Apple şi Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, ocupând pentru al treilea an consecutiv primele două poziţii într-un clasament realizat anual de compania de consultanţă Interbrand pentru primele 100 de mărci la nivel global, scrie Gandul.info.
Evaluată la 170,276 miliarde de dolari, Apple şi-a mărit valoarea brandului cu 43%, în timp ce Google a înregistrat o creştere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari.
Top zece cele mai valoroase branduri din lume
Valoare brand, în MILIARDE de dolari | |
Apple | 170,3 |
120,3 | |
Coca-Cola | 78,4 |
Microsoft | 67,1 |
IBM | 65,1 |
Toyota | 49 |
Samsung | 45,3 |
General Electric | 42,3 |
McDonald’s | 39,8 |
Amazon | 37,9 |
Alte cinci branduri au intrat pentru prima oară în top 100 de branduri, respectiv Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98), Moet&Chandon (99) şi Lenovo (100).
Topul din acest an este dominat de companiile IT şi auto, care ocupă împreună 28 de poziţii. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulată a celor 100 de branduri.
Cele mai mari creşteri ale valorii brandului au fost înregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) şi Nissan (locul 49, +19%).
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu