Skip to main content

SCĂDERE: Niciun ziar quality nu vinde mai mult de 50.000 de exemplare

 

Vânzările ziarelor continuă să scadă dramatic şi în 2011. Principalele publicaţii din România au înregistrat scăderi de zeci de mii de exemplare în prima parte a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit celui mai recent raport publicat de BRAT.

Publicitate

Niciun ziar quality nu depăşeşte 50.000 de exemplare vândute pe ediţie.

Adevărul a înregistrat cea mai puternică scădere. Nici tabloidele n-au fost ocolite.

Cifrele comparative, în continuare:


În continuare, date despre cum au evoluat vânzările celorlalte ziare.

  • Niciun ziar quality nu mai depăşeşte 50.000 de exemplare vândute pe ediţie.
  • Cea mai mare scădere o are Adevărul. În primele luni ale acestui an, vânzările medii pe ediţie ale cotidianului au scăzut cu peste 80.000 de exemplare pe ediţie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la doar 44.800 de copii. Iar faţă de ultimul trimestru din 2010, vânzările aceluiaşi ziar au scăzut cu circa 30.500 de exemplare pe ediţie.
  • Singura publicaţie care a înregistrat creşteri ale vânzărilor la începutului acestui an, faţă de aceeeaşi perioadă a anului 2010, a fost Săptămâna Financiară.
  • Tabloidele, deşi conduc clasamentul vânzărilor, n-au fost nici ele ocolite de scăderi. Click şi Libertatea au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 40.000 de exemplare în primul trimestru din 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Click s-a vândut în perioada ianuarie – martie 2011 în aproximativ 189.000 de exemplare.
  • Vanzarile ziarului România liberă au rămas relativ constante, în timp ce vânzările Jurnalului Naţional au scazut de la 55.000 la inceputul anului trecut (40.000 la înc. acestui an).
  • Cât priveşte ziarele de sport, vânzările GSP s-au menţinut în jurul a 40.000 de exemplare în medie pe ediţie, în timp ce vânzările Pro Sport au scazut la circa 24.000 în medie pe ediţie.

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada ianuarie – martie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010:

ian - mart. 2011 ian - mar. 2010 diferenta
Click 189.375 234.183 -44.808
Libertatea 117.386 157.517 -40.131
Adevarul 44.803 125.122 -80.319
Cancan 43.017 77.075 -34.058
Romania Libera 41.346 43.885 -2.539
Gazeta Sporturilor 40.284 44.065 -3.781
Jurnalul National 40.193 55.078 -14.885
Saptamana Financiara 35.628 18.741 16.887
PRO Sport 23.891 28.686 -4795
Academia Catavencu 18.701 24.175 -5.474
Evenimentul Zilei 17.046 27.985 -10.939
Ziarul Financiar 10.558 14.036 -3.478
Gandul 10.077 13.384 -3.307
Capital 9.978 12.667 -2.689
Business magazin 7.158 10.079 -2.921
Kamikaze 5.706 12.681 -6.975
Forbes 4.741 9.408 -4.667
Financiarul 2.523 8.671 -6.148

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada ianuarie – martie 2011, comparativ cu ultimul trimestru din 2010:

ian - mart. 2011 oct. - dec. 2010 diferenta
Click 189.375 208.884 -19.509
Libertatea 117.386 126.903 -9.517
Adevarul 44.803 75.341 -30.538
Cancan 43.017 48.257 -5.24
Romania Libera 41.346 40.909 0.437
Gazeta Sporturilor 40.284 39.931 0.353
Jurnalul National 40.193 48.117 -7.924
Saptamana Financiara 35.628 46.316 -10.688
PRO Sport 23.891 31.423 -7.532
Academia Catavencu 18.702 19.981 -1.279
Evenimentul Zilei 17.046 18.197 -1.151
Ziarul Financiar 10.558 12.154 -1.596
Gandul 10.077 11.601 -1.524
Capital 9.978 12.231 -2.253
Business magazin 7.158 8.331 -1.173
Kamikaze 5.706 8.331 -2.625
Forbes 4.741 4.582 0.159
Financiarul 2.523 3.844 -1.321

Foto: Financiarul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • tudor tudor
    presa de calitate e in crestere. a se vedea care
  • Laura Laura
    ce surpriza! Nu mai citeste nimeni textele plictisitoare din ziare, care nu spun nimic nou, sunt scrise la comanda si de pupincuristi de toate genurile, au toate acelasi stil zeflemitor, ironic, gen eu-sunt-cel-mai-dashtept-din-presa? Neshte fraieri si inculti dom'le, toti cititorii astia :)))) S-a stricat lumea la cap, ce mai incoace si incolo!
  • mona mona
    Domnul Obae vreau sa stiu si eu un clasament al revistelor glossy gen Tabu Tango The One si altele pentru a vedea care este situatia si in aceasta perte a presei
  • cornel cornel
    Gandul ce cauta acolo, e doar un site?!
  • costica costica
    pai daca si-au dublat preturile la ziare. Am avut abonament la adevarul, gandul si jurnalul national. adevarul si-a dublat pretul la abonament. prefer sa citesc online decat
  • Horea Horea
    Cand cele doua TABELE, cu vanzarile medii, se vor "da peste cap" - adica Financiarul va fi pe primul loc iar Click pe ultimul loc - vom fi niste oameni NORMALI intr-o tara asisdelea.
  • Sorana Savu Sorana Savu
    lipseste Biz din lista - si din cate am vazut si ei sunt printre putinii care au castigat cititori in perioada asta...
  • Ion Ion
    Daca te uiti prin ziare sint cam aceleasi stiri rasuflate care cu o zi inainte sint la tv. Rar vezi reportaje originale sau dezvaluiri intre "exclusivitatile" cu gagicile lui Botezatu, nuntile pitipoancelor, amante de manelisti si divorturi de miliardari.
  • geo geo
    marii editori s-au intalnit recent si au tot vorbit despre situatia presei, despre publicitatea care nu prea mai este, despre televiziunea care bate printul. din pacate, una din marele probleme ale ziarele o reprezinta pretul mare. Jurnalul e 1,5 lei, Adevarul sare de 2 lei, Prosportul se scumpeste periodic - este 2 lei( f. scump avind in vedere raportul calitate/ pret), tabloidele si-au cam dublat pretul in ultimul an...
  • adevar adevar
    e cam nasoala treaba prin presa
  • PressClub PressClub
    Pe linga criza, care emai dura decat toate asteptarile, cauzele scaderilor sintŞ
    - managementul defectuos
    - distributia foarte proasta
    - lipsa de subiecte realiste in publicatii (ziarele quality bat cimpii cu Mineriade, cazul Mironescu, Revolutia, noul ministru al muncii etc in loc sa scrie mai mult despre ce-i doare pe oameni)
    - inflatia de dvd-uri, carti, detergenti si supe instant care se dau degeaba cam cu orice ziar sau revista. Cand nu mai au, nu mai cumpara nimeni nimic
    - toate reclamele la publicatii nu vorbesc despre continutul lor, ci despre cadourile pe care le primeste cititorul daca cumpara
    - prezenta in pagini a acelorasi editorialisti prafuiti in proportie de 90%, in care nu mai crede nimeni si care sint compromisi si pe la televiziunile mogulilor.

Trimite un comentariu

sus