Skip to main content

Audienţa ziarelor recalculată după schimbarea universului. Plus consistent la numărul de cititori

 

Cifrele de audienţă prezentate în urmă cu o lună de Biroul Român de Audit al Tirajelor au fost modificate de curând după ce a fost modificat universul studiului a fost "aliniat" la cel al televiziunii şi radioului. După această schimbare cifrele au crescut, scrie HotNews.ro

Publicitate

Modificarea a fost făcută după o adunare generală a SNA, ce reuneşte editori de presă, agenţii, regii şi clienţi de publicitate, unde s-a decis să se revină la volumul universului folosit înainte de publicarea primelor rezultate ale recensământului, pentru a "oferi pieţei de publicitate cifre comparabile cu celelalte media".

Cum arată noile cifre, în continuare:

De ce s-au întors la vechile date demografice? "Pentru că aceste date (ale recensământului - n.r.) nu sunt oficiale şi finale", a explicat Silviu Ispas, preşedintele BRAT, pentru HotNews.

Primele date de audienţă ale ziarelor au fost publicate în urmă cu o lună, eveniment despre care paginademedia.ro a scris AICI. Cifrele publicate au fost primele după schimbarea metodologiei, de la culegerea prin intermediul chestionarelor pe hârtie, la cele pe calculator.

Cum arată noile date de audienţă

Publica?ie SNA mai 2011 - ianuarie 2012 SNA dupa recalcurare
Click! 647.000 770.000
Libertatea 498.000 592.000
Cancan 381.000 454.000
Gazeta Sporturilor 374.000 445.000
Pro Sport 303.000 360.000
Adevarul 194.000 230.000
Jurnalul National 149.000 177.000
Evenimentul zilei 133.000 159.000
Ziarul financiar 74.000 88.000
Romania libera 49.000 59.000

Sursa: SNA

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cata lipsa de profesionalism, frate!!! Initial, ei au decis sa le modifice spunand ca se aliniaza la datele oficiale, care nu au fost deloc oficiale ci doar partiale. Acum isi recunosc greseala si astept cu interes sa vad cine va "plati" pentru acesta. Mare balamuceala la BRAT ... mare rau!
  • Asa sa fie: s-a facut lumea mai mica? Sau ziarele sunt tot mai proaste, iar bransa este sufocata de oameni care n-au nicio chemare pentru meseria asta?
  • euss
    Asa! Si ce castigi tu daca vor disparea? (n-o baga p-aia cu padurea ca e falsa)
  • Nu va mai agitati. In max. 2 ani vor disparea cam toate ziarele pe hartie. :)
  • eu in continuare vreau sa fiu ziar pentru o zi si sa vad cum ma citesc 8-10 persoane in aceeasi zi.

    ar fi foarte frumos sa vedem si unde se duce tirajul respectiv. de RL sunt foarte curios in sensul asta (vanzare cu bucata 10% din tiraj; retur de aprox 20%; restul vanzari in bloc sau abonamnete), cate penitenciare/primarii etc au abonament sau cumpara in bloc? :)
  • Sper ca nu se va renunta la auditarea tirajului, asta ar fi o mare pierdere.
  • Era vorba de audienta acelui ziar, nu de numarul de ziare vandut, iar modul de calcul al audientei si cu vechile date demografice si cu cele noi este o mare abureala care nu convinge niciun client.

    Cred ca tirajul este o cifra mai credibila, audienta este doar o cifra orientativa.
  • asta mi se pare chiar o timpenie... pai daca tu ai vindut 5 ziare, cum poate sa spuna acum BRAT ca a recalculat tirajul si ai vindut de fapt 7??? ma rog, poa sa faca ce vor, dar sper ca fiscul sa le calculeze taxele si impozitele dupa noile ciufre, sa vad daca le mai convine...
  • Iata si dovada ca marketingul de presa inseamna ruperea presei de realitate.
  • Incredibil. Pe cine ar trebui să prostească şmenul ăsta? Pe publicitari? Pe însuşi publicul? Cum era vechiul cântecel? "Zece negri mititei / Au cinat sub lună nouă / Unul însa s-a înecat / Şi-au rămas doar nouă - da' noi punem tot zece, că primarul s-a îmbătat şi a pierdut registrele de naşteri şi decese." Asta s-a vrut o glumă dar cred că puteam să mă limitez la un simplu "sictir".

Trimite un comentariu

sus