Skip to main content

Ghiţă „The Shepherd”, vedetă şi pe plaiurile britanice

 

ghita ciobanul bbc

Publicitate

Ghiţă Ciobanul, făcut celebru de compania telecom Vodafone, a ajuns şi în presa din Marea Britanie, pe site-ul BBC. El este personaj într-un articol semnat de Caroline Juler, care a vizitat plaiurile româneşti şi a făcut povestea ciobanului român, explicând ce reprezintă el în cultura noastră. Jurnalista aminteşte inclusiv despre balada Mioriţa („The Ballad of the Little Sheep”).

Păstorii au un loc special în istoria şi cultura României, iar stilul lor de viaţă nu s-a schimbat prea mult în ultimele secole - până acum. Social media a transformat cel puţin pe unul dintre ei într-o celebritate”, scrie jurnalista. „Într-o seară întunecată de luni, cu câteva săptămâni în urmă, un cioban român pe nume Ghiţă a plecat cu oile. Nu cu vreun mijloc de transport, ci pe jos, însoţit fiind de câţiva angajaţi, câţiva câini şi şapte măgari”.

Jurnalista porneşte de la Ghiţă pentru a reda câteva dintre obiceiurile şi modul de viaţă ale ciobanului în România, acum, dar şi în perioada comunismului.

Ea aminteşte în final că Ghiţă „The Shepard” este promovat de compania de telecom Vodafone, într-o campanie ce scoate în faţă oameni reali.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Istoria recentă a demonstrat că în România e suficient să fii cioban pentru a te umple de faimă și de bani, iar mulțimea să stea la rând pentru a face o poză cu tine.

Trimite un comentariu

sus