Skip to main content

Cum recuperează Discovery ieşirea de pe RCS? Ada Roseti: "Am investit mult în Facebook". Cum s-a integrat Eurosport în grup

 
Dynamo si Ada Roseti
Dynamo si Ada Roseti

Dynamo si Ada Roseti
Ada Roseti şi magicianul Dynamo, anul trecut, la Bucureşti

Publicitate

Cum se descurcă Discovery fără să fie în reţeaua RCS? Cum recuperează "gaura de audienţă"? "Este unul dintre motivele pentru care am investit atât de mult şi am adus mult conţinut pentru pagina de Facebook", spune Ada Roseti, director de programe Discovery România, în cea de-a doua parte a interviului acordat Paginademedia.ro.

Ada Roseti:

"Ne dorim foarte tare ca telespectatorul român care poate nu are acces la Discovery în momentele astea să nu uite şi să nu piardă legătura cu brandul. Şi, atunci, încercăm să ajungem la telespectatorii noştri prin diverse feluri.

Avem o pagină de Facebook cu peste 1,1 milioane de fani, avem un website, Discovery.ro."

Cum s-a făcut în România integrarea Eurosport, canal cumpărat de grupul Discovery?

Ada Roseti:

Echipa de distribuţie a Discovery şi Eurosport s-a integrat la mijlocul anului trecut. În momentul de faţă, ele sunt vândute de către aceeaşi echipă.

2015 este anul în care încercăm să vedem cum putem să integrăm portofoliul la nivelul canalelor, cum ne putem ajuta şi poziţiona mai bine împreună. Pentru că există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului. Şi atunci ne ajută foarte tare să comunicăm despre Eurosport la Discovery şi la Discovery despre Eurosport. Deja, de pildă, o campanie pentru un meci din Premier League e promovată pe Discovery. Asta este doar o mică parte.

Pe Eurosport, comentariile sunt făcute, în continuare, de aceeaşi oameni care le făceau şi până acum, separat de biroul Discovery şi suntem foarte bucuroşi să fim colegi cu ei.

Fragmentul complet:

Carmen Andronache: Cum s-a repoziţionat Discovery pe piaţa de televiziune după ieşirea de pe platforma RCS&RDS?

Ada Roseti: Având în vedere că avem Eurosportul deja în portofoliul nostru, noi suntem în continuare într-o relaţie contractuală pentru că RCS&RDS difuzează canalele Eurosport. A fost o negociere comercială, ea s-a încheiat.

Ce face Discovery ca să recupereze?

Ada Roseti: Este unul dintre motivele pentru care am investit atât de mult şi am adus mult conţinut pentru pagina de Facebook.

Ne dorim foarte tare ca telespectatorul român care poate nu are acces la Discovery în momentele astea să nu uite şi să nu piardă legătura cu brandul.

Şi atunci, încercăm să ajungem la telespectatorii noştri prin diverse feluri. Prin faptul că am adus diverse vedete despre care s-a vorbit în presă, prin evenimente în care "ne parteneriem" intră în zona de valori ale companiei şi ne poziţionează acolo unde ar trebui să ne aflăm.

Avem şi un canal de YouTube unde sunt postate toate producţiile video făcute aici, inclusiv promo-urile emisiunilor.

Avem o pagină de Facebook cu peste 1,1 milioane de fani, avem un website, Discovery.ro.

Pe site, dincolo de informaţiile despre emisiunile noastre, de grila noastră de programe, avem tot felul de campanii pe care le susţinem pentru că ne ajută să ne transmitem valorile mai departe.

"Ecranul mare de televizor este în continuare principal"

În conferinţele internaţionale, dar şi la noi din ce în ce mai mult se vorbeşte despre multi-screening. Simţi această nouă tendinţă, că oamenii se uită, să zicem, la un documentar şi în acelaşi timp caută anumite informaţii pe internet?

Avem şi nişte studii despre acest fenomen "TV Everywhere" - un fel de meta-studiu despre ce s-a scris până acum despre ce urmează să se întâmple, pe partea de "auditing", "TV - everywhere" s.a. Concluzia este că ecranul mare de televizor este în continuare principal.

Am văzut, de curând, un studiu în Statele Unite, în care se uitau la timpul alocat urmăririi de producţii video. Acolo spuneau, la nivel general în S.U.A, 95 % dintre producţii sunt de pe TV şi 5% sunt de tip YouTube. Acelaşi studiu mai spune că dacă te duci la categoria de vârstă 18 - 24 (în Statele Unite) scade consumul de producţii pe TV la aproximativ 80,1 % şi creşte cel pe YouTube la circa 19,9%.

Am avut la un moment dat un program prin intermediul căruia puteai să comunici cu alte persoane care urmăresc aceeaşi producţie la televizor. Am făcut asta, inclusiv când s-a lansat Shark Week în Londra. Dar asta n-a luat oamenii de la televizor. Sunt "multitasking": "Cum îl chema pe tipul ăsta pe care l-am văzut în nu ştiu ce producţie. Să le spun prietenilor mei...". Dar nu rup contactul, nu pleacă din faţa televizorului. Asta ne-a arătat-o destul de clar şi studiul făcut şi research-ul local.

"Există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului Discovery şi Eurosport"

Anul trecut, Discovery a achiziţionat pachetul majoritar (51%) al grupului Eurosport, ce s-a întâmplat din punct de vedere al operaţiunilor din România?

Pot să spun că echipa de distribuţie a Discovery şi Eurosport s-a integrat la mijlocul anului trecut. În momentul de faţă, ele sunt vândute de către aceeaşi echipă.
2015 este anul în care încercăm să vedem cum putem să integrăm portofoliul la nivelul canalelor, cum ne putem ajuta şi poziţiona mai bine împreună, deci cum putem să facem comunicare împreună, cum putem să ne extindem paleta de masă.

Există o suprapunere foarte mare la nivelul publicului, dar şi al intereselor între cei care se uită la Discovery şi cei care se uită la Eurosport. Şi atunci, ne ajută foarte tare să comunicăm despre Eurosport la Discovery şi la Discovery despre Eurosport, să comunicăm împreună Discovery - Eurosport, către telespectatorii noştri.

Deja, de pildă, este o campanie pentru un meci din Premier League pe Discovery. Asta este doar o mică parte.

Ce s-a întâmplat cu oamenii care reprezentau Eurosport în România?

Comentariile sunt făcute, în continuare, de aceeaşi oameni care le făceau şi până acum, separat de biroul Discovery şi suntem foarte bucuroşi să fim colegi cu ei.
Noi învăţăm tot mai mult să vorbim despre portofoliul nostru, incluzând Eurosport. Adică, nu suntem noi şi Eurosport, suntem noi Discovery şi Eurosport şi vorbim despre acest portofoliu.

În prezent, avem un portofoliu integrat Discovery-Eurosport de 15 canale pay-TV: 11 canale Discovery – Discovery Channel, TLC, ID Xtra, ID, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery Turbo Xtra, Discovery World, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery Science HD + 4 canale Eurosport: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Complicat... A fost o miscare cel putin socanta din partea RCS&RDS. Au ajuns sa aiba multa putere in piata media Romania. Pana la urma business is business dar nu stiu cum o sa recupereze Discovery.
  • Nu sunt acrii deloc...avem History, Travel, cele 3 canale Viasat, National Geografic, National Geografic HD, cele 3 canale Digi documentare...si poate mai sunt citeva...toate in pachetul de baza...fara costuri suplimentare...
  • In afara de cateva meciuri din Premier league si cateva din Bundesliga, Eurosportul nu exceleaza la nimic.. Poate doar la tenis
  • Multi plingeau dupa Top Gear de pe discovery... desi daca ii intrebi cauta prezentatorii pe google.. :) in fine cei de la BBC au documentare excelente,si se regasesc in programele proprii digi... nu se vorbeste insa de History din grila digi,iarasi un canal tv reusit,....a si digi are si canalele Viasat tot in baza...la alti costa extra..
  • Le-a facut-o RTC la abonatii dth in 2007 cu pachetul suplimentar de 1 euro+tva cu AXNurile,Sport klub,vh1 scos abuziv din grila de baza si bagate separat...si interesant ca nu puteam rezilia contractul in perioada celor 2 ani. Au in contract un punct in care scrie ca pot schimba grila cu programe cu content asemanator..asta pe linga obligatia de mentine 3 luni activ o extraoptiune...a si imi aduc aminte de marile dezamagiri numite canale CINESTAR,cele 3...intai gratuite apoi pe bani. Nici macar gratuite pentru posesorii de mai multe servicii RTC.aici dau bila alba la digi, care a ieftinit abo telefonic pentru clientii cu mai multe servici. A, si pot vorbi international de la digi mobil ,la abo de 4 euro, mult si fara asa zisa TEAPA ,citez " 300 de minute nationale si internationale" si omit cei de la Cosmote/telekom sa spuna ca international pe fix...dar vorba banii circula...aerul si fraierul..
  • CORECT. Poate se gandesc si la Twiter... Fa Ado... Mai lasati din pretul/abonat ca la ce content aveti poate mai zburati si de la UPC/Telekom.
  • draga abonat_telekom programele introduse de digi dupa sutul in fundul discovery sunt cu mult mai bune. dar de unde sa ai tu vreo idee :)
  • Chiar se complac si nu au de gand sa mai incerce cu RDS-ul si sa lase de la ei? Chiar m-as uita la Discovery (History n-are chiar tot).
  • Idiotii de la akta nu au scos numai Discoveri au scos si canalele Eurosport, trebuiau sa lase pachetele separat,nu sa faca vareza .dupa aceea sa vorbeasca de audiente D-na Rozeta,cand o baga canalele inapoi indiferent la digi sau la akta.Iar ,,iulia1,", tu esti mediocra nu trustul PRO.SA TE I-EI DE MANA CU mile2005.
  • Dna Ada Roseti cu siguranta veti citi acest articol si comentarii daca nu ati facut-o deja si va spun eu ca un simplu telespectator, ca atunci cand voi revedea programele Discovery in grila Rcs-Rds vom putea vorbi de un succes al dvs. Sa ma lasati cu pagina de facebook si cu situl. Asta e doar praf in ochi.
  • digi a facut bine ca le-a dat eject !!!nu poti smulge bani la infinit, nu prea sau inghesuit sa plece de la digi pt. discovery , au cereri ff mari de abonare si acum pt. un echipament dth trebuie sa astepti si 3 -4 luni ,au preturi fara concurenta 30-35 ron, la kakaokom,upccr,horange cam acelasi grila de abonament minus infect 1234 tv si discovery costa 80-90 ron, pretul astronomic bate tot digi nu are rival
  • Da si atunci de ce audienta Discovery este mica daca s-au mutat oamenii la UPC ?
  • Ada a lucrat si la Pro. Avea si o emisiune si revista CSVD care au fost aruncate in gard. De buna ce erau a plecat de la Pro, dar a ramas ceva din scoala Pro-Sarbu: sa ceara bani de la cablisti pt un continut mediocru asa cum face acum si trustul Pro.

Trimite un comentariu

sus