Skip to main content

Amenzi de 160.000 de lei în cazul Sergiu Nicolaescu pentru televiziunile de ştiri. RTV, cea mai mare sancţiune

 

Publicitate

Posturile de ştiri au primit amenzi totale în valoare de 160.000 de lei pentru încălcările legii audiovizualului în cazul mediatizării decesului regizorului Sergiu Nicolaescu. Realitatea TV a primit o amendă de 10.000 de lei, Antena 3 - 20.000 de lei, B1 TV - 30.000 de lei, iar RTV - 100.000 de lei. Membrii CNA au considerat că televiziunile de ştiri au încălcat articolele privind demnitatea umană, dreptul la viaţă privată şi promovarea unor informaţii insuficient verificate.

Narcisa Iorga şi Valentin Jucan au refuzat să mai facă propuneri şi au votat împotriva sancţiunilor pentru Antena 3, RTV şi B1 TV după amenda de 10.000 de lei acordată Realitatea TV, considerată prea mică.

CNA s-a autosesizat în cazul derapajelor televiziunilor de ştiri şi a solicitat monitorizarea perioadei 3-5 ianuarie a posturilor de ştiri Antena 3, B1 TV, Realitatea TV şi RTV.

Christian Mititelu, membru CNA: „Şi în această situaţie, a decesului unui om binecunoscut, televiziunile tind să invite politicieni care sunt utili doar prin faptul că fac rating. Nu ştiu că calitate are dl Becali, în afară de faptul că se declară creştin, ca să se pronunţe în felul în care se pronunţă. E invitat la orice controversă la RTV, dar şi la alte televiziuni. La fel şi domnul Corneliu Vadim Tudor. În ceea ce priveşte mulţimil,  Întotdeauna se exagerează. Dacă te uiţi cu atenţie, nu sunt mulţi.

Narcisa Iorga, membru CNA – „Personal, nu aş face diferenţe atât de mari între primele trei posturi analizate (RTV, B1 TV şi Antena 3 n.r.) cu privire la încadrarea juridică. Acest caz este cu totul special nu pentru că a murit o persoană foarte cunoscută ci pentru că familia şi-a exprimat în scris, foarte ferm, că nu doreşte să fie difuzate imagini de la aceste funeralii. Câtă vreme există o precizare clară a familiei, niciun post nu avea voie să difuzeze astfel de imagini. Nu sunt de acord cu acordarea de circumstanţe atenuate că un post a lansat un subiect, iar celalte s-au luat după el. Responsabilitatea posturilor trebuie să fie egală.”

Răsvan Popescu, vicepreşedinte interimar CNA – Sunt diferenţe între posturi. Există o mare problemă de informare corectă care a pornit de la unul dintre posturi şi a fost preluată de altele.

Ce au avut de spus posturile TV

  • Rareş Aniţa, reprezentantul B1 TV – „În afară de câteva tuşe mai groase la emisiune lui Radu Banciu, dar până la urmă este o emisiune de opinie, un pamflet, nu cred să fi fost alte nereguli. Am transmis ce s-a întâmplat în jurul procesiunii de incinerare, dar nu am insistat foarte mult. Dacă e să facem o comparaţie cu alte emisiuni, eu cred că noi am fost destul de rezervaţi.
  • Mirela Bomboe, reprezentant Antena 3 - „Antena 3 a tratat cu respect, responsabilitate şi credem că ne-am detaşat  faţă de celelalte posturi de ştiri. Nu există încălcări ale legislaţiei audiovizuale, am urmărit faptele. Nu am putut ignora informaţiile care apăreau în spaţiul public. Nu am primit sesizări, nu am văzut un raport de monitorizare, am văzut nişte pasaje, nişte emisiuni.”
  • Alin Petran, Realitatea TV - „Realitatea nu a difuzat imagini în direct de la înmormântarea lui Sergiu Nicolaescu. Au fost evitate abordările de tip senzaţional.”

RTV nu a avut un reprezentant la şedinţa CNA. 

Realitatea TV a fost primul post la care au fost făcute propuneri de sancţionare. Christian Mititelu a propus amendarea cu 10.000 de lei, Narcisa Iorga cu 50.000 de lei, iar Valentin Jucan de 100.000 de lei. Propunerea votată de şapte membri a fost cea de 10.000 de lei.

Antena 3 a fost amendată cu 20.000 de lei, la propunerea lui Viorel Vasile Buda. Sancţiunea a primit şapte voturi. Narcisa Iorga şi Valentin Jucan a votat împotriva sancţiunii, considerând-o foarte mică.  

B1 TV a fost sancţionat cu 30.000 de lei, la propunerea Cristinei Trepcea, după ce propunerea lui Christian Mititelu de 20.000 de lei nu a întrunit numărul de voturi. Cristina Trepcea, membru CNA şi-a motivat votul spunând că i s-a părut că abaterile au fost mai grave în cazul B1 TV faţă de alte televiziuni.

Propunerea de amendare cu 100.000 de lei a postului RTV a venit din partea Laurei Georgescu, propusă pentru preşedinţia Consiliului Naţional al Audiovizualului. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dacă va ști chelnerul engleză, va ști ce înseamnă și Breaking News. Așa că nu văd de ce s-ar cruci.
  • @ion malai daca ai sa il intrebi pe chelemen care este definitia Breaking News -ului ai sa ramai crucit de ce auzi.Asa ca sa nu te mire
  • nici Antena 3 nu sta rau, daca scapa unu o besina este breaking news.
  • la RTV mereu e Breaking News ... pe galben... ideea e că se pierde esența unei astfel de intervenții în direct - ca în „petrică și lupul”... cât despre banii de amenzi nu cred că va plăti cineva.
  • Ok! au fost amendate televiziunile tabloid care se auto-numesc de stiri, dar Realitatea tv nu este tabloida ca RTV, OTV, ANTENA3, B1, ea nu trebuia sa fie amendata fiind cea mai de bun simt impreuna cu digi 24.
  • RTV chiar merita
    cand dau pe rtv pentru cateva secunde, scria numai exclusiv soc soc soc
  • http://www.digi24.ro/stire/Cazul-Sergiu-Nicolaescu-Digi24-singura-televiziune-de-stiri-nesanctionata-de-CNA_71463
    Dintre toate televiziunile de știri, Digi24 a fost singura care nu a încălcat aceste articole.
    Asa ar fi trbuit sa fi scris Domnul Obae ,ca toate au relatat despre acesta stire ,unele s-au intrecut cu gluma, sa plateasca.
  • http://www.digi24.ro/stire/Cazul-Sergiu-Nicolaescu-Digi24-singura-televiziune-de-stiri-nesanctionata-de-CNA_71463
    Dintre toate televiziunile de știri, Digi24 a fost singura care nu a încălcat aceste articole.

Trimite un comentariu

sus