Skip to main content

Industria muzicală reacţionează: Dacă Google poate şterge din motorul de căutare anumite informaţii, de ce nu se poate face la fel şi cu site-urile pirat?

 
google-the independent
google-the independent

google-the independent
Foto: The Independet

Publicitate

Decizia Google de a permite utilizatorilor să şteargă din motorul de căutare anumite informaţii despre ei a dus la un val de critici din zona industriei de producţie de film şi muzică, scrie The Guardian. Dacă pot şterge anumite rezultate la căutare, de ce nu reacţionează aşa prompt şi când este vorba de piratare, se întreabă aceştia.

Compania Google a anunţat vineri că a lansat un serviciu care permite oricărui utilizator să îşi şteargă datele care sunt listate în căutările afişate de motorul de căutare. Acest serviciu a fost denumit informal „dreptul de a fi uitat”.

Criticii spun că Google nici nu bagă în seamă scoaterea site-urilor pirat din motorul de căutare, dar ia în serios dreptul de a fi uitat” atunci când este forţat. 

Compania este destul de reţinută în a face modificări ale algoritmului de căutare, pe care The Guardian îl numeşte „gâsca cu ouă de aur” cu afaceri globale de 383 de miliarde de dolari.

Geoff Taylor, şeful organizaţiei care reprezintă industria muzicală din Marea Britanie, a declarat: „Google spune că nu vrea să facă modificări în algoritmul său. Dar acest algoritm nu e un fenomen natural. Este scris de către inginerii Google, ei sunt cei care aleg cum operează acesta şi dacă va opera sau nu etic şi responsabil.”

Taylor mai spune că în prezent pirateria muzicală face ravagii. Numai în Marea Britaniei au fost descărcate ilegal peste 1 miliard de melodii ceea ce s-ar traduce într-o pierdere de 300 de milioane de lire.

BPI, organizaţia care reprezintă industria muzicală din Marea Britanie, a făcut 4,6 milioane de cereri de a scoate site-uri pirat din căutările sale, luna trecută.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Foarte simplu! Pentru că Google nu este singurul motor de căutare. În momentul în care nu oferă informații relevante, te îndrepți spre alt motor care le oferă.

Trimite un comentariu

sus