Skip to main content

Realitatea TV acuză postul lui Sebastian Ghiţă: România TV a facut abuz de arhiva pe care nu ne-a înapoiat-o în totalitate

 

ioan chertitieCONFLICT. Realitatea TV şi România TV, neînţelegeri pe arhivă. Realitatea acuză România TV că a folosit un material din arhiva Realitatea Media care cuprindea mărturia cutremurătoare a unui fost şef de secţie de la Penitenciarul Baia Mare, din perioada comunistă. Mai mult, România TV a prezentat materialul drept „exclusivitate”.

Publicitate

Scandalul a ajuns ieri şi pe masa Consiliului Naţional al Audiovizualului sub forma unei reclamaţii în care se spune că materialul cu aşa-zisul torţionar de la Penitenciarul Baia Mare, difuzat de România TV, în exclusivitate, pe 15 august 2013, aparţine Realitatea TV şi a fost difuzat de acest post pe 25 iunie 2011, în cadrul emisiunii Reporterii Realităţii.

“România TV a făcut abuz de arhiva pe care nu ne-au returnat-o în totalitate. A fost utilizat un material ilegal”, a declarat, ieri, Mura Frânculescu, directorul executiv al Realitatea Media, în faţa membrilor CNA.

Roxana Niculescu, directorul de programe al postului România TV:

"Materialul aparţine lui Ioan Chertiţie (torţionarul de la Baia Mare). Materialul difuzat în 2011 (de Realitatea TV - n.r.) este unul mult mai amplu şi dacă ar fi fost în exclusivitate ar fi apărut cel puţin unul dintre microfoane. (...)

Mi se pare foarte ciudat cât de târziu a fost făcută reclamaţia (18 septembrie 2013) pentru un material difuza în 15 august”.

Răspunsul Murei Frânculescu:

“Am folosit lavaliere, nu microfoane. Aşa se face un material bun pentru RealitateaTV. Consider că acel material de 13 minute a fost scurtat la durata la care a fost difuzat”.

Roxana Niculescu a mai spus că materialul pentru care Realitatea TV i-a reclamat la CNA a fost obţinut de reporterii RTV de la fostul şef de secţie de la Penitenciarul Baia Mare, Ioan Chertiţie.

“Reporterii România TV au fost la Baia Mare şi au discutat cu Ioan Chertiţie. Noi am difuzat mult mai multe materiale cu Chetiţie, iar cele 3 minute (care făceau parte din reportajul difuzat de Realitatea TV în 2011) au fost difuzate în cadrul emisiunii Sorinei Matei (din 15 august 2013), care a durat o oră şi 10 minute şi a avut ca subiect pensiile torţionarilor şi lumea penitenciarelor din perioada comunistă”, a explicat Roxana Niculescu.

Decizia CNA în acest caz

În urma discuţiilor cu reprezentanţii Realitatea TV şi România TV, CNA a decis să redirecţioneze cazul către Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (O.R.D.A.) pentru a afla cine este titularul drepturilor de autor pentru materialul difuzat de cele două televiziuni de ştiri.

Forul audiovizual mai vrea să verifice dacă materialul respectă principiul informării corecte printr-o adresă pe care o va trimite Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. De la Administraţia Penitenciarelor Consiliul vrea să afle dacă Ioan Chertiţie a fost într-adevăr şef de secţie la Penitenciarul Baia Mare, în perioada comunistă.

"Vrem să aflăm de la Administraţia Naţională a Penitenciarelor unde a lucrat Ioaan Chertiţie ca şef de secţie şi în ce perioadă pentru a verifica dacă informaţiile din materialele difuzate de cele două posturi corespund adevărului şi dacă într-adevar printre cei torturaţi de acest om s-a aflat şi Iuliu Maniu (aşa cum el povesteşte în materialul video)", a declarat Răsvan Popescu.

Răsvan Popescu, membru CNA, pentru Paginademedia.ro:

"Informarea corectă este deosebit de importantă în astfel de cazuri mai ales în această perioadă în care tema torţionarilor comunişti a revenit în actualitate şi există riscul ca ea să fie compromisă prin vehiculare unor informaţii false".

Reclamaţia semanată de Realitatea Media, care a fost în discuţie ieri, survine altor sesizări ( din 8 şi 2 august 2013 ) depuse la CNA, “în care, printre altele, Realitatea TV cerea în instanţă postului România TV daune de 10 milioane de euro pentru folosirea ilegală a arhivei şi bunurilor societăţii noastre” (din Reclamaţia trimisă de Realitatea Media Consiliului pe 18 septembrie 2013 - n.r.).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • informatie de ultima ora: tortionarul de la baia mare – a fost depistat si traieste bine mersi ca un simplu pensionar(fost colonel de armata) autoritatile locale nu fac nimica desi plingeri exista iar pentru victimile omorite de securisti nu primesc nici un ajutor banesc. ps: pt mai multe detalii aflati din presa veche sau din alte surse (prefera mutilarea miinilor si capete craniene)
  • @Foxcrawl ... Site-urile sunt asemanatoare pentru ca de partea de IT se ocupa aceeasi firma. Sau cel putin asa era acum un an. Ca fapt divers, la putina vreme dupa marea schisma, aia care ramasesera la RTV aveau acces la interfata de stiri a celor de la Realitatea, pentru ca serverele erau inca la Casa Presei, si mai intrau din cand in cand si le faceau mascari pe acolo sau pur si simplu le furau stirile. Comedia dracu...

    Oricum, Ghita cred ca nu a furat televiziunea potrivita. Pentru ce face el acum s-ar fi potrivit si OTV-ul.
  • e si normal sa iasa taraboi cand o televiziune se scindeaza in doua. chiar si acum daca ma uit la stirile de pe RomaniaTV vad ca seamana leit cu cele de pe realitatea de nici nu mai stii care au primii ce au publicat stirile. daca te uiti la meta tagul description al celor 2 situri, se observa ca sunt aproape identice. e clar ca o televiziune ataca pe cealalta. care din ea este vinovata? habar n-am, dar tind sa cred ca Romania tv
  • Rade ciob de oala sparta. Dar domn Gusa are dreptate aici. GHITA MAFIOTUL a devalizat IREALITATEA MEDIA.
  • Incredibil, Mura Frinculescu vorbeste despre profesionalism cu Roxana Niculescu. Doua doamne care doar au pacalit viata si televiziunea ani de zile au ajuns in pozitii de conducere. Rusinos!

Trimite un comentariu

sus