Skip to main content

Folclorul domină posturile muzicale. Etno, în top. Cine şi cât se uită la televiziunile muzicale, de la Kiss TV la Mynele

 

Foto: Ana Poenariu, Mediafax Foto

Publicitate

ANALIZĂ. Ce muzică ascultă românii la televizor? Vor folclor? Vor ultimele hituri? Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, o analiză a posturilor de muzică din România. Cine se uită şi cât de mult la astfel de televiziuni.

Datele de audienţă arată un avantaj net al posturilor de muzică populară. Etno TV, de exemplu, postul de muzică populară al familiei Prigoană, are o audienţă medie dublă în comparaţie cu televiziunea muzicală Kiss TV, cu un alt profil.

Pe piaţa românească principalele posturi care activează pe nişele muzicale sunt Etno TV, Taraf TV, Favorit TV, Mynele TV, Kiss TV, MTV, Music Channel şi UTV.

Câţi români se uită şi la ce posturi muzicale, în continuare:

Fiind posturi de nişă, audienţa medie a posturilor muzicale nu se poate cumpara cu ratingul marilor generaliste. Astfel, majoritatea canalelor de acest tip au cel mult 0,2 rating. Ce înseamnă în cifre absolute?

În ultimele două luni, cea mai bună medie de audienţă a avut-o Etno TV. Postul a avut o medie pe zi de 23.000 de telespectatori pe minut la oraşe. Dat fiind profilul postului, televiziunea se bucură de succes mai mare la sate: aproape 40.000 de telespectatori pe minut media pe cele două luni în mediul rural (cu vârfuri care sar şi de 80.000 de oameni). De altfel, audienţe mai bune au la sate şi posturile Taraf TV, Favorit şi Mynele TV.

Cel mai vizionat post de hituri este Kiss TV, cu o medie de 12.000 de telespectatori pe minut. Ţăranii se uită mai puţin la Kiss: 7.000 media.

Dacă în cazul posturilor de folclor sau manele audienţa era mai mare la sate, în cazul Kiss TV, MTV şi UTV, raportul este în favoarea oraşelor.

Audienţa posturilor muzicale, la sate şi în mediul urban:

URBAN RURAL
Etno TV 23.000 39.000
Taraf TV 11.000 14.000
Favorit 9.000 17.000
Mynele 4.000 11.000
Kiss 12.000 7.000
UTV 9.000 4.000
MTV 6.000 2.000
Music Channel 5.000 4.000

Cine ascultă posturile muzicale? Pensionarii la Etno, tinerii la Kiss

Etno TV, un post de folclor, este preferat de publicul în vârstă.

Aproape 70% din publicul postului de televiziune are peste 55 de ani.

Ca ocupaţie, cei mai mulţi privitori de Etno TV sunt pensionarii şi casnicele, dar şi agricultorii şi muncitorii.

Predomină publicul de la sate (63% dintre ascultători sunt de la ţară) şi din oraşele mici, până în 30.000 de locuitori.

Taraf TV, centrat pe manele, are un altfel de public, mult mai tânăr.

Dacă la Etno erau mai mulţi pensionari, la Taraf TV aproape 60% din public are între 18 şi 44 de ani. Cei mai mulţi au şcoala generală sau studii medii.

Reprezentare peste medie şi pe publicul foarte tânăr: până în 18 ani, şi între 18 şi 35 de ani. Printre telespectatori sunt şi elevi sau studenţi, muncitori şi casnice. Pensionarii nu se văd în publicul de Taraf. Profil asemănător şi la Favorit TV.

Un post precum Kiss TV are un profil foarte tânăr.

Este privit mai mult de publicul feminin (62%).

Aproape jumătate din public are până în 25 de ani, iar un sfert este din categoria 25-35 de ani.

Faţă de Etno sau Taraf, procentul celor cu studii superioare este mult mai mare: o cincime din publicul Kiss TV are facultate. Aproape o treime din public este dată de elevi şi studenţi.

Din profilurile celorlalte posturi:

MTV are cel mai mare procente între 25 şi 34 de ani (peste o treime din public. Procent bun şi la publicul 12 – 17 ani. Aproape un sfert din public are studii superioare.

UTV. Un sfert din publicul postului are studii superioare. Publicul este concentrat în intervalul 12-34 de ani.

Mynele TV. Trei sferturi din public este de la ţară. Un procent consistent de public e dat de casnice (peste 35%), iar un sfert de elevi şi studenţi. Cea mai mare parte a publicului are între 18 şi 44 de ani. Regăsim în public şi copii între 4 şi 11 ani.

La ce ore se uită românii la posturile muzicale?

LA ORAŞE. Etno TV este urmărit, la oraşe, cel mai mult dimineaţa. De la ora 10.00 şi până la 12.00, media postului este de peste 50.000 de telespectatori pe minut. Postul de muzică populară mai are un vârf seara, între 10.00 şi 22.00, când se apropie de 40.000 de persoane în fiecare minut.

Taraf TV are un consum asemănător: un vârf dimineaţa, altul mai pe seară, între 18.00 şi 21.

Favorit TV are vârfuri notabile doar seara: între 21.00 şi 22.00, audienţa este de 24.000 de persoane, de aproape trei ori mai mare decât media.

La oraşe, postul de manele Mynele TV are un vârf la prânz: aproape 10.000 de orăşeni pe minut, de două ori şi jumătate peste media postului.

Canalele de hituri au un alt tip de consum.

Kiss TV, de exemplu, este urmărit mai mult între orele 10.00 şi 15.00 (cu vârfuri de 21.000 de persoane).

Intervalul de consum maxim e apropiat şi în cazul UTV.

MTV are o audienţă relativ constantă, pe parcursul zilei (8-9.000 de oameni).

LA SATE. Audienţa posturilor de folclor este dublă la sate.

Etno TV are seara, între 20.00 şi 22.00 audienţe care sar de 80.000 de persoane pe minut. Şi dimineaţa este urmărit, între 10.00 şi 12.00, cu vârfuri de peste 70.000 de ţărani pe post.

Consumul este aproape identic la ţară şi pentru Favorit TV şi Taraf TV.

Mynele TV are, la ţară, o audienţă de aproape trei ori mai mare decât la oraşe, cu vârfuri care ajung la 20.000 de oameni.

Posturi precum Kiss TV, Music Channel sau UTV stau mult mai slab la ţară. Tinerii de la sate se uită mai puţin la astfel de posturi, dar lasă mai mult televizoarele deschise aici: media de consum este aproape constantă în timpul zilei.

În cea mai bună oră la ţară, spre prânz Kiss TV ajunge la aproape 12.000 de săteni.

Cele mai bune ore de consum ale posturilor muzicale, la sate şi la oraşe:

URBAN RURAL
Ora Nr. persoane Ora Nr. persoane
Etno TV 11.00-12.00 55.000 21.00-22.00 84.000
Taraf TV 10.00-11.00 17.000 20.00-21.00 23.000
Favorit 21.00-22.00 24.000 20.00-22.00 41.000
Mynele 15.00-16.00 9.000 9.00-10.00 20.000
Kiss 10.00-12.00 21.000 11.00-13.00 12.000
UTV 10.00-12.00 15.000 11.00-12.00 8.000
MTV * 9.000 * 5.000
Music Channel 11.00-12.00 11.000 10.00-12.00 8.000

*audienţă înregistrată pe parcursul mai multor intervale orare

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Etno TV un post de folclor?! Sa facem putina diferenta intre muzica folclorica si populara!!!
  • Nu a mentionat nimeni postul Mezzo, care poate ca nu e masurat insa e vizionat destul de mult, mai ales in ardeal si partea de vest a tarii... De asta ce ziceti?
  • mynele tv nu se găsește in grila Rcs si tosi este mai ascultat decât utv, MTV, kiss tv... m-a abțin.

Trimite un comentariu