Skip to main content

17 Aprilie. Cum răspunde Guvernul la întrebările legate de neclarităţile din ordonanţa publicităţii TV

 

Publicitate

Sursa: România liberă
Sursa: România liberă

GUVERNUL EXPLICĂ ORDONANŢA. "Legea nu se aplică retroactiv decât dacă există o prevedere expresă în acest sens în cadrul acesteia", sună răspunsul guvernului la întrebarea HotNews.ro dacă ordonanţa de urgenţă de modificare a Legii audiovizualului, publicată vineri în Monitorul Oficial şi care schimbă radical piaţa de publicitate TV, se aplică şi contractelor în derulare între televiziuni, agenţii şi clienţi de publicitate, scrie HotNews.

Reprezentanţii Guvernului au mai precizat că „Pentru aplicarea reglementărilor privind publicitatea nu este nevoie de intervenţia unei autorităţi, fiind vorba doar de dreptul comercial. (N.red.: Responsabilitatea pentru aplicarea Legii Audiovizualului, modificata prin aceasta ordonanta, revine CNA, care nu are atribuţii ce ţin de contracte comerciale).
"Au existat nemulţumiri privind achiziţionarea de spaţii publicitare televizate" - este răspunsul sumar al guvernului la întrebarea dacă există dovezi, suspiciuni sau investigaţii legate de "corupţia manifestată la nivelul achiziţiei de spaţiu publicitar media", menţionată în motivarea ordonanţei.
Cum raspunde Guvernul la intrebarile legate de neclaritatile din ordonanta publicitatii TV


RADIO BILANŢ. Radioul public a înregistrat, anul trecut, venituri totale de 418,5 milioane de lei (circa 94 milioane de lei) şi cheltuieli de 418,4 milioane lei, profitul net înregistrat de societate fiind de 62,970 de lei, potrivit datelor prezentate în raportul de activitate pe 2012, scrie HotNews. Anul trecut, Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) a înregistrat venituri din taxa radio-TV mai mari decât în 2011, pe când veniturile din publicitate au fost considerabil mai mici.

În sinteza raportului, anul 2012 este descris ca un „an al realizarilor” pentru postul public de radio, care a trecut printr-o schimbare a preşedintelui-director general la mijlocul anului. Atunci, poziţia deţinută de Demeter Andraş - care si-a dat demisia pe motiv că instituţia primeşte fonduri insuficiente pentru serviciile de radiocomunicaţii - a fost preluata de Ovidiu Miculescu.
Raportul de activitate al Radioului public pe 2012: Venituri totale de 418,5 milioane lei, profit de 63.000 de lei. Bani mai multi din taxa radio-TV, scadere abrupta a publicitatii


REACŢIE DURĂ LA ORDONANŢA PE AUDIOVIZUAL. Într-o scrisoare adresată marţi premierului Victor Ponta şi obţinută de HotNews.ro, Asociaţia Europeana a Agenţiilor de Comunicare (EACA) îşi exprimă "şocul" faţă de faptul că ordonanţa de modificare a Legii Audiovizualului, ce produce schimbări radicale pe piaţa de publicitate TV, a fost publicată vineri în Monitorul Oficial, fără niciun fel de consultare publică. Semnatarul scrisorii, directorul general al EACA Dominic Lyle, afirma că executivul român nu a respectat niciuna dintre promisiunile făcute înainte de Crăciun, în discuţiile de atunci pe marginea precedentei tentative de modificare a legii. "Motivele din spatele acestei ordonanţe - numita de The Economist "Legea Voiculescu" - rămâne un mister", se arată în scrisoarea transmisă şi comisarilor europeni Viviane Reding si Michel Barnier.
Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare ii scrie lui Ponta: Guvernul si-a incalcat toate promisiunile, a facut doar un spectacol de PR in cazul ordonantei care schimba regulile publicitatii


PUBLICITATEA LA NAŢIONAL TV. Pentru reclamele comandate de cei 77 de clienţi publicitari, în primele trei luni ale acestui an, programele Naţional TV au livrat 13.465 puncte de audienţă pe targetul comercial. Aproape 32% din acest volum aparţine firmei European Drinks, care este deţinută chiar de patronii televiziunii: fraţii Ioan şi Viorel Micula, scrie Forbes România.

Naţional TV este un caz aparte pe piaţa de televiziune din România. Este un suport evident şi la vedere pentru promovarea afacerilor patronilor săi: Ioan şi Viorel Micula, care deţin compania European Drinks. Alături de Naţional TV mai funcţionează Naţional Plus 24 şi Favorit TV, care formează grupul Centrul Naţional Media.
Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: Naţional TV


DRY COOKER, CEA MAI PREZENTĂ LA RTV. Singura companie care a consumat publicitate pe canalul de ştiri România TV peste pragul de 1.000 de puncte de audienţă a fost Studio Moderna (tigaia Dry Cooker), în primele trei luni ale anului. Din portofoliul de clienţi lipsesc Procter&Gamble, Reckitt Benckiser, Nestlé sau Colgate, scrie Forbes România.

Reclamele comandate pe România TV au obţinut, în primul trimestru al anului, un volum total de 8.134 puncte de audienţă pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), sub canalul concurent B 1 TV (8.593 GRP’30), dar peste Realitatea TV (7.649 GRP’30).
Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: România TV


LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ordonanta de urgenta pentru schimbarea legii audiovizualului da o lovitura tuturor celor care traiau din spagi. Modificarea scoate din calcul banii negri din publicitate si elimina rebate-urile.
  • Ordonanta de urgenta pentru schimbarea legii audiovizualului este de fapt mutarea lui Adrian Sarbu. Acesta este in conflict direct cu agentiile de publicitatea carora nu le mai plateste rebate-urile de circa 3 luni. Sarbu a profitat de legaturile pe care la are in guvern pentru a fi adoptata aceasta ordonanta.

Trimite un comentariu

sus