Skip to main content

21 ianuarie: Dinu Patriciu: Independenţa presei este o chestiune relativă

 

"A ajuns un fel de limbă de lemn declaraţia că presa trebuie să fie independentă. Independenţa presei este însă o chestiune relativă", spune omul de afaceri Dinu Patriciu, proprietarul trustului Adevărul, într-un interviu acordat ziarului România Liberă (RL), citat de HotNews.

Publicitate

Cătălin Tolontan notează pe blogul său o altă declaraţie făcută de Dinu Patriciu în acest interviu: "este vorba despre politicile comerciale şi politicile editoriale. Între ele există o legătură naturală, care subordonează politica editorială, politicilor comerciale ale ziarului. Aşa e peste tot în lume, presa este o afacere, deci politicile comerciale au o influenţă asupra politicii editoriale." Jurnalistul - care a refuzat recent o ofertă pentru un post de conducere editorială la Adevărul Holding - scrie între altele că "în opinia mea, Dinu Patriciu porneşte de la o teorie greşită: înţelege libertatatea editorială drept o libertate condiţionată economic".

Purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, Valeriu Turcan, a declarat pentru HotNews.ro că "există informaţii" potrivit cărora "persoane din zona unor trusturi" de presă exercită presiuni asupra preşedintelui Consiliului Naţional al Audiovizualului, Răsvan Popescu. Declaraţia vine după ce Valeriu Turcan i-a transmis ieri o scrisoare şefului CNA în care îi solicita acestuia să analizeze dacă nu cumva girează personal "derapajele şi degradarea din domeniul audiovizual". În reclamaţia trimisă la CNA, Valeriu Turcan îi cere lui Răsvan Popescu să precizeze "dacă emisiunea Ora de Foc din data de 19 ianuarie 2011, difuzată de postul Realitatea TV, începând cu oră 21.00, respectă principiile unei informări corecte". În replică, preşedintele CNA a declarat pentru Mediafax: "CNA este un organism colegial, în care deciziile se iau prin votul celor 11 membri. Sesizarea Administraţiei Prezidenţiale va fi analizată în acest cadru, în prima şedinţa de săptămâna viitoare".

Trupele internaţionale The Equals (cunoscută cu melodiile Baby Come Back şi I Get So Excited) şi Vaya con Dios (Neh, Nah, Nah şi What‘s A Woman), dar şi solistul Mike Pender (Sweets For My Sweet şi Needles And Pins) vor fi prezenţi sâmbătă seară, de la ora 21.10, în studioul emisiunii ÎnTrecerea anilor, difuzată pe TVR 1, scrie Evenimentul Zilei.
Vaya con Dios, The Equals şi Mike Pender sunt invitaţii lui Mircea Radu la "În Trecerea anilor"

Jurnalişti din Albania, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Kosovo, Macedonia, Muntenegru, România şi Serbia sunt invitaţi să participe la a cincea ediţie a programului Bursa pentru Excelentă în Jurnalism adresat jurnaliştilor din Balcani, scrie HotNews. Tema de anul acesta este Justiţia. Proiectele vor fi selectate de către un juriu internaţional, iar jurnaliştii care vor participa în program vor primi o bursă de 2.000 de euro, aceeaşi sumă pentru acoperirea cheltuielilor de documentare şi călătorie şi vor participa la două seminarii ce se vor desfăşura anul acesta la Berlin şi Viena.
O nouă ediţie a Bursei pentru Excelentă în Jurnalism

Pe fondul diminuării puterii de cumpărare a românilor, reclamele difuzate la TV, radio sau pe print nu mai sunt de ajuns pentru a determina consumatorii să cumpere anumite produse, astfel încât acum decizia de cumpărare se ia tot mai des la raft, scrie Financiarul. Jucătorii din piaţa de merchandising estimează acest segment la 70-75 de milioane de euro în 2010, cu o creştere de până la 10% în 2011. Anul trecut, investiţiile în merchandising şi în activităţile de promovare a vânzărilor (sampling) plus promoţiile naţionale adresate consumatorilor s-au ridicat la aproximativ 150 de milioane de euro, consideră Radu Miu, CEO-ul agenţiei de marketing şi comunicare Mercury360. Acesta precizează că din cele 150 de milioane de euro 75 de milioane de euro reprezintă piaţa de merchandising.
Piaţa de merchandising creşte cu 10%, până la 82,5 milioane de euro

Comunicarea în reţelele sociale se numără printre cele mai cerute servicii de către clienţii agenţiilor de PR, alături de comunicarea în managementul schimbării (integrări, restructurări, eficientizare) şi soluţiile creative de implicare a consumatorilor, declară într-un interviu pentru Wall-Street.ro Tereza Tranaka, managing partner Oxygen PR. Per total, piaţa de PR pare încă tensionată, volatilă şi dificil de estimat. Ce e sigur e că tarifele practicate de agenţii au scăzut considerabil faţă de 2008, iar lupta pe preţuri e încă intensă, spune şefa Oxygen PR.
Tereza Tranaka, Oxygen PR: Social media a devenit unul dintre cele mai cerute servicii de comunicare

IAA a lansat cel de-al treilea concurs anual IAA - Dentsu Global Student Poster Competition, ce are ca temă dezvoltarea sustenabilă. Această competiţie vine în susţinerea iniţiativelor Naţiunilor Unite în vederea conştientizării impactului pe care acţiunile noastre le au asupra mediului înconjurător, scrie IAA.ro. Toate eforturile converg către o campanie de publicitate internaţională ce anunţă conferinţa din 2012, de la Rio de Janeiro.
IAA şi Dentsu lansează un nou concurs internaţional de postere pentru studenţi

Digital Marketing Forum se va desfăşura anul acesta în perioada 22 - 23 februarie, la Hotel Crowne Plaza din Bucureşti, notează Money.ro şi IAA.ro. Evenimentul va pune accentul în cele două zile de conferinţă pe optimizarea campaniilor online, provocările marketingului digital şi integrarea platformelor de social media. Discuţiile din prima zi pun accentul pe noile idei şi instrumente pe care le au brandurile pentru optimizarea campaniilor online. Iar cea de-a doua zi este dedicată complet workshop-urilor în care vor fi prezentate atât elementele şi strategiile de bază ce pot fi folosite în marketingul online, cât şi analize mai avansate despre gestionarea corectă a platformelor web 2.0.

Conglomeratul media News Corporation, controlat de Rupert Murdoch, este în discuţii să achiziţioneze casa de producţie Shine Group, controlată de fiica magnatului, Elisabeth Murdoch, scrie Financiarul, care citează The Daily Telegraph. Compania este evaluată între 600 şi 800 milioane de lire sterline. Elisabeth Murdoch deţine 60% din pachetul de acţiuni al Shine Group, în timp ce Sony deţine 20% şi BskyB 13%. Restul pachetului de acţiuni este deţinut de managementul casei de producţii.
Murdoch vrea să cumpere compania fiicei sale

Hugh Hefner, fondatorul Playboy, a anunţat lansarea, în luna martie, a versiunii pentru iPad a celebrei reviste pentru adulţi, scrie Evenimentul Zilei, care citează Le Monde. Hugh Hefner le-a dat „marea veste” fanilor revistei printr-un mesaj postat, miercuri, pe Twitter. „Ediţiile vechi şi noi ale Playboy vor fi disponibile pe iPad începând din luna martie”, a scris Hugh Hefner, în vârstă de 84 de ani.
Revista „Playboy” va fi disponibilă pe iPad

Trustul de presă britanic Trinity Mirror a închis două din publicaţiile sale săptămânale în varianta tipărită ce erau distribuite gratuit, respectiv Business 7 şi The Birmingham Post Lite, scrie Financiarul, care citează brandrepublic.
Trinity Mirror a renunţat la două publicaţii

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Madalin Ciortea Madalin Ciortea
    Propun domnule Ungureanu sa nu va mai imbatati cu apa de la gainile stresate. Presa canta dupa cum sare banu.
    Presa independenta este un segment ingust, aproape de nisa si se intalneste de obicei acolo unde banii nu sunt o justificare a scrisului.
  • Ungureanu Nicolae Ungureanu Nicolae
    Independenta presei relativa? poate mass - media (TV, Radioul, ziarele ) online-ul in nici un caz.A fost arestat (Julian Assange) Wikileaks cumva, eu stiu ca face bani?? presa online este mai libera deca pasarile cerului si mai puternica decat toi oligarhii planetei.

Trimite un comentariu

sus