Piaţa românească de produse şi servicii de larg consum este evaluată la valoarea de 50 de miliarde de euro, echivalentul a aproximativ 33% din produsul intern brut. Această valoare este sub impactul direct sau indirect al industriei de marketing si publicitate, potrivit unui studiu Deloitte prezentat astăzi la "Ziua Publicităţii", un eveniment marca IAA România.
Potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piaţă Deloitte în ultimele patru luni, piata produselor şi serviciilor de larg consum este influentata de 3% dintre managerii activi pe piaţa locală, anume cei care administrează bugete totale de 0,5 miliarde de euro, dedicate marketingului şi comunicării comerciale.
Principalele industrii care aloca bani de publicitate sunt:
- FMCG (produse de larg consum) - 57% din piata
- Industria farmaceutică - 17%
- Telecom - 13%
DOVADA EFICIENŢEI mediului TV. Dintre companiile incluse în studiu, 70% şi-au crescut cheltuielile de publicitate TV în ultimul an financiar (2013). Dintre acestea, 61% au înregistrat o creştere a veniturilor.
Cum influenţează publicitatea piaţa muncii:
- 18.500 de oameni lucrează în domeniul publicităţii şi marketingului - impact direct
- 95.000 de oameni sunt sub impact indirect, lucrând ca agenţi de vânzări sau angajaţi care lucrează cu clienţi
- 554.500 de oameni resimt o influenţă semnificativă: angajaţii din domeniile retail, vanzari en gros, industria HoReCa
Despre Studiul Deloitte
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roDeloitte a realizat acest studiu printr-o serie de interviuri cu factori de decizie din companii mari, mici şi mijlocii din Romania, dar si cu reprezentanţii principalelor staţii de televiziune. Interviuri le au fost coroborate cu date provenite din surse oficiale şi din alte cercetări referitoare la piaţa de publicitate din România.
Comentarii