Skip to main content

Ambasadorul Marii Britanii în România, prima reacție în cazul Sky News. Ce le-a spus acesta internauților, pe Twitter

 
Ambasadorul Marii Britanii în România, prima reacție în cazul Sky News. Ce le-a spus acesta internauților, pe Twitter
Foto: Wikipedia.org

 Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Paul Brummell, le-a răspuns internauţilor români, care i-au cerut să prezinte o reacţie oficială a diplomaţiei britanice faţă de scandalul generat de reportajul trucat al jurnalistului Staurt Ramsay despre traficul de arme din România.

Publicitate

Brummell a susţinut, într-un mesaj postat pe Twitter, că Sky News este o televiziune privată, iar executivul britanic nu poate să-şi prezinte opinia cu privire la reportajul lui Stuart Ramsay sau activităţile jurnaliştilor postului, relatează agenția News.ro

Jurnalistul Emanuel Roşu l-a întrebat pe ambasadorul britanic, printr-un mesaj postat pe reţeaua de socializare, de ce nu a făcut Ambasada Marii Britanii de la Bucureşti niciun comentariu în legătură cu scandalul provocat de reportajul trucat al televiziunii Sky News, mai scrie News.ro

Diplomatul britanic a prezentat un răspuns în trei părţi, precizând că este conştient de plângerile depuse de cetăţenii români la OFCOM, autoritatea britanică de reglementare din domeniul comunicaţiilor, în ceea ce priveşte reportajul trucat al jurnalistului Stuart Ramsay despre traficul ilegal de arme din România.

Însă, Paul Brummell a amintit că postul de televiziune Sky News este deţinut de o entitate privată, iar prin urmare reprezentanţii guvernului britanic nu pot comenta activitatea jurnaliştilor acestei televiziuni.

De asemenea, ambasadorul a precizat că ”Marea Britanie apreciază cooperarea cu autoritrăţile din România în ceea ce priveşte combaterea ameninţării traficului ilegal de arme, a traficului de persoane şi droguri”.

Reacţia diplomatului britanic vine la aproape o săptămână de la difuzarea controversatului reportaj despre traficul ilegal de arme din România, care a dus la declanşarea unei anchete DIICOT.

CONTEXT. Vineri seară, un judecător de la Curtea de Apel Bucureşti a decis arestarea preventivă a fraţilor Atilla Csaba Pantics şi Levente Pantics, precum şi a intermediarului, Mihai Aurelian Szanto, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi comunicarea de informaţii false.

Cei trei cetăţeni români au apărut în reportajul trucat al jurnaliştilor Sky News despre traficul ilegal de arme, în care au citit scenariul prezentat de echipa de producţie a lui Stuart Ramsay, potrivit procurorilor. Pentru realizarea ”investigaţiei jurnalistice”, Szanto a primit de la jurnaliştii britanici 2.000 de euro, din această sumă păstrând 1.000 de euro.

Postul de televiziune Sky News a anunţat, miercuri, că susţine în totalitate, în continuare, materialul privind presupuşii traficanţi de arme din România.
 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Un răspuns diplomatic. Să sperăm că şi Romania, la randul ei, "apreciază cooperarea cu [XYZ] în ceea ce priveşte combaterea ameninţării traficului ilegal de arme, a traficului de persoane şi droguri”.

Trimite un comentariu