
Gala de decernare a premiilor Oscar nu i-a impresionat prea tare pe americani. Evenimentul dedicat industriei cinematografice, difuzat în Statele Unite ale Americii de postul ABC, a avut cea mai mica audienta din ultimii şase ani, potrivit variety.com, care citează cifre furnizate de compania Nielsen.
Scăderea înregistrată de ceremonia de acordare a trofeelor Oscar a fost de circa 16%, faţă de anul 2009.
Cifre, comparate cu ultimii şase ani. La nivel naţional, evenimentul dedicat premiilor Academiei Americane de Film a fost urmărit, în medie, de 36,6 milioane de telespectatori, cu un rating de 10,8 (în rândul publicului cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani - audienţa a scăzut cu 16% şi, respectiv, 18% faţâ de anul trecut).
La nivel total, televiziunea ABC a înregistrat cel mai mic număr de telespectatori din ultimii şase ani.
În ciuda declinului, subiectul Oscarurilor a furnizat cea mai bună audienţă pe divertisment, din ultimele 51 de săptămâni.
Astfel, Oscarul a reuşit să surclaseze premiile Grammy (difuzate de CBS), dar şi Golden Globe (NBC) - urmărite de 19,3 milioane de telespectatori.
CONTEXT. Gala premiilor Oscar 2014.
Gala Premiilor Oscar, de anul trecut, prezentată de vedeta de televiziune Ellen DeGeneres, a înregistrat cea mai mare audienţă din ultimii zece ani, după cum relata presa americană, la momentul respectiv.
Audienţele de la Oscar, în ultimii trei ani
Ceremonia premiilor Oscar din 2013 a fost urmărită de 40,3 milioane de oameni. În 2012, evenimentul a cărui gazdă a fost comediantul Billy Crystal, a fost urmărit de 39,3 milioane de oameni, în timp ce în 2011 doar 37,6 milioane au vizionat gala.
Recordul de audienţă la Premiile Oscar a fost stabilit în 1998, de gala care a fost urmărită de 55,3 milioane de telespectatori. A fost anul în care blockbuster-ul „Titanic” a câştigat 11 Oscaruri, inclusiv distincţia pentru cel mai bun film.
Citeşte şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Bani din televiziunile romanesti: 360mil euro/an - ProTV, 340mil euro/an - Antena1, in America un post ca ABC are 2 miliarde dolari/an