
Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să sesizeze Ofcom, organismul similar din Marea Britanie, asupra depăşirilor de publicitate a unor posturi precum AXN, Discovery sau Eurosport. Motivul? Depăşirile de publicitate faţă de limita legală de 12 minute pe oră, în cazul posturilor comerciale.
Forul audiovizual a decis să sesizeze Ofcom, întrucât posturile care sunt transmise în Românie, nu sunt licenţiate în ţara noastră, ci în Marea Britanie.
Posturile vizate sunt National Geographic, cu depăşiri, în 2014, de 38 de minute, Discovery, cu 1 oră şi 8 minute şi Eurosport - 19 minute şi 5 secunde. Au fost şi posturi cu depăşiri ceva mai mici, precum Paramount Channel - 2 minute şi 26 de secunde, Universal Channel - 5 minute şi 30 de secunde şi Diva Universal, 2 minute şi 39.
Săptămâna trecută, CNA a dat amenzi-record posturilor româneşti care au încălcat legislaţia privind publicitate, potrivit căreia posturile comerciale pot difuza cel mult 12 minute de publicitate pe oră (8 minute în cazul TVR).
Prima TV a fost sancţionată cu amenda maximă permisă de legislaţia în vigoare, 200.000 de lei. În timp ce Antena 1 şi Kanal D au fost sancţionate cu câte 100.000 de lei. Prima TV a avut depăşiri de peste 16 ore pe parcursul anului 2014. Antena 1 şi Kanal D au avut fiecare depăşiri de aproximativ cinci ore. Mai multe posturi cu depăşiri de câteva minute au primit somaţii publice (detalii pe Paginademedia, AICI).
În plus, astăzi CNA a amendat posturile Sport Klub şi Sport Klub Prime, licenţiate în România, cu 45.000 de lei, respectiv, 15.000 de lei, tot pentru nerespectarea legislaţiei privind difuzarea publicităţii. Subiectul a ajuns pe masa CNA după ce instituţia a fost sesizată de CNA-ul din Slovenia.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii