Skip to main content

Dinu Patriciu: Adevărul şi CorectNews sunt două business-uri complet diferite

 

“Între Adevărul.ro şi CorectNews nu există nicio colaborare din punct de vedere financiar şi al resurselor umane. Corect News este o societate mică, nu se compară cu Adevărul”, a explicat Sorin Roşca Stănescu, director general CorectNews.

Publicitate

"Sunt două business-uri complet diferite, unul este o fabrică de ştiri, iar acesta e un agregator de ştiri. N-au nimic unul cu altul", a răspuns Dinu Patriciu, acţionar în ambele locuri, la întrebarea paginademedia.ro.

CorectNews, platforma online condusă de Sorin Roşca Stănescu, s-a lansat astăzi printr-o conferinţă de presă online. În platforma Corect, Dinu Patriciu, patronul Adevărul Holding, deţine 60% din acţiuni, iar Steluţa Danciu (soţia lui Sorin Roşca Stănescu) 40%.

Proiectul Corect.com cuprinde acum librăria online CorectBooks şi portalul CorectNews. Platforma Corect Blog va fi lansată la începutul anului viitor, apoi, în scurt timp, vor fi lansate şi celelalte platforme (CorectGames, CorectFriends şi CorectShop).

Paginademedia.ro: Acum un an, în cazul stenogramelor din cazul Cătălin Macovei, asociaţiile de presă spuneauSorin Roşca Stănescu a încălcat regulile profesiei de jurnalist. Este un handicap de imagine? Cum îl veţi repara?

Sorin Roşca Stănescu:

“Între timp, Parchetul şi-a finalizat ancheta, am făcut o plângere penală, Parchetul a constata că s-a întâmplat o ilegalitate, dar din păcate, acelaşi Parchet nu a mers mai departe pentru a-l sancţiona pe cel care a produs ilegalitatea.”

Voi fi în continuare la fel de incomod să mai apară şi alte stenograme.

Steluţa Danciu, soţia lui Sorin Roşca Stănescu:

Sorin Roşca Stănescu este un important vector de imagine, dincolo de calităţile sale manageriale extraordinare. Acestea au fost motivele pentru care l-am ales să conducă proiectul, din poziţia de director general”.

Sorin Roşca Stănescu, despre concurenţa CorectNews:

  • Am început să dezvoltăm platforma Corect în urmă cu 5-6 luni. Echipa de la Timişoara, cea care s-a ocupat de construirea platformei online, lucreaza de 5 luni. Până la finele anului viitor probabil că această investiţie se va duce până la 3 mil de euro.
  • "Noi facem ceva atât de nou şi diferit din multe puncte de vedere, încât e greu de spus că cineva va face ceva asemănător aşa încât să intre în concurenţă cu noi".
  • "Corectnews este un agregator de site-uri şi bloguri. În prezent avem 24 de parteneri (bloguri şi site-uri) din ţară şi din Bucureşti. Abia de acum ne propunem să atragem parteneri în acest proiect. Până în prezent, cei care s-au afiliat, au peste 400.000 de afişări. Noi le vom asigura partenerilor noştri o mai mare vizibilitate şi îi vom ajuta să atraga mai multă publicitate prin creşterea traficului."
  • "Intenţia noastră este să avem 30% conţinut propriu, iar 70% să provină de la parteneri".
  • Pornim la drum cu site-uri şi bloguri semnificative, nu putem concura cu ele pentru că ne sunt parteneri. Dorim ca fiecare ziar în parte (ziarul politic, ziarul economic s.a.) să ofere cea mai completă informaţie din online.
  • Deocamdată site-urile şi blogurile afiliate ne sunt partenere pe partea de conţinut. În viitorul apropiat, cei aflaţi pe platforma noastră, care vor stârni interesul agenţiilor de publicitate, vor deveni partenerii noştri şi pe partea de publicitate. Astfel, cei care nu au avut deloc publicitate vor beneficia de publicitate.
  • Investiţia este destul de mare, destul de costisitoare pentru Dinu Patriciu, dar suficientă pentru ce ne propunem.
  • În momentul de faţă 80 de oameni sunt implicaţi în companie. Pentru Corect News lucrează 50 de oameni, la aceştia se adaugă 40 de colaboratori şi câţiva editorialişti de renume.
  • Ne propunem să depăşim 1 milion şi jumatate de vizitatori unici pe lună, într-un termen cât mai scurt.
  • Corect News nu are un sediu propriu-zis. Ne vedem pe computer, redactorii şefi ştiu astfel cine este şi cine nu este la post. Sistemul funcţionează ca un fel de Big Brother. Se lucrează pe ture, iar şedinţele de redacţie se desfăşoară pe Skype.
  • Corect News are şi un departament de investigaţie, condus de Miruna Munteanu

Roşca Stănescu despre poziţia pe care o deţine în companie:

    • "În companie deţin funcţia de director general, în ceea ce priveşte conţinutul editorial nu deţin nicio funcţie, dar în calitate de director general coordonez acest mare departament."

Marius Rusu, director comercial, estimează pentru 2011 venituri din publicitate de peste un milion de euro ("nu din şantaj", a completat, în glumă, Sorin Roşca Stănescu ).

Criterii în agregarea unui blog/site:

    • Gradul de nişare al respectivului blog şi numărul de vizitatori. De asemenea, este obligatoriu ca blogurile să fie asumate.

FotoDinu Patriciu: Mediafax Foto

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Milionul asta pe 2011 e ca alea zece milioane pe care le-a cerut pe print. Hahahahaha! oamenii vor cota de piata 5% cu acest site. Hahahahahaha! Petrisor, ce bine ma simt la tine pe site zilele astea. Ar trebui sa il incadrezi in trafic.ro la categoria divertisment.
  • Am si eu o intrebare - cum anume se poate da o asemenea stire cu atat de mare usurinta? cum anume se poate scrie de 3 mil de euro ca si cand e ceva normal? cum anume poate cineva sa spuna ca pentru un asemenea proiect lucreaza 80 de persoane? si mai ales, cum putem citi o asemenea stire pe acest site? petrisor, credeam ca ai surse calumea...sau doar ca a numele Patriciu aici si milioanele de euro sunt normale?
  • Sorin Rosca Stanescu a spus
    “Noi facem ceva atât de nou şi diferit din multe puncte de vedere, încât e greu de spus că cineva va face ceva asemănător aşa încât să intre în concurenţă cu noi”.
    Asa ceva exista domnule de ceva vreme ziare-pe-net.ro

Trimite un comentariu

sus