Skip to main content

Cum a evoluat profilul publicului lui Moise Guran de la TVR la Digi 24

 
Moise Guran Digi
Moise Guran Digi
Moise Guran a fost unul din transferurile anului 2015, după ce s-a mutat cu emisiunea de la postul public TVR 1 la canalul de ştiri Digi 24. Cine se uita la emisiunea Bizi Day la TVR şi cine se uită la Digi 24?
Publicitate
Lăsând la o parte diferenţa de rating (evidentă după trecerea de la un post generalist cu acoperire naţională la un canal de nişă), Paginademedia.ro vă prezintă cum a evoluat profilul audienţei emisiunii BiziDay, în mediul urban, de la TVR 1, la Digi 24.
O primă observaţie: la TVR 1, Moise Guran avea un profil diferit de publicul obişnuit al canalului public, emisiunea Biziday având, pe targetul comercial, o audienţă peste media staţiei. La Digi 24, profilul emisiunii este mai apropiat de cel al staţiei (cu o bună reprezentare pe segmentul comercial).
O a doua: un public ceva mai educat la Digi 24 (jumătate din publicul de acum al lui Guran are studii superioare, dar şi la TVR 1 procentul era ridicat).
A treia: Un procent consistent din publicul lui Guran la Digi 24 este din oraşele mari (40%, faţă de 25% când era la TVR)
Publicul urban de Biziday la TVR 1 şi la Digi 24, faţă în faţă, pe larg:

Gen:

Diferenţe foarte mici de public. La TVR 1, Guran avea 51% bărbaţi. La Digi 24, procentul e uşor mai mare: 53% bărbaţi şi 47% femei.

Educaţie:

Biziday de la Digi 24 a câştigat procente de public din segmentul celor cu studii superioare. Astfel, la TVR 1, 44,3% din public avea educaţie universitară. La Digi 24, jumătate din public este din această categorie. Dacă la TVR 1, cei cu studii primare erau aproape de 10% din public, la Digi 24 procentul a scăzut la 6,5.

Segmente de vârstă:

Şi pe grupe de vârstă sunt câteva schimbări. La Digi 24 a crescut uşor procentul publicului între 18 şi 40 de ani (un sfert din public, faţă de 20% la TVR 1). Faţă de TVR 1, procentul celor între 40 şi 49 de ani este mai mic (aproape 20% la Digi, faţă de 26% când emisiunea era la TVR 1).

Venituri:

Diferenţa este vizibilă la publicul cu venituri mici: la TVR, 43% din public avea venituri mici. La Digi 24 pe acest segment se înscrie 34% dintre telespectatori. Un procent mai mare pe veniturile medii la difuzările de pe Digi 24.

Zona în care locuiesc:

Repartizarea telespectatorilor în funcţie de zonele în care locuiesc este diferită la Digi 24, în comparaţie cu TVR 1. Cea mai vizibilă: procentul telespectatorilor din oraşele mari a crescut semnificativ. La TVR 1, un sfert din publicul lui Guran era din oraşele mari. La Digi 24, vorbim de 40% din public.
Diferenţe vizibile la publicul din oraşele mici (mai slab reprezentat la Digi 24, mai mare la TVR 1, de înţeles dată fiind acoperirea naţională a postului public).
Trecerea emisiunii Biziday de la un post generalist cu acoperire naţională la un canal de nişă s-a simţit, în mod normal, în audienţa programului. La TVR 1, media lui Guran era mai ridicată decât a staţiei pe segmentul comercial. La Digi 24, audienţa Biziday este uşor peste media staţiei, dar cifrele nu se compară cu audienţa pe care o avea la TVR 1.
Audienţa la TVR 1 în 2015: 258.000 de telespectatori la nivel naţional (1,4 rating), 122.000 la oraşe (1,2) şi 55.000 pe targetul comercial (1,1)
Audienţa la Digi 24 în 2015: 83.000 de telespectatori pe naţional (0,5), 72.000 urban (0,7) şi 31.000 pe comercial (0,6).
În 2015, emisiunea lui Moise Guran a avut aproape 80 de difuzări la TVR 1 şi peste 50 la Digi 24.

Profilul publicului telespectatori al Biziday la difuzările de la TVR 1 şi la Digi 24, în mediul urban (% din public):

BIZIDAY TVR 1 BIZIDAY DIGI 24
GEN
Femei 48.9 46.9
Barbati 51.1 53.1
EDUCATIE
Studii primare 9.4 6.5
Studii medii 45 43.6
Studii superioare 44.3 49.5
VARSTA
4-17 ani 2.5 1.4
18-29 de ani 4.8 6.6
30-39 de ani 15.6 17.3
40-49 de ani 26 19.6
50-59 de ani 17.3 23.3
peste 60 de ani 33.8 31.8
VENITURI
Mari 9.6 8.2
Medii 31.7 38.7
Mici 43 34.5
RESEDINTA
Bucuresti 24.5 19.7
Orase mici 41.5 26.3
orase medii 8.9 14.3
Orase Mari 25 39.7

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Emisiunea lui e foarte bine facuta si profi. O emisiune spalata si de bun simt in marea asta a emisiunilor de gen pline de inspumati, flegme, si rahat aservit politic.
  • Totul este un business.
    Era interesant de facut si o comparatie costuri / venituri...sa vedem daca, din punct de vedere financiar, echipa lui Guran a câștigat mai mult după trecerea la Digi 24.
  • deci, e de bine sau de rau? atat ma interesa...nu toate detaliile astea inutile
  • dar cealalta emisiune cum merge comparativ cu datele de la Moise. Business Club
  • procent dintr-un numar mai mic de telespectatori nu inseamna neaparat mai bine. marketing sau matematica? depinde cum citesti. Asta nu inseamna ca Guran nu face treaba buna ci ca a pierdut in procente 42 % din publicul comercial pe care il avea( la tvr avea 55.000 pe target comercial si la digi cu 42 la suta mai putin !!!: 31.000)
  • Ar trebui sa va angajati editor dintre cei care se uita la Moise Guran (cu studii superioare)

Trimite un comentariu

sus