Skip to main content

Facebook vine cu prima reacţie după controversatul studiu psihologic făcut fără a cere consimţământul utilizatorilor

 
facebook impact creier
facebook impact creier

facebook impact creierDupă ce Facebook a anunţat că a făcut un studiu psihologic în secret pe un total de 689.000 de uşeri, elimimand din News Feed anumite status-uri, compania a fost intens criticată pentru cum a procedat.

Publicitate

În replică, Adam J Kramer, unul dintre autori, a venit cu lămuriri şi spune că Facebook nu a vrut să supere pe nimeni, ci să găsească moduri de a îmbunătăţi serviciul. Studiul a fost făcut timp de o săptămâna, în ianuarie 2012, scrie HotNews.ro.

Cercetătorii Facebook au eliminat la început de 2012 din News Feed-ul a 689.000 utilizatori status-urile cu încărcătură emoţională pozitivă sau cele cu încărcătură emoţională negativă, scopul fiind de a stabili dacă fenomenul contagiunii emoţionale este prezent şi pe cea mai mare reţea socială.

Rezultatele studiului arată că fenomenul este prezent: "interacţiunea în persoană şi indiciile oferite de limbajul non-verbal nu sunt strict necesare pentru contagiunea emoţională". A scăzut numărul postărilor emoţional pozitive ale utilizatorilor de Facebook din al căror News Feed au fost anterior înlăturate statusurile pozitive. Acelaşi lucru este valabil pentru postările cu încărcătură emoţională negativă.

Concluzia studiului, publicată în revista PNAS, este că emoţiile exprimate de alţii pe Facebook ne influenţează propriile emoţii, fiind o dovadă că există contagiune emoţională prin reţele sociale.

Dezvăluirile legate de studiu au înfuriat multă lume, fiindcă Facebook a manipulat cele afişate pe News Feed şi nici nu a cerut consimţământul utilizatorilor, compania fiind în mod legal acoperită de Termenii şi Condiţiile vagi care îi permit să "jongleze" cu datele utilizatorilor.

Acum, unul dintre realizatorii studiului, Adam Kramer, a făcut câteva precizări pentru a încerca să mai calmeze lucrurile.

El spune că studiul a fost făcut deoarece companiei îi păsa de impactul emoţional şi de oamenii care folosesc reţeaua, dorinţă fiind să se cerceteze dacă, văzând prea multe poştări pozitive ale prietenilor, unii ajung să se simtă neglijaţi. O altă întrebare la care se dorea un răspuns este dacă un om care vede prea multe poştări negative nu ajunge să evite a mai folosi Facebook.

Kramer admite că în concluziile studiului nu a fost explicată clar motivaţia experimentului şi adaugă că Facebook are multe de învăţat. Legat de metodologie, Kramer explică faptul că studiul a durat doar o săptămâna în ianuarie 2012 şi a implicat un număr mic de uşeri (1 la 2500) în raport cu numărul total de utilizatori ai reţelei.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus