Ghiţă Ciobanul, făcut celebru de compania telecom Vodafone, a ajuns şi în presa din Marea Britanie, pe site-ul BBC. El este personaj într-un articol semnat de Caroline Juler, care a vizitat plaiurile româneşti şi a făcut povestea ciobanului român, explicând ce reprezintă el în cultura noastră. Jurnalista aminteşte inclusiv despre balada Mioriţa („The Ballad of the Little Sheep”).
„Păstorii au un loc special în istoria şi cultura României, iar stilul lor de viaţă nu s-a schimbat prea mult în ultimele secole - până acum. Social media a transformat cel puţin pe unul dintre ei într-o celebritate”, scrie jurnalista. „Într-o seară întunecată de luni, cu câteva săptămâni în urmă, un cioban român pe nume Ghiţă a plecat cu oile. Nu cu vreun mijloc de transport, ci pe jos, însoţit fiind de câţiva angajaţi, câţiva câini şi şapte măgari”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roJurnalista porneşte de la Ghiţă pentru a reda câteva dintre obiceiurile şi modul de viaţă ale ciobanului în România, acum, dar şi în perioada comunismului.
Ea aminteşte în final că Ghiţă „The Shepard” este promovat de compania de telecom Vodafone, într-o campanie ce scoate în faţă oameni reali.
Comentarii