Skip to main content

BILANŢ. TVR a câştigat 2,2 milioane de euro din publicitatea difuzată în timpul meciurilor din Cupa Monială din Brazilia

 
Cupa Mondiala
Cupa Mondiala

Postul Public a avut în 2014 venituri totale din publicitate de aproape şapte milioane de euro, arată raportul financiar al TVR, publicata pe site-ul instituţiei.

Publicitate

2,2 milioane de euro au provenit din publicitatea difuzată în timpul meciurilor de la Cupa Mondială de Fotbal, care anul trecut s-a jucat în Brazilia.

Potrivit raportului TVR, veniturile totale din publicitate au avut o creştere de 36% faţă de 2013 (când postul public nu a avut competiţii precum Euro sau Cupa Mondială).

Acelaşi raport mai arată că, în timpul evenimentului fotbalistic de anul trecut, TVR a difuzat 6.669 de minute de transmisiuni.

Finala Germania-Argentina, din 13 iulie 2014, a reprezentat recordul anului de audienţă la TVR. 3,4 milioane de români s-au uitat, în medie, la finala dintre Germania şi Argentina, cu aproape o sută de mii mai mulţi decât la finala dintre Spania şi Olanda, din Campionatul anterior.

Reamintim că Televiziunea Română a avut în 2014 pierderi de 18 milioane de euro, potrivit datelor prezentate de reprezentanţii postului public într-o conferinţă de presă, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Cifra reprezintă profitul operaţional, în afara datoriilor istorice de 158,9 milioane de euro. Cu un an înainte, TVR intrase pe profit după şapte ani de pierderi, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

Potrivit TVR, cauzele pierderilor sunt penalităţi care au ajuns la 63 de milioane de lei.

„Ceea ce ne trage în jos este datoria istorică care a început să se formeze din 2005 odată cu introducerea TVA la licenţe şi programe. Şi va continua în această maniera 100 de ani. Din punctul meu de vedere soluţia este şteregerea datoriilor.”, a declarat Stelian Tănase, şeful TVR.

„Sunt dispus să renunţ la publicitate în schimbul unei majorări a taxei cu măcar 50 de bani. Eu sunt adeptul modeluui BBC unde nu se programează publicitate. Privatul trăieşte din publicitate. Serviciul public însă poate să renunţe la publicitate, dar taxa trebuie să acopere cheltuielile pe care autoritatea le cere”, a mai adăugat acesta într-o conferinţă de presă susţinută astăzi.

Paginademedia.ro prezintă în continuare situaţia financiară a TVR:

  • Venituri totale în 2014: 123 de milioane de euro (544,2 milioane de lei).
  • Cheltuieli totale: 142,2 milioane de euro (625,8 milioane de lei).
  • Pierderi: 18 milioane de euro.
  • Veniturile din taxa TV s-au ridicat anul trecut la 72,5 milioane de euro, în creştere faţă de anul 2013, când a fost 64,4 milioane de euro.
  • Datorii istorice: 158,9 milioane de euro (700 de milioane de lei).
  • Datorii comerciale: 27,2 milioane de euro (120 de milioane de lei).
  • Datorii la bugetul de stat: 78,1 milioane de euro (343,8 milioane de lei).
  • În 2014, TVR a ajuns la 2.522 de angajaţi, dintre care 73 au fost reintegraţi prin hotărâre judecătorească.
  • Cheltuieli cu salariile: 35 de milioane de euro (155,9 milioane de lei).
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu va rog daca stiti cine sunt, sa publicati numele oamenilor din departamentul de vanzari si marketing al TVR. nu de alta, dar sa stim sa ne ferim de ei in bransa. oricum e putin probabil ca indivizii aia sa incerce vreodata sa se angajeze in alta parte. unde mai poti sa iei salarii atat de grase si sa faci contraperformanta la modul asta?
    oricum internalizarea vanzarilor de publicitate la TVR dupa teapa luata cu Splendid Media a fost bomboana pe coliva...RIP TVR
  • Ar fi bine sa se afle cit s-a cheltuit pe contractele de colaborare ale favoritilor numitului TANASE STELIAN.

Trimite un comentariu

sus