Skip to main content

ARHIVA. Cum se făcea campanie în 2000. De la „Nici cruce nu-ţi poţi face cu stânga”, la „Eu am salvat marinarii”

 

 

Publicitate

 

Acum 12 ani, pe vremea aceasta, candidaţii la alegerile parlamentare trăgeau din greu pentru campanie. Presa online nu se dezvoltase, aşa că politicienilor nu le rămânea decât presa scrisă, TV-ul (cele câteva staţii care existau la vremea respectivă) şi publicitatea outdoor.

Replici şmechere, atacuri directe, interviuri ample, acestea erau "armele" candidaţilor la parlamentarele din 2000, scrie impactnews.ro. Site-ul face un colaj cu reclamele cumpărate de candidaţii de la vremea respectivă în presa centrală, ca parte a proiectului  Arhivele Presei.

Decebal Traian Remeş, pe atunci candidat din partea CDR, venea cu un mesaj puternic împotriva stângii: „Nici cruce nu-ţi poţi face cu stânga. E păcat”. Afirmaţia este urmată şi de o avertizare extrem de serioasă: „Să nu zici că nu ţi-am spus!”

 

 

PNL nu a mers doar pe promovarea candidaţilor, ci a ieşit „la atac” şi cu campanii de imagine pentru promovarea valorilor partidului. „Nu există oameni săraci, când conducătorii sunt harnicii”, spune un mesaj publicitar apărut în ziarul Libertatea. Şi dacă nu v-aţi lăsat convinşi după prima frază, următoarea în mod sigur o va face: „Curajul de a spune lucrurilor pe nume”.

 

 

Onaca Dorel Constantin, candidat din partea PRM pentru un post de senator, a venit cu un mesaj care în zilele noaste nu ar mai fi funcţionat în mod sigur, având în vedere popularitatea scăzută a preşedintelui Traian Băsescu: „Eu am salvat marinarii. Împreună putem salva România!”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mi se pare geniala cea cu Onaca: "Eu am salvat marinarii".
    Vara aceasta a revenit la vechile obiceiuri si a mai salvat un "marinar". :)

Trimite un comentariu

sus