Skip to main content

ANALIZĂ. Numărul angajaţilor din presă a fost depăşit de cei din online, în SUA

 
Sursa foto:youthkiawaaz.com
Sursa foto:youthkiawaaz.com

DECLIN NATURAL. Ziarele americane pierd forţă de muncă. De mai bine de 26 această zonă a fost într-un declin continuu. Anul acesta, pentru prima dată, numărul angajaţilor din presă a fost depăşit de numărul celor care lucrează exclusiv online sau pentru platforme video, potrivit unui raport prezentat de NiemanLab.org, care citează datele Biroului de Statistică a Muncii din SUA.

Astfel, în luna martie a acestui an, 197.800 de americani lucrau în sectorul publicistic online şi platforme video, faţă de 183.200 de persoane care lucrează pentru ziarele din SUA.

Biroul de Statistică a Muncii din SUA are date disponibile încă din 1990. De atunci, ocuparea forţei de muncă în presa scrisă a scăzut cu aproape 60 la sută. Vârful maxim al ocupării forţei de muncă a fost atins în iunie 1990, când industria de print avea peste 457,800 de angajaţi. Numărul de locuri de muncă din ziare a scăzut însă în mod constant de atunci.

Între timp, Media Digitală a fost pe un trend ascendent. Dacă la începutul anilor 1990 existau aproximativ 30.000 de locuri în zona online, această cifră a crescut la 112.000 în 2000. După acest vârf, a urmat un declin determinat de criza din online, care a dus la înjumătăţirea oamenilor din industria digitală. În 2016 însă, cifrele s-au dublat, faţă de anul 2000.

„Este de aşteptat ca joburile în presa scrisă să se „evaporeze”.Cele mai multe ziare cu tiraje mici sau medii se luptă pentru a găsi noi surse de venit, pe măsură de publicitatea în presa scrisă scade, la fel şi vânzările, iar publicitatea online nu reuşeşte să compenseze aceste pierderi”, remarcă jurnaliştii de la NiemanLab.

Chiar şi ziarele americane prestigioase au probleme din acest punct de vedere.

The New York Times are mai mult de 1 milion de abonaţi în online şi are o ţintă ambiţioasă de venituri. Obiectivul ziarului american este de a ajunge la 800 milioane de dolari venituri digitale până în 2020.

Publicaţia Vanity Fair a anunţat, însă, că The New York Times plănuieşte cel puţin 200 de disponibilizări în zona de print, de la începutul anului viitor.

Evoluţia angajaţilor din online şi presă scrisă în SUA

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus