Skip to main content

Bloggerii români, venituri de 620.000 de euro în 2011. Cei mai mulţi bani vin din advertoriale

 

51 de bloggeri români au câştigat împreună aproximativ 500.000 de euro din campanii în 2011, potrivit unui studiu realizat de refresh.ro în parteneriat cu vola.ro, agenţie de turism online. Conform aceleiaşi surse, întreaga piaţă de publicitate pe bloguri a fost estimată la 620.000 de euro.

Publicitate

Studiul BR 2011, desfăşurat în perioada 1 februarie – 25 martie 2012, a fost realizat pe 712 de bloguri din cele 12.000 înscrise în zelist.ro.
Pe scurt din concluziile studiului BR 2011:

  • Profilul bloggerului din România: este bărbat, are peste 25 de ani, locuieşte în Bucureşti, are studii superioare (facultate sau masterat) şi a început să scrie pe blog după 2009.
  • Ce înseamnă succesul pentru bloggerul român: Trafic, număr de comentarii şi reacţii în social media.
  • Subiectele politice au cel mai mare impact în blogosfera din România. La întrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact în blogosfera românească", 45% dintre bloggeri au decis că politica este pe primul loc, urmată îndeaproape de către subiecte din new-media, divertisment, ştiri generale, monden, tehnologie şi subiectele personale.

Din ce câştigă bloggerul bani? Advertorialele sunt în fruntea clasamentului pentru 31% dintre respondenţi, pentru 23% sunt bannerele, iar pentru 18%  marketing-ul afiliat.

Precizare: Cifrele nu conţin şi încasările agenţiilor (media, creaţie).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus