Skip to main content

STUDIU Reuters: Peste jumătate dintre internauţi se informază de pe reţelele de socializare

 
Foto: marketingland.com
Foto: marketingland.com

Utilizatorii de internet se îndreaptă din ce în ce mai mult către platformele de socializare precum Facebook pentru a se informa, ceea ce le îngreunează situaţia publisherilor în a face bani din publicitate, de pe urma afişărilor. Această concluzie reiese dintr-un studiu realizat de Reuters Institute, citat de The Guardian.

Publicitate

Raportul scoate în evidenţă creşterile exorbitante ale unor platforme precum Facebook, YouTube şi Twitter, precum şi tranziţia rapidă a consumului de conţinut pe dispozitive mobile, ceea ce este în defavoarea modelului de business tradiţional al publisherilor.

Studiul, realizat în 26 de ţări de la nivel global, relevă faptul că, într-o săptămână, peste 50% dintre utilizatorii de internet folosesc platformele de social media pentru a citi ştiri. În timp ce mulţi publisheri s-au legat de Facebook şi Google pentru a-şi distribui ştirile, raportul avertizează faptul că social media devine o destinaţie în sine pentru internauţii care caută să se informeze.

"Mişcarea către un mediu cu o forţă mai mare de distribuire oferă publisherilor oportunităţi în a ajunge la o audienţă mult mai mare. Dar odată cu creşterea accesului la ştiri prin intermediul terţilor va deveni din ce în ce mai dificil pentru publisheri să iasă din mulţime, să se conecteze direct cu utilizatorii şi să facă bani", a declarat Rasmus Kleis Nielsen, director de cercetare al Reuters Institute.

Câteva dintre concluziile studiului realizat de Reuters Institute

  • Facebook este de departe principala sursă de informare dintre reţelele de socializare. Astfel, această platformă este folosită de 44% dintre cei care au participat la studiu pentru a găsi, citi, urmări, distribui şi comenta ştiri în fiecare săptămână.
  • Tinerii se informează mai mult de pe Facebook (28%) decât din principalele surse de ştiri, depăşind chiar şi televiziunea (24%).
  • Persoane cu vârste până în 45 de ani au spus că sursele de informare online sunt mai importante decât cele din domeniul audiovizualului.
  • Utilizarea dispozitivelor mobile pentru a accesa ştiri a crescut la un procent de 53% la nivel global, de la 37% cât era în urmă cu doi ani.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus