Skip to main content

Axel Springer capitulează în faţa Google

 
axel springer
axel springer

Sursa foto: Capital
Sursa foto: Capital

Publicitate

Axel Springer a anunţat ieri că a cedat în faţa lui Google în conflictul privind proprietatea intelectuală, capitulând astfel în faţa atotputerniciei motorului american de căutare, scrie HotNews.ro, care citează AFP.

Astfel, Axel Springer a acordat Google o licenţă pentru a apărea din nou, gratuit, extrase din articolele publicaţiilor sale pe motorul de căutare.

"(...) Axel Springer nu vede altă posibilitate, având în vedere poziţia dominantă a Google şi presiunea financiară care rezultă de aici", a precizat grupul german care editează, între altele, Bild, cel mai citit ziar din Germania, şi Die Welt, actor major al presei germane.

Axel Springer este unul dintre cei mai influenţi membri ai VG Media, o coaliţie de circa 200 de nume din presa germană, reunite pentru a cere respectarea drepturilor lor de proprietate intelectuală.

Presa doreşte să fie plătită pentru utilizarea de către Google în motorul de căutare a începutului articolelor ("snippets") şi a fotografiilor miniaturale ("thumbnails").

VG Media a depus o plângere în faţa unei camere de arbitraj de pe lângă tribunalul regional din Munchen împotriva Google şi a altor motoare de căutare.

Google a reacţionat anunţând, luna trecută, că va scoate din rezultatele căutărilor articolele de presă vizate. Decizia a intrat în vigoare în 23 octombrie.

De atunci, Axel Springer a înregistrat o scădere de 40% a traficului generat de motoarele de căutare pe site-urile welt.de, computerbild.de, sportbild.de şi autobild.de. Traficul generat de Google News a scăzut cu 80%.

În termeni financiari, într-un an s-ar înregistra pierderi de peste 100.000 euro pentru fiecare dintre aceste site-uri.

"Oricât de trist ar fi, cunoaştem acum exact consecinţele discriminării (...) ştim cum Google pedepseşte pe oricine îşi foloseşte un drept" acordat de legea germană, a comentat şeful Axel Springer, Mathias Dopfner.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Deci treaba era reciproc avantajoasa. Dar ei nu, vroiau bani. Bani pentru ca le populariza articolele si le crestea traficul... in avantajul ambelor parti. De ce demonizeaza Google? A zis ca nu mai utilizeaza articolele lor. Era obligata sa le preia cu bani?

Trimite un comentariu

sus