Skip to main content

15 Iulie. Ziarul Libertatea a atras cele mai mari bugete de publicitate în semestrul I

 

captura libertateaZIARELE CU CEL MAI MARE PROFIT DIN PUBLICITATE. Primele 10 ziare naţionale care au atras cele mai mari volume de publicitate, în primul semestru al acestui an, deţin 29,7% din totalul investiţiilor publicitare brute în print (calculat pe tarifele-listă), scrie Forbes.ro.

În primele şase luni ale acestui an, ziarul „Libertatea” a inserat 1.146 de machete publicitare, în valoare brută de 3,55 milioane euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia.

Pe locul secund în topul bugetelor brute se află Ziarul Financiar, cu 3,14 milioane euro (rate card), reprezentând 1.449 inserţii. Al treilea loc este ocupat de Click, cu 921 inserţii, în valoare brută de 2,69 milioane euro (rate card). În apropiere se plasează Gazeta Sporturilor, cu un buget de 2,17 milioane euro, dar cu un număr de machete mult mai mic: 440.


Ziarele care au atras cele mai mari bugete de publicitate – semestrul I 2013


DOI ŞEFI LA TVR? La televiziunea publică se pregăteşte un transfer de putere. PSD, prin Cristian Zgabercea, apropiat al lui Radu Mazăre, câştigă teren în faţa PNL, reprezentat de Claudiu Săftoiu, scrie Evenimentul zilei.

„Pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri, 10 iulie, s-a aflat un singur punct, aprobarea caietelor de sarcină pentru concursurile de ocupare a posturilor de Producător general, Director economic şi Director de ştiri, ocazie cu care am constatat că definirea postului de Producător general (cel ocupat acum provizoriu de Cristian Zgabercea, cel care va fi şi candidatul pentru definitivare) seamănă foarte mult cu cea a Directorului general!
Acest lucru i-a făcut pe unii să se întrebe dacă TVR va avea doi directori generali (unul de formă, unul în fapt) sau dacă PNL a cedat cu acte în regulă PSD postul de director general”, explică Valentin Nicolau.
TVR are acum doi şefi


CELE MAI MARI AGENŢII DE PR. McCann PR, companie condusă de Imola Zoltan şi parte a grupului de comunicare McCann WorldGroup România, este pentru al doilea an consecutiv cea mai mare agenţie de relaţii publice de pe piaţa locală, cu o cifră de afaceri de circa 3,6 milioane de euro în 2012, conform datelor publicate de Ministerul de Finanţe, citate de Wall-Street.ro.

De asemenea, între primii trei jucători s-au menţinut fruntaşele din 2011: McCann PR, Graffiti Public Relations şi Nicola Porter Novelli. Diferenţa este că anul trecut Nicola Porter Novelli era pe poziţia a doua, în timp ce acum se află pe locul al treilea.
Cele mai mari 25 de agenţii de relaţii publice au înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totală de 32,9 milioane de euro şi un profit de 3,6 milioane de euro. Pe de altă parte, aceste companii au avut un număr mediu de 383 de angajaţi.
Top: cele mai mari 25 de agenţii de relaţii publice


STUDIU. Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără, conform unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public Relations pe platformă iVox.ro şi citat de Wall-Street.ro.
Pe de altă parte, „Generatia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţă europeană într-o măsură mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%).
În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%).
Studiu: Tinerii de 18 ani cumpără mai puţine branduri româneşti decât generaţiile anterioare


SITUAŢIA REGIILOR DE PUBLICITATE ONLINE ÎN 2012. Majoritatea publisherilor şi regiilor online din România au înregistrat în 2012 pierderi sau profit în scădere faţă de anul precedent, subliniind încă o dată reducerea fondurilor alocate publicităţii online pe site-urile autohtone, în favoarea Google şi Facebook, scrie Wall-Street.ro.
Mediafax Group a înregistrat în 2012 o cifră netă de afaceri de 20 mil. euro, la profit net de 490.000 de euro.
Regia Goldbach Audience, fostă ArboInteractive a înregistrat afaceri nete de 1,8 mil. euro şi a pierdut 390.000 de euro. Veniturile companiei au scăzut anul trecut cu 38% faţă de 2011, în timp ce pierderile s-au adâncit de la 217.000 euro în 2011.
Goldbach Media a înregistrat o pierdere de 148.000 de euro.
Mediacafe, companie care reprezintă în exclusivitate vânzările Yahoo pe piaţă locală, a realizat în 2012 afaceri de 2,5 mil. euro şi a pierdut 15.000 de euro.
Cum au evoluat principalii vânzători de publicitate online în 2012

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus