Skip to main content

TVR va organiza un teledon şi mai multe emisiuni speciale pentru Cuminţenia Pământului

 
Cuminţenia Pământului
Cuminţenia Pământului

Televiziunea Română va organiza un teledon şi mai multe emisiuni speciale pentru a sprijini achiziţionarea sculpturii „Cuminţenia Pământului”. Iniţiativa postului public vine în sprijinul campaniei de subscripţie lansată de Guvernul României.

Publicitate

"Televiziunea Română doreşte să sprijine activ demersul Guvernului României de strângere a fondurilor necesare achiziţionării operei de artă „Cuminţenia Pământului", realizată de Constantin Brâncuşi. În acest sens, televiziunea publică va organiza un teledon şi mai multe emisiuni speciale, la care vor fi invitaţi să participe toţi cei care doresc să contribuie la achiziţia creaţiei lui Brâncuşi şi păstrarea acesteia în patrimoniul naţional", potrivit reprezentanţilor TVR.

Demersul TVR vine la scurt timp după ce Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a lansat un apel către televiziuni să participe la strângerea fondurilor necesare pentru achiziţia sculpturii „Cuminţenia Pământului”.

Reamintim că Executivul a hotărât în cadrul şedinţei de vineri, 27 mai, ca, la campania de colectare a fondurilor pentru achiziţia operei de artă să poată fi implicate şi entităţi de drept privat. În urma acestei decizii, Guvernul a lansat o invitaţie publică posturilor de televiziune de a organiza teledonuri pentru sprijinirea subscripţiei naţionale.

"În acord cu rolul său de promotor al valorilor naţionale, Televiziunea Română răspunde pozitiv la apelul lansat de Guvern. Astfel, TVR îşi asumă contribuţia activă la păstrarea şi consolidarea patrimoniului cultural naţional, ca parte a misiunii sale publice", mai spun reprezentanţii TVR.

Teledonul şi emisiunile speciale dedicate acestui proiect vor fi transmise şi pe TVR Internaţional, pentru a înlesni tuturor românilor posibilitatea de a contribui la păstrarea patrimoniului românesc.

TVR sărbătoreşte Anul Brâncuşi

Cu ocazia celebrării în 2016 a 140 de ani de la naşterea marelui sculptor, televiziunea publică marchează Anul Brâncuşi printr-o serie de producţii speciale. În cadrul campaniei „Brâncuşi, sculptorul luminii”, Televiziunea Română a difuzat dezbateri, documentare, concerte şi materiale de arhivă dedicate artistului.

Printre acestea se numără şi unul dintre cele mai apreciate filme dedicate sculptorului: documentarul de artă „Brâncuşi”, în regia lui Cornel Mihalache, difuzat, în 19 februarie, cu ocazia Zilei Brâncuşi, la TVR 1 şi proiectat în 15 sedii ale Institutului Cultural Român. Filmul urmăreşte firul cronologic al celor mai importante momente din viaţa artistului român, folosindu-se de amintirile existenţei sale: fotografii, notiţe, locuri.

Despre subscripţia naţională pentru achiziţionarea sculpturii „Cuminţenia Pământului”

Guvernul României a adoptat pe 30 martie, Ordonanţa de Urgenţă nr 10/2016, privind stabilirea măsurilor necesare în vederea asigurării resurselor financiare pentru achiziţionarea unui bun aparţinând patrimoniului cultural naţional mobil clasat în categoria tezaurul patrimoniului cultural naţional mobil.

Pe 11 aprilie, Ministrul Culturii a anunţat demararea subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi „Cuminţenia Pământului”, campania urmând să se încheie în data de 30 septembrie a.c.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • E periculos un teledon la TVR***Acolo furtul din bani publici e la moda,au datorii de 200 milioane de euro.Sincer,cine credeti ca se uita la TVR ,la audiente stau sub programele de desene animate!
  • Daca in poveste e implicata numita STANCIU LIANA, culturnica teverista, amica DIANEI PASCAL, esec sigur!!!!
  • Un teledon e un bun prilej sa mai fure preacinstitii din tvr ceva... Atata timp cat le intra la timp si integral salariile in carduri, totul e bine si frumos in gradina tvr. nimic despre munca lor si in niciun caz absolut nimic despre calitatea muncii lor.
  • Mai bine ar face teledon ca să se salveze pe ei.
    Așa de jos au ajuns. Mai ales în audiențe. Nu au mai intrat de multă vreme în primii 10, pe nici-un segment, în prime time.

Trimite un comentariu

sus