Skip to main content

„Ordonanţa Voiculescu” a funcţionat în favoarea televiziunilor lui Dan Voiculescu

 
televizor
televizor

televizorAntena 3, „braţul politic” al lui Voiculescu în audiovizual, se poate aşeza în categoria celor care au profitat de „Ordonanţa Voiculescu”, alături de Antena 1, scrie Petre Barbu într-o analiză realizată pentru Forbes.ro.

Publicitate

Antena 3 S.A., compania care operează licenţa Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012.

Antena TV Group, a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro. Veniturile au fost de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari faţă de cele din 2012 (creştere de 16,4%).

Parcurgerea datelor de bilanţ 2013 arată că 14 agenţii de media din cele 18 importante au suferit scăderi ale profitului, două şi-au menţinut profitabilitatea la nivelul anului 2012 şi două au cunoscut creşteri.

Profitul cumulat al celor 18 agenţii a fost de 5,19 milioane de euro, cu 5,37 milioane de euro mai mic faţă de cel din 2012. Aşadar, o scădere de 51%. Astfel, „Ordonanţa Voculescu” a evaporat jumătate din profiturile pieţei agenţiilor de media, mai scrie Petre Barbu într-o analiză realizată pentru Forbes.ro.

În „prima liga” a televiziunilor joacă Pro TV S.A. şi Antena TV Group, societăţi care deţin licenţele TV, printre altele, pentru Pro TV, respectiv Antena 1.

Pro TV S.A. a înregistrat pierderi de 19,39 milioane de euro. Veniturile sale totale au fost de 123,57 milioane de euro, cu 7,7% mai mici decât în 2012. Firma mai avea şi datorii la sfârşitul anului trecut de 181,2 milioane de euro. Cu aceste cifre nu se poate spune că OUG 25/2013 a bătut favorabil în „pânzele” Pro TV S.A. Compania se confruntă cu probleme complicate de restructurare.

Cel de-al doilea jucător din „prima ligă”, Antena TV Group, a raportat un profit net de 2,09 milioane de euro. Veniturile au fost de 62,82 milioane de euro, cu 8,86 milioane de euro mai mari faţă de cele din 2012 (creştere de 16,4%). Iată unul dintre beneficiarii „Ordonanţei Voiculescu”: compania lui Voiculescu!

În „liga a doua”, figurează Kanal D şi Prima TV.

Compania Dogan Media International, care operează licenţa Kanal D, a raportat pierderi de 4,74 milioane de euro şi datorii de 22,8 milioane de euro. Veniturile totale au fost de 17,9 milioane de euro, cu 4,5 milioane de euro mai mari decât în anul precedent. Creşterea veniturilor poate include Kanal D în categoria celor favorizaţi de „ordonanţă”, alături de Antena TV Group, dar pierderile şi datoriile ce apasă pe televiziunea turcilor de la Dogan nu recomandă această prezenţă.

SBS Broadcasting, firma care a operat licenţa Prima TV (dar şi Kiss TV şi alte radiouri) a raportat pierderi de 9,6 milioane de euro şi datorii de 19,05 milioane de euro. (La sfârşitul anului trecut, omul de afaceri Cristian Burci a cumpărat Prima TV.) Veniturile SBS au fost de 18,2 milioane de euro, cu 4,4 milioane de euro mai mici decât în 2012.

Antena 3 S.A., compania care operează licenţa Antena 3, a avut un profit net de 167.000 euro. Veniturile s-au ridicat la 16,56 milioane de euro, cu 897.000 euro mai mari decât în 2012. Cu un asemenea bilanţ (profit şi creştereri de venituri cu 5,7%) Antena 3, „braţul politic” al lui Voiculescu în audiovizual şi „măciuca” de spart capetele ale adversarilor politici, se poate aşeza în categoria celor care au profitat de „Ordonanţa Voiculescu”, alături de Antena 1.

Celelalte trei canale de ştiri – România TV, B 1 TV şi Realitatea TV – n-au făcut „mare brânză” de pe urma acestei ordonanţe. România TV a încheiat anul cu pierderi de 2,41 milioane de euro, Realitatea TV a raportat pierderi de 5,9 milioane de euro, iar B1 TV a avut un mic profit de 31.000 de euro, dar veniturile i-au scăzut cu 380.000 euro.

Trăgând linie, numai Antena TV Group şi Antena 3 S.A. au înregistrat profituri şi creşteri ale veniturilor. Concluzia: „Ordonanţa Voculescu” a funcţionat în favoarea televiziunilor lui Dan Voiculescu. Toată lumea a pierdut (statul, agenţiile, piaţa TV), numai Voiculescu a câştigat. „Ordonanţa Voiculescu” şi-a făcut treaba pentru un singur om: Dan Voiculescu.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Oricat de inveterat as fi impotriva Intactului, acest articol nu e foarte bine argumentat. Vine tzatza Sabina si spune imediat ca a pus biciul pe angajati si ca au performat mai bine.
    Daca nu se aduc argumente solide, lectura e doar o pierdere de vreme.
    A santajat cineva pe altcineva? S-au reorientat agentiile spre alte medii mai profitabile si mai greu de controlat de catre client? A vandut Antena cu un pret per punctul de audienta muuuult mai mic?
    Nu mai dau indicii, ca s-ar putea adeveri :)

    Spor la investigatie, suntem mai multi curiosi daca o vei continua
  • Ca sa inteleg si eu...
    Fara ordonanta Vasilescu, banii advertiserilor ramaneau la agentii in loc sa mearga la televiziuni?
    De ce sa ramana la agentii?
    De ce sa nu mearga la televiziuni?

Trimite un comentariu

sus