Skip to main content

25 noiembrie: Jurnaliştii de la Săptămâna Financiară şi Fin.ro sunt puşi să-şi aleagă condiţiile de disponibilizare

 

După ce grupul Intact a anunţat că Săptămâna Financiară nu va mai apărea în variantă tipărită şi, alături de Fin.ro, Fin.ro Magazin şi Felicia, va continua să apară doar online, jurnaliştii care au lucrat până acum la aceste publicaţii sunt chemaţi, zilele acestea, pentru discuţii "despre organizare" cu noul administrator al companiei Media Casa Press.

Publicitate

Potrivit informaţiilor HotNews, aceştia sunt, de fapt, invitaţi să aleagă în ce fel să le fie închise contractele de muncă sau de colaborare, în condiţii pe care surse din interiorul redacţiilor le descriu drept inacceptabile.

Întâlnirile individuale ale angajaţilor Sfin, Fin.ro - Fin.ro Magazin şi Felicia cu reprezentanţii trustului Intact au început miercuri. Potrivit unuor surse din interiorul redacţiilor, jurnaliştilor care au fost chemaţi ieri le-au fost oferite două variante de închidere a contractelor:

  • fie li se închid contractele cu acordul ambelor părţi, fără ajutor de şomaj, cu promisiunea că-şi vor primi salariile restante la o data neprecizată,
  • fie disponibilizarea individuală, caz în care, spun sursele, li s-a atras atenţia că există şanse doar teoretice ca salariile restante şi compensatorii vor fi achitate, după proceduri judiciare (în funcţie de forma ce va fi decisă pentru "lichidarea operaţională a Media Casa Press", lichidare anunţată luni de Intact).

Jurnaliştii de la Săptămâna Financiară şi Fin.ro, publicaţii rămase doar online, sunt puşi să aleagă în ce condiţii să fie disponibilizaţi

Romservice Telecomunicaţii cere insolvenţa trustului Adevărul Holding, aparţinând omului de afaceri Dinu Patriciu, pentru o datorie de 160.000 de lei, scrie DailyBusiness.ro. În replică, oficialii companiei de media dau asigurări că dispun de suficiente resurse pentru a-şi desfăşura activitatea.

Avocatul Alin Radu Andriţoiu, care reprezintă compania Romservice Telecomunicaţii, a declarat pentru DailyBusiness.ro că firma de comunicaţii şi IT are de recuperat de la Adevărul Holding suma de 160.000 de lei, reprezentând servicii prestate pentru companie. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru 6 martie 2012.

Pe de altă parte, Simona David, director corporate affairs la Adevărul Holding, a declarat pentru Dailybusiness.ro că trustul de presă dispune de suficiente resurse pentru a-şi desfăşura activitatea.

"În prezent, păstrăm o comunicare continuă cu toţi furnizorii noştri, încercând ca, atunci când apar astfel de situaţii, să găsim împreună cu ei cea mai bună cale de a le rezolva”, a adăugat Simona David.
Patriciu are creditori şi la "uşa de media". Adevărul, ameninţat cu insolvenţă

O jurnalistă de la postul de televiziune France 3 şi o editorialistă americano-egipteană au declarat joi că au fost agresate sexual în timpul manifestaţiilor din piaţa Tahrir din Cairo, scrie Adevărul, care citează AFP.

O editorialistă americano-egipteană, Mona Eltahawy, arestată în timp ce participa la manifestaţiile din piaţa Tahrir din Cairo, a anunţat pe contul său de Twitter că a fost eliberată, joi, după ce a fost agresată sexual de poliţişti.
O altă jurnalistă, Caroline Sinz, de la postul de televiziune France 3, a declarat joi că a fost bătută şi agresată sexual în Piaţa Tahrir din Cairo, unde realiza un reportaj.
Două jurnaliste susţin că au suportat cele mai rele agresiuni sexuale în timpul manifestaţiilor din Cairo

James Murdoch a demisionat din funcţia de director al mai multor publicaţii britanice din grupul media News Corporation, printre care se numără The Sun şi The Times, potrivit datelor furnizate de registrul comerţului din Marea Britanie, citate de Mediafax.

James Murdoch rămâne însă preşedinte al News International, filiala britanică a News Corporation, grup media deţinut de Rupert Murdoch.

Rolul de moştenitor al lui Rupert Murdoch este contestat de anumiţi acţionari, iar James va trebui să-şi apere poziţia de preşedinte al BSkyB, compania britanică de televiziune prin satelit deţinută în proporţie de 40% de News Corp., în cursul unei adunări generale programate pe 29 noiembrie.
James Murdoch a demisionat de la conducerea mai multor publicaţii britanice, între care The Sun

Scufundători şi ecologişti înoată liber alături de rechini într-un experiment transmis online de National Geographic, scrie Adevărul.
Evenimentul, organizat de National Geographic, va avea loc în Rocky Bay, pe coasta Africii de Sud, acolo unde se afla una dintre cele mai dense şi mai diverspe populaţii de rechini din lume, printre care sunt şi specii renumite pentru faptul că atacă oamenii.

Imaginile vor putea fi urmărite live sâmbătă, la ora 4.00 dimineaţa, pe site-ul NATGEOTV.COM. Experimentul îşi propune tresteze cele mai cunoscute mituri despre rechini.
VIDEO. Experiment inedit: înot printre rechini

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • da mi voie sa te contrazic , n ma refer la cei care stateau si taiau frunza la caini si luau sal. nesimtite , au fost si de astia destui , sunt oameni aklo care lucrau pe 1000 -1500 lei pe luna si LUCRAU. acolo e adevarata tragedie , oameni care nu si-au mai primit salariile de 2 luni care sunt umiliti pe drepturile lor si care din pacate nu au resurse sa se lupte k morile de vant.
  • Asadar, la doi ani de la alegeri, pana la urma... Cine a castigat razboiul cu Presa?

    http://www.youtube.com/watch?v=3_M-c0DZi_I

    Raspuns: un presedinte la fel de tabloid.
  • Petrisoare,
    desi nu mi's dragi a lu' felix, spune-le ca exista un fond de garantare a salariilor in caz de insolventa, care le da maxim 3 salarii medii pe economie.
  • "...că-si vor primi salariile restante la o data neprecizată", fie ...
    Conditii foarte dure si neomenesti se impun celor care sunt nevoiti acum sa se desparta de locul de munca cu care s-au obisnuit.
    Consolarea lor ar putea fi, poate, SALARIILE destul de mari pe care le-au avut, pana acum, comparativ cu similarii lor de la alte gazete.

Trimite un comentariu

sus