Skip to main content

INFOGRAFIC. Bilanţul DC Communication în 20 de ani de activitate: 2,5 milioane de euro investiţii, 120 de clienţi şi 2.000 de proiecte

 
DC Communication, 20 de ani
DC Communication, 20 de ani

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

Publicitate

ANIVERSARE. Agenţia de PR DC Communication împlineşte luna aceasta 20 de ani de la lansare. Cum a pornit la drum agenţia? DC şi-a început activitatea cu două persoane – D şi C- Doru Teodor Frolu şi Crenguţa Roşu - într-o garsonieră de pe strada Brezoianu, în Bucureşti.

"Creşterea echipei a dus la trei relocări succesive şi decizia investiţiei într-un sediu propriu în 2005, o clădire simbol - fosta Bursă de Mărfuri a oraşului. În total, în cei 20 de ani, DC a investit peste 2,5 milioane de Euro în proiectele de dezvoltare - echipamente, pregătire, sedii", spun reprezentanţii agenţiei.

Primul client comercial a fost ING Bank iar primul client instituţional Delegaţia Comisiei Europene.

Primele proiecte - lansarea Multibanking al ING, serviciul de banking electronic din România, în martie 1995 şi ”Townsquares of Europe”- expoziţia itinerantă a Delegaţiei Comisiei Europene.

Povestea DC Communication în cifre şi imagini

În cei 20 de ani de activitate, DC Communication a dezvoltat peste 2.000 de proiecte, pentru 120 de clienţi din 20 de industrii şi ramuri industriale, mai anunţă agenţia.

Teodor Frolu, unul din cei doi fondatori ai DC Communication:

„Există un spirit DC Communication care este o combinaţie între seriozitate şi nebunie frumoasă pe care oamenii DC l-au clădit şi care produce proiecte bine ancorate şi cu rezultatele aşteptate. Susţinem eficienţa şi am fost mereu oneşti cu promisiunile, cu posibilităţile de realizare şi cu rezultatele aşteptate. Suntem în echipa clienţilor noştri, aşa ne percepem - nu exteriori, nu furnizori, ci colegi. (...) De aceea, motto-ul nostru este: “viziunea se împlineşte” - pentru că scopul nostru este să susţinem obiectivele lor”.

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

"În 1995, în februarie, mai exista o singură agenţie de PR în România iar, până la sfârşitul anului, au mai fost înregistrate încă două companii. Astfel, în 20 de ani – s-ar putea spune că piaţa agenţiilor a crescut de aproximativ 32 de ori, până la 128 de agenţii în 2015. În total, astăzi există 939 de entităţi - companii şi PFA care oferă aceste servicii pe piaţă, conform înregistrărilor de la Registrul Comerţului", spun cei de la DC Communication.

Despre primele activităţi de PR din România ('95)

Activităţile DC priveau comunicare internă, externă, advocacy, CSR, comunicare instituţională.

Crenguţa Roşu, co-fondator al DC Communication: 

“În 1995, nu existau experţi locali în domeniu. Aşa că a fost nevoie să ne străduim mai mult decât într-o piaţă aşezată în care există educaţie formală şi o înţelegere a mecanismelor de business specifice. Uneori am fost în situaţia de a reinventa roata, dar am învăţat mult şi intens pentru a putea răspunde în mod potrivit la problemele clienţilor noştri. Cultura curajului faţă de nou o păstrăm ca parte din identitatea noastră şi astăzi”, spune Crenguţa Roşu.

Foto: DC Communication
Foto: DC Communication

CONTEXTUL ACTUAL. Detalii despre piaţă, via DC Communication

  • Registrul Comerţului include, în 2015, 128 de companii cu obiectul de activitate – relaţii publice şi comunicare. Faţă de anul 1995, acest număr reprezintă o creştere de 32 de ori.

Volumul total al activităţilor de relaţii publice se estimează greu, din cauza complexităţii încadrării activităţii: de sine stătătoare - in agenţii specializate, integrată - în agenţii-grup, activităţi realizate in-house de companii, activităţi realizate in-house de instituţii, freelanceri.

  • Suma veniturilor celor 128 de companii înregistrate - o evaluare a pieţei reprezentată de agenţii a fost, în 2014, conform analizelor făcute la sfârşitul anului, de BIZ, de aproximativ 30 milioane Euro.
  • Vârful pieţei a fost înregistrat în perioada 2005-2008, când venitul mediu al agenţiilor medii şi mari a fost între 1,8-2,2 milioane de Euro pe an. De atunci, a crescut numărul de jucători, dar volumele au rămas constante sau au înregistrat o uşoară scădere.
  • În 20 ani, DC Communication a crescut de la un venit de aproximativ 90.000 de Euro pe an, în 1995, la aproximativ 850.000 de Euro în 2014, cu un vârf de activitate în 2005, când cifra de afaceri a depăşit 2 milioane de Euro.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus