
Cum se descurcă Discovery fără să fie în reţeaua RCS? Cum recuperează "gaura de audienţă"? "Este unul dintre motivele pentru care am investit atât de mult şi am adus mult conţinut pentru pagina de Facebook", spune Ada Roseti, director de programe Discovery România, în cea de-a doua parte a interviului acordat Paginademedia.ro.
Ada Roseti:
"Ne dorim foarte tare ca telespectatorul român care poate nu are acces la Discovery în momentele astea să nu uite şi să nu piardă legătura cu brandul. Şi, atunci, încercăm să ajungem la telespectatorii noştri prin diverse feluri.
Avem o pagină de Facebook cu peste 1,1 milioane de fani, avem un website, Discovery.ro."
Cum s-a făcut în România integrarea Eurosport, canal cumpărat de grupul Discovery?
Ada Roseti:
Echipa de distribuţie a Discovery şi Eurosport s-a integrat la mijlocul anului trecut. În momentul de faţă, ele sunt vândute de către aceeaşi echipă.
2015 este anul în care încercăm să vedem cum putem să integrăm portofoliul la nivelul canalelor, cum ne putem ajuta şi poziţiona mai bine împreună. Pentru că există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului. Şi atunci ne ajută foarte tare să comunicăm despre Eurosport la Discovery şi la Discovery despre Eurosport. Deja, de pildă, o campanie pentru un meci din Premier League e promovată pe Discovery. Asta este doar o mică parte.
Pe Eurosport, comentariile sunt făcute, în continuare, de aceeaşi oameni care le făceau şi până acum, separat de biroul Discovery şi suntem foarte bucuroşi să fim colegi cu ei.
Fragmentul complet:
Carmen Andronache: Cum s-a repoziţionat Discovery pe piaţa de televiziune după ieşirea de pe platforma RCS&RDS?
Ada Roseti: Având în vedere că avem Eurosportul deja în portofoliul nostru, noi suntem în continuare într-o relaţie contractuală pentru că RCS&RDS difuzează canalele Eurosport. A fost o negociere comercială, ea s-a încheiat.
Ce face Discovery ca să recupereze?
Ada Roseti: Este unul dintre motivele pentru care am investit atât de mult şi am adus mult conţinut pentru pagina de Facebook.
Ne dorim foarte tare ca telespectatorul român care poate nu are acces la Discovery în momentele astea să nu uite şi să nu piardă legătura cu brandul.
Şi atunci, încercăm să ajungem la telespectatorii noştri prin diverse feluri. Prin faptul că am adus diverse vedete despre care s-a vorbit în presă, prin evenimente în care "ne parteneriem" intră în zona de valori ale companiei şi ne poziţionează acolo unde ar trebui să ne aflăm.
Avem şi un canal de YouTube unde sunt postate toate producţiile video făcute aici, inclusiv promo-urile emisiunilor.
Avem o pagină de Facebook cu peste 1,1 milioane de fani, avem un website, Discovery.ro.
Pe site, dincolo de informaţiile despre emisiunile noastre, de grila noastră de programe, avem tot felul de campanii pe care le susţinem pentru că ne ajută să ne transmitem valorile mai departe.
"Ecranul mare de televizor este în continuare principal"
În conferinţele internaţionale, dar şi la noi din ce în ce mai mult se vorbeşte despre multi-screening. Simţi această nouă tendinţă, că oamenii se uită, să zicem, la un documentar şi în acelaşi timp caută anumite informaţii pe internet?
Avem şi nişte studii despre acest fenomen "TV Everywhere" - un fel de meta-studiu despre ce s-a scris până acum despre ce urmează să se întâmple, pe partea de "auditing", "TV - everywhere" s.a. Concluzia este că ecranul mare de televizor este în continuare principal.
Am văzut, de curând, un studiu în Statele Unite, în care se uitau la timpul alocat urmăririi de producţii video. Acolo spuneau, la nivel general în S.U.A, 95 % dintre producţii sunt de pe TV şi 5% sunt de tip YouTube. Acelaşi studiu mai spune că dacă te duci la categoria de vârstă 18 - 24 (în Statele Unite) scade consumul de producţii pe TV la aproximativ 80,1 % şi creşte cel pe YouTube la circa 19,9%.
Am avut la un moment dat un program prin intermediul căruia puteai să comunici cu alte persoane care urmăresc aceeaşi producţie la televizor. Am făcut asta, inclusiv când s-a lansat Shark Week în Londra. Dar asta n-a luat oamenii de la televizor. Sunt "multitasking": "Cum îl chema pe tipul ăsta pe care l-am văzut în nu ştiu ce producţie. Să le spun prietenilor mei...". Dar nu rup contactul, nu pleacă din faţa televizorului. Asta ne-a arătat-o destul de clar şi studiul făcut şi research-ul local.
"Există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului Discovery şi Eurosport"
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roAnul trecut, Discovery a achiziţionat pachetul majoritar (51%) al grupului Eurosport, ce s-a întâmplat din punct de vedere al operaţiunilor din România?
Pot să spun că echipa de distribuţie a Discovery şi Eurosport s-a integrat la mijlocul anului trecut. În momentul de faţă, ele sunt vândute de către aceeaşi echipă.
2015 este anul în care încercăm să vedem cum putem să integrăm portofoliul la nivelul canalelor, cum ne putem ajuta şi poziţiona mai bine împreună, deci cum putem să facem comunicare împreună, cum putem să ne extindem paleta de masă.Există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului, dar şi al intereselor între cei care se uită la Discovery şi cei care se uită la Eurosport. Şi atunci, ne ajută foarte tare să comunicăm despre Eurosport la Discovery şi la Discovery despre Eurosport, să comunicăm împreună Discovery - Eurosport, către telespectatorii noştri.
Deja, de pildă, este o campanie pentru un meci din Premier League pe Discovery. Asta este doar o mică parte.
Ce s-a întâmplat cu oamenii care reprezentau Eurosport în România?
Comentariile sunt făcute, în continuare, de aceeaşi oameni care le făceau şi până acum, separat de biroul Discovery şi suntem foarte bucuroşi să fim colegi cu ei.
Noi învăţăm tot mai mult să vorbim despre portofoliul nostru, incluzând Eurosport. Adică, nu suntem noi şi Eurosport, suntem noi Discovery şi Eurosport şi vorbim despre acest portofoliu.În prezent, avem un portofoliu integrat Discovery-Eurosport de 15 canale pay-TV: 11 canale Discovery – Discovery Channel, TLC, ID Xtra, ID, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery Turbo Xtra, Discovery World, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery Science HD + 4 canale Eurosport: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD.
Comentarii