va continua şi anul viitor. Prin proiectul „Teatru pentru Toţi“, postul public a înregistrat anul acesta nouă piese noi, ce vor fi difuzate, intercalat cu piese mai vechi, la TVR Cultural, scrie Adevărul. Teatrul TV a debutat în România în 1957. Iniţial, presupunea preluarea pieselor de pe scenele teatrelor din ţară. Ulterior, în studiourile televiziunii publice au fost înregistrate piese precum „Scapino", „Domnişoara Cristina", „Unchiul Vanea" sau „Escu". Anul acesta, după 15 ani de pauză, TVR a început din nou să înregistreze spectacole de teatru în propriile studiouri.
Teatrul TV revine după o pauză de 15 ani

Ştirile Pro TV demarează, astazi, campania socială "România, să fii sănătoasă", o expertiză a sistemului sanitar din România, comparat cu sistemele din Spania şi Statele Unite ale Americii, informează postul de televiziune, notează Mediafax şi Gândul. Campania va descrie, într-o manieră detaliată, problemele întregului sistem sanitar românesc, identificând şi arătând cauzele care au dus la prăbuşirea lui.

Fostul şef al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) Gasparik Attila, în prezent rector la Universitatea de Artă Teatrală din Târgu Mureş, va apărea, vineri seară, pe scena Teatrului Naţional din municipiu în rolul principal din comedia "Svejk", scrie Mediafax.
Fostul şef al CNA Gasparik Attila joacă rolul principal din comedia "Svejk"

Pe fondul dezvoltării industriei de telefonie mobilă şi a creşterii gradului de penetrare a smartphone-urilor (telefoane inteligente), social media se va axa din ce în ce mai mult pe acest canal de comunicare în următorii 5 ani, a declarat într-un interviu acordat Wall-Street.ro Gavin Reeder, digital executive director OMD Internaţional. Gavin Reeder a fost prezent în cadrul unei conferinţe Evensys organizate la Bucureşti, unde a discutat despre strategia brandurilor în reţelele sociale, oferind ca exemplu Vodafone, unul dintre cei mai importanţi clienţi pentru care agenţia lucrează în prezent. Reeder vine de la Londra şi are o experienţă de peste 10 ani în new media în companii precum Starcom, Yahoo sau BLM Quantum.
Şeful pe digital al OMD Internaţional: În social media nu va mai conta atât de mult ce gândeşti, ci unde te afli

Executivii marilor agenţii de publicitate din lume susţin că Africa reprezintă piaţa cu cele mai multe oportunităţi, după China, America Latină şi India, scrie Wall-Street.ro, care citează Wall Street Journal. Agenţii precum WPP, Publicis sau Omnicom Group speră că evoluţia industriei de publicitate din pieţele în curs de dezvoltare să o depăşească pe cea din regiuni precum Europa de Vest, unde ritmul de creştere începe să încetinească. "Toţi clienţii noştri importanţi, care urmăresc oportunităţi de extindere, au Africa şi Orientul Mijlociu pe lista priorităţilor, dacă nu chiar pe primul loc”, a afirmat Matin Sorrell, CEO-ul WPP, cel mai mare grup de publicitate din lume în funcţie de venituri. Veniturile anuale ale WPP în Africa se ridică la 500 mil. dolari, cu o creştere estimată pentru 2010 de până în 10%.
Africa, noul punct €˜"fierbinte"€™ pe harta publicităţii mondiale

Copiii din Europa încep să folosească internetul la şapte ani, dar numai unul din trei copii cu vârste între 9 şi 12 ani cred că sunt suficiente "lucruri interesante" online, potrivit unui studiu paneuropean publicat de Comisia Europeană, notează Mediafax.
Copiii europeni încep să folosească internetul la şapte ani

Microsoft a vândut peste 240 milioane de licenţe Windows 7 la un an de la lansare, un record de vânzări pentru un sistem de operare, care ajută gigantul american să-şi menţină profiturile uriaşe în pofida scăderii pieţei computerelor, scrie Mediafax.
Microsoft a avut vânzări record la Windows 7, 240 milioane de licenţe într-un an

Business-Edu în parteneriat cu Mihai Popa-Radu organizează workshop-ul “Branding Personal”, în data de 3 decembrie 2010, în Bucureşti, scrie IAA.ro. Mihai este Managing Partner al Seeds for Success, unul dintre principalii furnizori de servicii de Executive Coaching din România.
Business-Edu organizează workshop-ul Branding Personal

Sursă foto: Mediafax foto, Liviu Adăscăliţei

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus