Skip to main content

Centrul pentru Jurnalism Independent şi Google România lansează proiectul “Datele schimbă jurnalismul”

 
jurnalisti_52523800
jurnalisti_52523800

Centrul pentru Jurnalism Independent şi Google România anunţă lansarea proiectului comun “Datele schimbă jurnalismul”, prin care oferă sprijin tinerilor interesaţi de data journalism.

Publicitate

În cadrul proiectului vor fi organizate o serie de prezentări şi ateliere de lucru în două universităţi din Bucureşti şi Craiova - Facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii Bucureşti, respectiv Universitatea din Craiova.

Acestea vor pune accentul pe utilizarea datelor, de la extragerea acestora până la descoperirea poveştilor interesante care se ascund în spatele acestor date. Prezentările vor fi făcute de experţi români şi străini, inclusiv Beata Biel, jurnalist polonez, specializată în data journalism.

Paul Radu, RISE Project:

„În România, mişcarea pentru data journalism este încă într-o fază incipientă, însă grupuri de jurnalişti, hackeri şi artişti vizuali se reunesc şi testează proiecte investigative prin care analizează cheltuielile de la nivelul bugetelor centrale şi locale, aspecte legate de corupţie şi alte chestiuni de interes public. Data journalism-ul este o punte între observarea directă, munca de teren a reporterilor şi volumele de date deschise, care se află într-o continuă creştere.”

"Proiectul 'Datele schimbă jurnalismul' are ca scop familiarizarea jurnaliştilor, studenţilor şi altor categorii interesate din România cu acest fenomen, urmărind să prezinte modalităţile, metodele şi instrumentele disponibile pentru a le simplifica munca şi pentru a crea o perspectivă nouă şi relevantă. Proiectul include o serie de seminarii educaţionale organizate în universităţile partenere, la finele acestui an şi în prima jumătate a următorului semestru", potrivit unui comunicat de presă remis Paginademedia.ro.

Ioana Avădani, director Centrul pentru Jurnalism Independent

"Tendinţele de consum la nivelul publicului se schimbă. Oamenii se aşteaptă la un alt tip de “ştiri serioase”, îşi doresc ştiri pe care să le poată apoi verifica şi singuri, dat fiind accesul la datele pe care acestea se bazează. Mai mult, în ziua de azi, oamenii sunt mult mai puţin dispuşi să petreacă ore în şir citind descrierea situaţiei şi caută forme de prezentare mai intuitive, dinamice şi incitante. Vizualizarea datelor este o provocare pentru toată lumea, însă jurnaliştii trebuie să se poziţioneze în prima linie, dacă vor să îşi păstreze poziţia privilegiată care le permite să acţioneze în calitate de reprezentanţi ai interesului public."

Ca parte a proiectului, studenţii şi tinerii cu vârsta sub 30 de ani se vor putea înscrie la „Concursul Google pentru tinere talente în data journalism” organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent.

Cei înscrişi vor avea ocazia de a prezenta o idee pentru un proiect bazat pe date.

"Acest premiul se adresează tinerelor interesaţi de noile tendinţe în jurnalism şi care sunt în căutarea de noi contexte ce pot fi extrase din datele publice, în beneficiul publicului” declară Dan Bulucea, country manager Google Romania.

Câştigătorul concursului va lucra împreună cu jurnaliştii de la Centrul de Investigaţii Media care îi vor ajuta la implementarea proiectului. Concursul va demara în prima parte a lui 2016, iar mai multe informaţii despre concurs vor fi anunţate în următoarea perioadă.

În cadrul proiectului va fi publicat manualul Data Journalism, dedicat studenţilor şi tuturor celor interesaţi de data journalism şi alte noi tendinţe din domeniul jurnalismului.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” este organizat nu doar în România, ci şi în Republica Cehă, Slovacia şi Ungaria. Printre partenerii regionali se numără Fondul pentru o Societate Deschisă din Praga, Fundaţia pentru o Societate Deschisă din Slovacia şi Atlatszo şi Centrul pentru Jurnalism Independent din Ungaria.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus