Skip to main content

Cohn&Jansen JWT, premiat pentru cea mai eficientă campanie pentru Aqua Carpatica. Gala Effie, presărată cu glume legate de pitch-ul Carreforur

 
aqua carpatica
aqua carpatica

Cea mai săracă în premii Gală Effie din ultimii ani a început şi s-a terminat cu Carrefour. Cu ironii despre briefingul de săptămîna trecută, la care au fost chemate peste 80 de agenţii.

Publicitate

„Hello, pitches!”, şi-a salutat Mihai Bârsan, preşedintele IAA, colegii de industrie. „Avem aici mai puţin de 84 de agenţii, bănuiesc că diferenţa este taxa de intrare. Aici dacă era gratis şi dincolo cu intrare, nu ştiu ce se întâmpla, nu vreau să mă gândesc la alternative”, a mai spus acesta.

Finalul despre Carrefour i-a aparţinut preşedintelui juriului Neal Davies, Preşedintele şi CEO-ul EFFIE Worldwide.

Ce s-a întîmplat între gluma de început şi cea de final?

Tăcere încă de la începutul galei, când Andi Moisescu a înşirat lista categoriilor care nu au avut nici măcar nominalizări. Nu au fost puţine. Au urmat şi categorii unde au fost nominalizări, dar nu au existat câştigători. Lista, la finalul articolului.

Gala Effie a avut totuşi un mare câştigător. Cine este?

Cohn&Jansen JWT a fost desemnată cea mai eficientă agenţie în cadrul galei Effie 2015. Agenţia a fost recompensată pentru campania „Testul purităţii”, realizată pentru Aqua Carpatica.

https://youtu.be/K8AabCix3Nw

În cadrul galei, desfăşurate aseară la Ateneul Român, au fost acordate 26 de trofee pentru cele 99 de lucrări 1înscrise. Evenimentul a fost „presărat” cu glume referitoare la pictch-ul Carreforu de săptămâna trecută. Şi, tot ironic, Bârsan a continuat: „Tot în spiritul eficienţei o să folosesc ocazia, că avem atâtea agenţii aici, ca să ridic ştacheta industriei în organizarea de pitch-uri. GMP, BBDO, Propaganda, unde sunteţi? Hello, pitches! Vreau să vă spun că mă plictisesc creaţiile voastre şi am decis să fac pitch cu celelalte agenţii aici de faţă, deja există o preselecţie, au avut bani de taxă la intrare. E ok, puteţi să participaţi şi voi. Dacă veniţi şi voi cu ceva mai ieftin o să fim şi noi mai indulgenţi cu calitatea.” Acesta face referire tot la brieffing-ul Carrefour de săptămâna trecută, unde au fost invitate mai bine de 80 de agenţii de publicitate, iar Jean Baptiste Dernoncourt ar fi spus că „este plictisit” şi că nu vrea să mai fie plictisit.

În finalul discursului său, de aproape cinci minute, Bârsan a trecut şi la lucruri mai serioase spunând, despre pitch-ul Carrefour: „În primul rând, nu a fost nimic ilegal. IAA România respectă şi apără dreptul oricărei companii de a-şi alege liber partenerii contractuali, ba chiar luptă pentru dreptul acesta. Cel mai recent exemplu este lupta noastră pentru ordonanţa de urgenţă 25. Totuşi, trebuie să spunem că alegerea unei agenţii de publicitate căreia i se încredinţează imaginea unei mărci sau companii este un proces de care vor depinde în mare măsură rezultatele ca şi reputaţia companiei care face selecţia şi avem aici cazuri la Effie care arată că o contribuţie a unei agenţii la business-ul unei companii este foarte importantă. De aceea, IAA recomandă membrilor săi clienţi să trateze serios procesul de selecţie a partenerilor, să abordeze o atitudine de respect faţă de toţi potenţialii parteneri.”

Marele trofeu EFFIE a fost câştigat de Cohn and Jansen JWT pentru campania „Purity Test” – Aqua Carpatica (Valvis Holding)

În cadrul galei Effie care a continat, au fost premiate, în total, 12 agenţii şi companii cu 26 de trofee (un Grand EFFIE, patru trofee de aur, nouă de argint şi 12 de bronz).

23 Communication Ideas, Cohn and Jansen JWT, DDB România, Digital Star, Geometry Global România, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Leo Burnett Group, McCann Worldgroup Bucharest, Publicis România, Orange România şi The Geeks sunt cȃştigătorii Effie Awards de anul acesta.

Agenţia Cohn and Jansen JWT, cȃştigătorul Grand EFFIE, a mai obţinut ȋncă 3 premii: Aur ȋn categoria Non-alcoholic beverages şi Bronz la Brand Experience pentru Aqua Carpatica – „Purity Test” şi Argint tot ȋn categoria Non-alcoholic beverages, pentru Jacobs 3ȋn1, pentru campania „Full-passion job”.

McCann Worldgroup Bucharest a plecat acasă cu 5 trofee: Aur ȋn categoria Sustained Success pentru Vodafone România şi Argint ȋn aceeaşi categorie pentru Neumarkt - „The Strong and Bitterish Taste”, Argint pentru ROM – „Revenge is sweet” (Snacks, confectionery and deserts) şi Bronz pentru lucrările „Cif Cleans Romania” (Household supplies & services) şi UniCredit Consumer Finance – „Personal Achievements Loan” (Financial Services).

De menţionat că cinci dintre secţiuni, deşi au avut nominalizări, nu au avut câştigători:

  • Single Media Company Activation (unde au avut nominalizări Antena 1 cu campania Donează Roşu şi Billa),
  • Media Innovation (unde a fost nominalizată Dorna),
  • Shopper Marketing (două campanii P&G),
  • Personal Care Products & Services (Oral-B)
  • Packaged Food (Sana Napolact)
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Create the problem (nitratii), sell the solution (aqua carpatica).

    In rest, indiferent de produsul prezentat (salam, branza, detergenti etc), ingredientul minune al oricarei reclame de succes ramane acelasi: COPILUL PELTIC. Este ingredientul care topeste inima oricarei gospodine si/sau mame mult prea grijulii fata de sanatatea "micutului" din batatura.
  • si cum erau glumele? rasuflate ca 99% din reclamele agentiilor? noroc cu Carrefour ca le a dat ceva de rontait. dupa cum se vede si din acest articol, evenimentul nereusit Carrefour a lasat mai multe urme decat munca lor din ultimul an. :))

Trimite un comentariu

sus