Skip to main content

Cristi Burci despre publicitate: Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Media următorilor 50 de ani va fi conţinutul. Innovate or die!

 

Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Media următorilor 50 de ani va fi conţinutul. Să vedem cum va fi distribuit”, a spune Cristi Burci, fondatorul Graffiti BBDO.

Publicitate

Burci: “Trecem de la un ecran la patru ecrane. De la televizor - la televizor, mobil, PC, tabletă. S-a demonstrat statistic faptul că primul lucru pe care îl atingem dimineaţa e mobilul.

Declaraţiile au fost făcute la seminarul Graffiti – the next 20 years, organizat la 20 de ani de la înfiinţarea primei agenţii de publicitate din România.

Sfatul lui Burci pentru publicitari: “Innovate or die”.

Mai multe declaraţii, în continuare:

Cristi Burci:

  • "Viziunea trebuie să fie de a crea experienţe prin conţinut pentru consumatorii din lumea digitală. Cea mai bună definiţie pe care o putem da internetului e că este cea mai mare reţea de distribuţie din lume. Indiferent dacă distribuim ştiri sau conţinut. În curând va fi cel mai mare shopping mall."
  • "Publicitatea, dacă nu se reinventează, va muri. Modalitatea de a promova produsele clienţilor nu poate să fie într-un mod digital şi într-un mod nedigital. Un client nu poate fi promovat decât combinând platformele actuale."
  • "Media nu mai poate fi separată de agenţiile tradiţionale. Media devine mult mai complexă, mijloacele de distribuţie sunt mult mai complexe. Trebuie să creăm conţinut pentru mijloace complexe, care să servească interesul clienţilor."
  • "Dacă nu schimbăm lucrurile, industria publicităţii va avea probleme."
  • "Trebuie să construim conţinut pentru noile mijolace de distribuţie.Până de curând, principalul mijloc de distribuţie era televiziunea. Întâlnirea cu ştirile de la ora 7. Astăzi, însă, vrem să vedem conţinut şi altfel: când şi unde vrem. De aceea trebuie să inovăm. Cred că motto-ul următorilor 20 de ani trebuie să fie innovate or die."

De unde trebuie să începem cu această inovaţie?

"Trebuie să începem de la înţelegerea tehnlogiei. Nu cred că există o înţelegere a tehnologiei. E foarte limitată şi afară. În agenţii au apărut poziţii noi. Oameni care gândesc să inoveze lucruri. Cred că trebuie să începem de la tehnologie şi de la inovare. De la capacitatea şi posibilitatea de a investi în tehnologie."

"Businessul şi marketingul reinventează totul. Toată această noutate este driven by consummers. Şi de creativitate. Sunt convins că această noutate (mai ales din punct de vedere tehnologic) este un mare challenge. Chiar dacă venim din partea agenţiei sau a clientului. Singura soluţie este, cred eu, innovate or die."

Cum a afectat criza industria publicităţii şi cum se face trecerea la noile medii?

  • "Anul acesta e cel mai bun pe care o să-l vedeţi în următorii. O să vedeţi că e cel mai bun în următorii 25. În următorii ani, vârsta medie a europenilor va fi 50 de ani. Asta va pune o presiune mare pe Europa."
  • "Criza a pus o presiune mare pe industria de publicitate pentru că în industria de publicitate nu s-a inovat. Vrem să producem spoturi de 50 000 de euro, când pe internet se pot produce spoturi de 2000 de dolari, şi asta pentru clienţi mari."
  • "Intrăm într-o perioadă în care costurile vor conta din ce în ce mai mult."

Care au fost lucrurile pe care le-a învăţat din publicitate?

"Cel mai important e să înveţi să vinzi orice. Să vinzi gheaţă eschimoşilor. Să convingi clienţii. De aceea cred că în industria de publicitate se poate inova."

Cât de importante sunt noile tehnologii în zona companiilor de media, publicitate?

"Aici e o problemă a industriei. În ultimii ani industria a fost plină de artişti. De acum încolo trebuie să înţelegi tehnologia. Va fi o combinaţie între tradiţional şi digital. Iar înţegerea tehnologiei şi parteneriatele cu tehnologia (Faceboook, Google, Microsoft) sunt foarte importante."

Cum s-a schimbat piaţa de publicitate locală în ultimii 20 de ani?

"Nu cred că piaţa de publicitate locală s-a schimbat. Cred că ea continuă să facă lucrurile în mod tradiţional, ceea ce e greşit. Trebuie să se schimbe."

"Piaţa internaţională e uşor confuză la nivelul agenţiilor. Agenţiile de publicitate trebuie să se transmforme în media agencies. Să facă conţinut pentru promovarea clienţilor. E o transformare care se va întâmpla rapid în următorii ani. Va fi o relaţie strânsă între conţinut, tehnologie şi marketing."

Care sunt alţi factori care influenţează piaţa de publicitate? Cât influenţează politicul?

"Totul depinde de economie. Suntem într-o situaţie globalizată şi piaţa se mişcă într-un trend negativ. Cred că şi anul viitor, în România, piaţa se va mişca într-un trend negativ. Nu cred că viitoarea campanie electorală va influenţa pozitiv mersul economiei."

Autor: Cristiana Constantinescu cristiana_conyahoo.com
viewscnt

Comentarii

  • burci a vandut prima de vreo 10 ani. unor suedezi, parca. care au fost cumparati de niste nemtzi. ma-ndoiesc ca mai comanda la stirile de acolo
  • @petrisor:articolul asta ar trebui sa fie cu p (de la publicitate)? Ce lucruri asa interesante ti se pare ca a spus Burci de articolul se "lafaie" in capul paginii, de parca ar fi o exclusivitate extraordinara? "Innovate or die" a spus altcineva,cu mult inainte sa se trezeasca Burci ( “Innovate or Die” is the famous quote attributed to Tom Peters, the American writer on business management practices). SO?
  • Daca te uiti 3 minute la Jurnalul de la Prima Tv, realizezi instantaneu cat de profesionalist este Burci asta! E un fel de Realitatea Tv, mai soft!
  • Cristi, batrane lup de mare, ia povesteste-ne si cate ceva despre cum faceai tu banutu' cu alde Mitrea si ai lui... Lasa-ne cu lectiile despre inovatie, ca nu de la tine avem nevoie de ele. Recunoaste ca tot cu statul ti-au iesit cele mai tari afaceri!

Trimite un comentariu

sus