Borsec, Poiana, Kandia, Gerovital, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar şi Timişoreana sunt mărcile care conduc în clasamentul celor mai puternice 50 de branduri româneşti în 2011, conform studiului lansat astăzi de către revista Biz şi Unlock Market Research în cadrul conferinţei BrandRo.
Cinci dintre mărcile aflate în primele 10 locuri în 2010 se află şi acum în aceeaşi primă ligă: Borsec, Poiana, Dorna, BCR, Dacia şi Timişoreana.
Pentru brandurile de media, anul acesta a fost realizat un clasament dedicat. Pro TV este liderul pe acest segment, cu un index foarte mare în ierarhia generală, fiind urmat de Antena 1, Radio Zu, TVR 1, Prima TV, Kiss FM, Radio 21, Libertatea, Adevărul şi Europa FM, ultimele două fiind nou intrate în clasament.
Studiul Unlock Market Research a avut ca scop măsurarea “puterii” mărcilor româneşti al doilea an consecutiv, nu din perspectivă financiară, corporatistă, ci a investiţiei de încredere şi afectivitate din partea consumatorilor.
Scopul acestui al doilea val (2011) a fost acela de a identifica puterea mărcii şi din perspectiva capacităţii acesteia de a se menţine în top într-un mediu economic instabil.
Autor: Cristiana Constantinescu cristiana_conyahoo.com
Comentarii
În altă ordine de idei, din clasament lipsește un brand foarte popular mai ales în piețele din România: ”Roșii Românești”, piratat de mai toate roșiile UE precum mingile de ping-pong cu gust de ardei grași, care au gust de castraveți, care la rândul lor au gust de roșii.
Despre criterii, pe altadata.